oplichting

Ik krijg regelmatig emails van het CJIB over door mij begane verkeersovertredingen; als ik niet betaal wordt mijn bankrekening geblokkeerd. Ook krijg ik emails waarin staat dat de webcam van mijn laptop is gehackt, en er daardoor compromitterende beelden zijn gemaakt. Als ik niet betaal worden die beelden openbaar gemaakt. Ze doen maar :t.
 
Gewoon een verdomd goede reden te hebben als er toch op één of andere manier een incasso buro / politie bij mijn vrouw aan de deur staat terwijl ik weer in Dolomieten of zo zit. Is al dik gedokumenteerd. Het kan toch niet dat een Portugees geregistreerd bedrijf BTW rekenening verstuurd zonder adres en opvolging?
Maar ik kom er wel uit, heb wel grotere problemen gehad
Afzender blokkeren in je email programma en doorgaan met leven.
 
Nou moet ik zeggen dat ik ook wel in mijn werkmail tientallen mailtjes zo weg heb gedonderd omdat daar allemaal van die vage buitenlandse namen als afzender in stonden... Ja dat is niet te voorkomen als je indische ITers, poolse magazijnmedewerkers en een irakeese HRM medewerkers hebt... _O-
 
Ik krijg regelmatig emails van het CJIB over door mij begane verkeersovertredingen; als ik niet betaal wordt mijn bankrekening geblokkeerd. Ook krijg ik emails waarin staat dat de webcam van mijn laptop is gehackt, en er daardoor compromitterende beelden zijn gemaakt. Als ik niet betaal worden die beelden openbaar gemaakt. Ze doen maar :t.
Die laatste heb ik jarenlang meerdere keren per week op m'n werkmail gehad. Zit nu in een Nigeriaanse fase weer.
 
Dan houdt het nooit op.


  1. Open Gmail en ga naar het overzicht met e-mails;
  2. Houd het spam-bericht even ingedrukt totdat je een korte trilling voelt;
  3. Tik op de drie bolletjes rechtsboven en selecteer ‘Spam melden’;
  4. Bevestig je keuze.
spam mail stoppen gmail

Voortaan worden berichten van deze afzender niet langer afgeleverd, maar tegengehouden. Wel is het natuurlijk zo dat diegene een ander e-mailadres kan gebruiken om je alsnog te bereiken. Via bovenstaande manier kun je ook gemakkelijk meerdere berichten in één keer selecteren en zo je inbox opruimen.
 
Ook krijg ik emails waarin staat dat de webcam van mijn laptop is gehackt, en er daardoor compromitterende beelden zijn gemaakt. Als ik niet betaal worden die beelden openbaar gemaakt. Ze doen maar :t.
Die krijg ik ook regelmatig, ik word ook gezocht door interpol in verband met mijn pedoactiviteiten en dat alles als wedstrijdsecretaris van de voetbalclub. Die mailtjes zijn afkomstig van een it opleiding in Italië. Ik bewaar ze wel in de spambox, altijd leuk om op MF te zetten.
 
Die krijg ik ook regelmatig, ik word ook gezocht door interpol in verband met mijn pedoactiviteiten en dat alles als wedstrijdsecretaris van de voetbalclub. Die mailtjes zijn afkomstig van een it opleiding in Italië. Ik bewaar ze wel in de spambox, altijd leuk om op MF te zetten.
Zeker damesvoetbal O-):+?
 
  1. Open Gmail en ga naar het overzicht met e-mails;
  2. Houd het spam-bericht even ingedrukt totdat je een korte trilling voelt;
  3. Tik op de drie bolletjes rechtsboven en selecteer ‘Spam melden’;
  4. Voortaan worden berichten van deze afzender niet langer afgeleverd, maar tegengehouden. Wel is het natuurlijk zo dat diegene een ander e-mailadres kan gebruiken om je alsnog te bereiken. Via bovenstaande manier kun je ook gemakkelijk meerdere berichten in één keer selecteren en zo je inbox opruimen.
Rob RD, berichten worden op die manier helemaal niet tegengehouden, je laat ze daardoor gewoon binnenkomen in je spam folder. Kijk daar maar eens. Gmail heeft geen functie om ongewenste afzenders te stoppen
 
Als je veel onzin krijgt, dat zegt iets over je internet gebruik.
Niet echt, als ik op een netwerk bij een filiaal ilog waar een vrouw werkt krijg ik allemaal reclame over lingerie en jurkjes, als ik op een netwerk kom waar een Subarurijder werkt krijg ik reclame over uitlaten, banden en macdonnalds... kan je weer een lollig afwijking uitfilteren maar het is gewoon zo
 
Wat ik ook wel eens gehoord heb als scam is het volgende, lijkt behoorlijk vaak voor te komen:

Iemand reageert op je zoekertje en wil betalen met credit card of paypal en vraagt om te verzenden. Ze betalen netjes en jij doet uiteraard de verzending. Wat ze vervolgens na levering doen is aangeven aan hun credit card maatschappij of paypal dat ze niets ontvangen hebben, waarna ze hun geld terug krijgen. (ah ja want bescherming van de consument!) Als dat gebeurd is dan gaat bijvoorbeeld paypal bij jou komen aankloppen om het bedrag terug te vorderen. In the end ben je dus én je goederen kwijt, én je moet het geld teruggeven.

Na betalen sturen ze vaak bericht "oh ik (of een vriend) moet in de buurt zijn, ik haal m wel op". Jij denkt: "prima, heb mn geld". Daarna maken ze gebruik van de kopersbescherming en kan jij fluiten naar je geld én product: je hebt geen verzendbewijs en PayPal kijkt niet verder dan hun neus lang is: niks verzonden = niks geleverd, dus boeken ze vrolijk alles terug.
 
Rob RD, berichten worden op die manier helemaal niet tegengehouden, je laat ze daardoor gewoon binnenkomen in je spam folder. Kijk daar maar eens. Gmail heeft geen functie om ongewenste afzenders te stoppen
Ja maar dan zie je ze niet meer en hoef je er niet meer wakker van te liggen. Je zegt zelf al dat ze je adres niet hebben er gebeurt dus niks als je dit negeert. Ik zou hier ook geen minuut aandacht aan geven. Bovendien, mocht er in het zeer onwaarschijnlijke geval toch iemand voor je deur staan ben ik benieuwd naar de getekende overeenkomst waar ze mee aan komen zetten.


Als die meneer zijn facturen naar de verkeerde partij stuurt komt ie vanzelf een keer bij de juiste uit...
 
Afzender blokkeren in je email programma en doorgaan met leven.
Ik heb al tig afzenders geblokkeerd.
Meestal is voor mij de vraag, van hoe komen ze überhaupt aan mijn email-adres?

Achterlijke vragen mbt mijn bankrekening (in slecht Nederlands)
Ook nooit interesse gehad in (fake) Russische dames of penis-vergroters. :X
(dat laatste is niet nodig, want mijn uitlaat maakt geen herrie)
 
Heb je hem niet uitgelegd dat een koelkast laten draaien voor 1 ei geldverspilling is. Tevens dat de vrouw toch wel 50 euro per kwartier of 150 per uur kan verdienen met een beetje inzet?

db
 
Terug
Bovenaan Onderaan