Oplossing tegen duplicaatcode?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roffelaar

Die hard MF'er
27 apr 2015
253
87
Dronten
Hoi beste mensen

Ik heb een motor met een kenteken met een duplicaatcode 5. Ik probeer een oplossing te vinden om van dit vijfje af te komen, maar een nieuw frame is nergens te vinden voor mijn motor.

Nu las ik dat als je je 20ste duplicaatcode krijgt, dat je dan een vervangende kentekenplaat krijgt. Nu denk ik, waarom vraag ik niet nog 15x een duplicaatcode aan à 25 euro en dan heb ik voor 375 euro een nieuwe plaat zonder duplicaatcode.

Iemand ervaring mee en weet of je dit zomaar kan doen zonder problemen? Of moet je dan je hele motor opnieuw laten keuren bij de RDW ofzo?

Hoor het graag :)!
 
Je moet sowieso bij aanvraag nieuwe duplicaat code je kenteken platen inleveren, dus je rekensom van 25 eur gaat al niet door ;)
En bij de 19de wordt per geval bekeken of je een nieuw kenteken krijgt, niet zeker. Ik zou me er niet aan wagen iig.

Het ongedaan maken van de duplicaatcode kan ook niet, kortom, of aan wennen (makkelijkste oplossing ;) ) of een andere motor kopen.
 
Je moet sowieso bij aanvraag nieuwe duplicaat code je kenteken platen inleveren, dus je rekensom van 25 eur gaat al niet door ;)
En bij de 19de wordt per geval bekeken of je een nieuw kenteken krijgt, niet zeker. Ik zou me er niet aan wagen iig.

Het ongedaan maken van de duplicaatcode kan ook niet, kortom, of aan wennen (makkelijkste oplossing ;) ) of een andere motor kopen.
Bedankt voor je bericht. Wat heeft het inleveren van mijn kentekenplaat met de kosten te maken? Ik betaal toch niet voor het inleveren van een plaat of mis ik iets?

Maar dat is idd niet het risico waard als ze per geval bepalen of het mag of niet. Dan blijf ik rustig op zoek naar een ander frame
 
Sta wel open voor eventuele andere loopholes in de wetgeving. Of als iemand een KTM Duke 690 (2008-2012) frame heeft, dan hoor ik het ook graag ;)
 
Het zal mogelijk zijn, want ik heb een keer een auto verkocht met duplicaatcode. Welke later te koop zonder duplicaatcode. Dan ga ik er even vanuit dat die eigenaar het op een legale manier heeft gedaan.

Denk dat je het beste even met het RDW kunt gaan bellen / mailen.

Wat heeft het inleveren van mijn kentekenplaat met de kosten te maken? Ik betaal toch niet voor het inleveren van een plaat of mis ik iets?
Kentekenplaten laten drukken kost ook geld. Als ik het me goed herinner (dik 10 jaar terug) kostte dit 35 euro voor een set van 2 platen voor een auto. Van het RDW krijg je alleen papieren, niet de kentekenplaat zelf.

als je het kentekenbewijs kwijt bent misschien?
dan krijg je een nieuw pasje voor hetzelfde kenteken.
 
Ik ben dan juist wel benieuwd hoe je al aan een 5 komt… ik ben echt nog nooit een kentekenbewijs of kentekenplaat kwijtgeraakt…
 
Eh...dat je dus ook elke keer nieuwe platen mag laten maken...en dan daarna weer inlevert.
Ja, dat kost toch 25 euro? En om een extra duplicaatcode te krijgen moeten de kentekenplaten toch verloren zijn dus die lever je toch helemaal niet in.....
 
Ik ben dan juist wel benieuwd hoe je al aan een 5 komt… ik ben echt nog nooit een kentekenbewijs of kentekenplaat kwijtgeraakt…
Ik ook niet, motor gekocht als loop/sloop met kentekenplaat al zo :) Kerel bevestigde zijn kentekenplaten iedere keer op dezelfde manier, met twee parkers erin en geen normaal houdertje.
 
Ja, dat kost toch 25 euro? En om een extra duplicaatcode te krijgen moeten de kentekenplaten toch verloren zijn dus die lever je toch helemaal niet in.....
Ja verloren zijn… en dat zijn ze niet in jouw geval… ik denk dat als jij in X weken tijd 10 keer komt dat er vast ergens een lampje zal gaan branden en je verder van huis bent, want dan is het misschien fraude… :+ ik zou lekker met dat 5’je rondrijden.
 
Ja verloren zijn… en dat zijn ze niet in jouw geval… ik denk dat als jij in X weken tijd 10 keer komt dat er vast ergens een lampje zal gaan branden en je verder van huis bent, want dan is het misschien fraude… :+ ik zou lekker met dat 5’je rondrijden.
Ja dat is een ander verhaal :P Maar 25x15 is toch echt 375 euro. Dat ik 15x opnieuw naar het rdw kentekenloket moet rijden en daar doe alsof ze weer gestolen zijn, dat is sowieso niet mijn plan. Vroeg me af of je dit gewoon legaal kon doen, dat je dan gewoon ff een uurtje bij een kentekenloket 15x een nieuwe kentekenplaat aanvraagt en dan uiteindelijk maar 1 kentekenplaat drukt (nieuwe). Maar goed zal wel te simpel gedacht zijn hahaha
 
Het zal mogelijk zijn, want ik heb een keer een auto verkocht met duplicaatcode. Welke later te koop zonder duplicaatcode. Dan ga ik er even vanuit dat die eigenaar het op een legale manier heeft gedaan.

Denk dat je het beste even met het RDW kunt gaan bellen / mailen.


Kentekenplaten laten drukken kost ook geld. Als ik het me goed herinner (dik 10 jaar terug) kostte dit 35 euro voor een set van 2 platen voor een auto. Van het RDW krijg je alleen papieren, niet de kentekenplaat zelf.


dan krijg je een nieuw pasje voor hetzelfde kenteken.
Oh had even over je reactie heen gelezen, bedankt voor je berichtje!

Ja is opzich wel een goeie inderdaad. Wel erg benieuwd hoe die persoon dat gedaan heeft die jouw auto heeft gekocht. Zal vast wel iets mogelijk zijn dan toch.
 
Wil je dat gesprek dan filmen. Hallo, ik wil graag 15 nieuwe platen aanvragen, daarvoor betalen maar alleen de 15e echt hebben. Ben benieuwd naar t gezicht van de ambtenaar _O-
Hahah :D Wie weet, misschien doet ie dit als extra bijverdiensten graag voor je
 
Duplicaatcodes zijn er ook om te verkomen dat iemand gaat tanken met jouw oude plaat en jij daarvoor gezeik krijgt. Lekker met een 1tje rondrijden. Is karakter
 
Toch maar even gebeld met de RDW (had ik ook gelijk kunnen doen maar goed). Onmogelijk en is inderdaad fraude om 15x je kentekenplaat te laten ''vervangen''. @ZeroPnb toch wel interessant hoe dat dan toch gelukt is bij de nieuwe eigenaar van jouw auto. Of illegaal een nieuwe kentekenplaat laten maken bij een kennis zonder duplicaatcode?
 
Dan hoop ik dat de huidige eigenaar er nooit mee gepakt gaat worden 😅 ik ken de persoon niet die het gedaan heeft (was tegen die tijd nog een keer verkocht) dus ik kan het niet navragen
 
Alles ombouwen naar een ander frame omdat er een duplicaatcode op je kentekenplaat staat.. Dan heb je of niks beters te doen of je moet gewoon even met een psycholoog gaan praten hoe je ermee om moet gaan.

Zal mij echt aan mn reet roesten als er een extra cijfertje op de kentekenplaat staat. Totdat het gezeik oplevert, dan wordt het een ander verhaal.
 
Alles ombouwen naar een ander frame omdat er een duplicaatcode op je kentekenplaat staat.. Dan heb je of niks beters te doen of je moet gewoon even met een psycholoog gaan praten hoe je ermee om moet gaan.

Zal mij echt aan mn reet roesten als er een extra cijfertje op de kentekenplaat staat. Totdat het gezeik oplevert, dan wordt het een ander verhaal.
Doe maar ff normaal of reageer niet. Lijkt me eerder dat jij een bezoekje kan brengen als je zo reageert.
 
Toch maar even gebeld met de RDW (had ik ook gelijk kunnen doen maar goed). Onmogelijk en is inderdaad fraude om 15x je kentekenplaat te laten ''vervangen''. @ZeroPnb toch wel interessant hoe dat dan toch gelukt is bij de nieuwe eigenaar van jouw auto. Of illegaal een nieuwe kentekenplaat laten maken bij een kennis zonder duplicaatcode?
Dacht ik al, blijft over motor verkopen ;)

Ik zeg er niets over, mijn oudste dochter heeft ook een "tik"
Ze had een VW Polo en op een ochtend platen gejat :(. ( Nu schijnt dat bij de Polo en Golf regelmatig voor te komen, veel voorkomende auto volgens de politie worden ze bij tanken of ramkraak dan weer gebruikt )
Dus aangifte politie en nieuwe platen met een 1tje.

Dat paste echt niet in haar ocd, dat eentje op de kentekenplaat. 3 maanden later was de Polo ingeruild, ik lacht er maar om.
Maar ze had er echt moeite mee, het ontgaat mij volledig, maar nu weer happy dochter en ze heeft geen Polo meer _O-

Het is maar waar je je druk om maakt :+
 
Dacht ik al, blijft over motor verkopen ;)

Ik zeg er niets over, mijn oudste dochter heeft ook een "tik"
Ze had een VW Polo en op een ochtend platen gejat :(. ( Nu schijnt dat bij de Polo en Golf regelmatig voor te komen, veel voorkomende auto volgens de politie worden ze bij tanken of ramkraak dan weer gebruikt )
Dus aangifte politie en nieuwe platen met een 1tje.

Dat paste echt niet in haar ocd, dat eentje op de kentekenplaat. 3 maanden later was de Polo ingeruild, ik lacht er maar om.
Maar ze had er echt moeite mee, het ontgaat mij volledig, maar nu weer happy dochter en ze heeft geen Polo meer _O-

Het is maar waar je je druk om maakt :+
Om eerlijk te zijn boeit dat nummertje mij ook niet. Het is meer dat een motor met een duplicaatcode 5 gewoon moeilijk verkoopt en een lagere waarde heeft. Ik heb die motor als opknapper gekocht en dus wil ik hem hierna ook gewoon weer doorverkopen. Dan vind ik die investering het zeker waard. Heeft niks te maken met dat ik naar een psycholoog moet of dat ik OCD heb of wat dan ook (sowieso moeten mensen gewoon in hun waarde gelaten worden).
 
Doe maar ff normaal of reageer niet. Lijkt me eerder dat jij een bezoekje kan brengen als je zo reageert.

Maar wat is nu de reden dat je een "schone" kentekenplaat wil hebben?

========

Edit, ik zie dat je al gereageerd hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan