Oplossing voor beslagen vizier..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn vizier is door de fabriek al bewerkt met een of ander goedje of extra laagje :9 en beslaat dus niet. Fastcruiser zweert ondertussen bij z\'n Pinlock. Is er toentertijd gratis opgezet (hoef je niet te %$#@*& met het boren van gaatjes) en kost rond de f 40,-.
 
Laatst bewerkt:
Pinlock werkt bij mij ABSOLUUT perfect, beslaat nooit.

Er zijn tegenwoordig pinlock met een zacht rubber randje, hierdoor kan je pinlock niet eer schuiven en krassen.
De pinlocks speciaal voor ARAI hebben dit, weet niet of andere dit ook hebben, gewoon bij elke motorzaak te koop.
 
Heb een tijd met een Uvexhelm gereden, had een dubbel vizier, maar die besloeg toch wel eens als je wat diep ademde. Daarom heb ik ook niet zo\'n inplakvizier gekocht. Bovendien reed het niet prettig met je vizier opgeklapt, omdat je dan tegen de ondoorzichtige onderrand van het vizier aankeek (moet toch de 2 vizieren. Sinds ik met de Shoei-helm van mijn vader rijdt (op de fiets van mijn vader :] ) gebruik ik vnl. RainX Antifog (zwarte fles) aan de binnenkant, en RainX l\'essuie-glace invisible (ja, zo staat het er, weet ook niet waar die fles is gekocht, het is een gele iig) aan de buitenkant.

Werkt goed vind ik, heb minstens een maand geleden alles ingesmeerd, vanochtend weer gedaan. Niet omdat mijn vizier besloeg, maar omdat de buitenkant vies was dus na schoonmaken weer ingesmeerd met essuie-glace :) (toch een leuk taaltje dat Frans) en toen ook maar meteen de binnenkant gedaan. Essuie-glace helpt daar niet tegen, omdat het alleen maar de regendruppels laat wegrollen (misschien als je erg verkouden bent ;( of verdrietig), maar met de antimist ben ik erg tevreden. Alleen \'s ochtends vroeg op de eerste paar meter kan de boel af en toe nog een beetje beslaan, maar dat is zo weer weg en als je een beetje rustig ademhaalt heb je geen problemen.

Wel laatst flink zitten hoesten in mijn helm, reed elke keer gelijk in de sneeuw, maar er zijn weinig middeltjes die dat kunnen voorkomen.

Zo\'n fles van f17,= gaat een helmleven lang mee (minstens) omdat je er maar weinig van gebruikt, tenzij je ook je autoruiten gaat insmeren, of op een Goldwing rijdt (dat ding heeft geen ruitenwisser, heb me altijd afgevraagd hoe dat te doen is in de regen! Daar kun je toch niet omheen kijken? :? )

Voordeel is ook dat je niet met een extra randje in je gezichtsveld rijdt. Er was iemand op dit onderwerp die daar dus wel last van had met zo\'n inplakvizier.
 
Sinds ik met de Shoei-helm van mijn vader rijdt (op de fiets van mijn vader :] ) gebruik ik vnl. RainX Antifog (zwarte fles) aan de binnenkant, en RainX l\'essuie-glace invisible (ja, zo staat het er, weet ook niet waar die fles is gekocht, het is een gele iig) aan de buitenkant.

Ik heb beide flesjes gewoon gekocht bij motoport.
 
Je kan ook nog zo\'n mond/neus kapje aan de binnenkant van je helm bevestigen. Hierdoor gaat je uitgeademde lucht (altijd) via de onderkant van je helm naar buiten. Gewoon 1 stukje klitteband op kinhoogte in je helm, ding erop en gaan. Lijkt ook nog eens erg stoer ;)

Dit dus:

popup_foggy.jpg
popup_foggy3.jpg
 
Laatst bewerkt:
Je kan ook nog zo\'n mond/neus kapje aan de binnenkant van je helm bevestigen. Hierdoor gaat je uitgeademde lucht (altijd) via de onderkant van je helm naar buiten. Gewoon 1 stukje klitteband op kinhoogte in je helm, ding erop en gaan. Lijkt ook nog eens erg stoer ;)

Zo\'n ding zit ook in mijn HJC, heb dus zowiezo weinig last ervan, van beslagen vizier.
 
Heee, die heb ik

Alleen die heb ik verwijdert tijdens de vakantie.. ( erg warm namelijk.) Kmoet hem nog steeds terugzetten.
 
Bij elke zichzelf respecterende motorzaak lijkt me. Heb die van mij bij Roelof Thijs in Assen gehaald, maar zag ze ook al eens bij Motoport.
 
ik heb een binnenschermpje gekocht die kost 35 gld. dit plaats je aan de binnenkant en klem met je met een paar plugjes (nolan helm) door je vizier...(ja gaatjes zitten al voorgeboord).

je kan hijgen totdat je een ons weegt maar nooit meer beslaan!! :)

werkt erg goed dus...

Bigconvoi\'s Topic over nachtrijden Deed mij weer effe nadenken over beslagen viziertjes...
Heb zelf nu RainX antifog & dat werkt matig (vlekt wat en beslaat toch, zij het minder)... Motor-collega met Arai helmpje vond al die middeltjes onzin & gebruikte gewoon autowas... Ook hoorde ik al meerdere malen afwasmiddel, maar dit lijkt me niets (op de brommer gedaan: kreeg altijd strepen bij vocht & was dan wel niet beslagen, maar het zicht bleef naadje, zal op de motor dan nog wel slechter helpen).

Wat zijn jullie \'wondermiddeltjes\' tegen een beslagen vizier?
 
Altijd de buitenkant schoongemaakt met turtlewax, goed schoon en druppeltjes lopen eraf.
De binnenkant altijd gedaan met Dreft. Eerst onverdund (piepklein depje op doek) even tegen de kraan tikken dat de doek iets nat word. Dan inwrijven aan de binnenkant. Uitwrijven met droge doek. Zuchten tegen het vizier vanaf de onderkant van de helm. Als je strepen ziet, kun je die nog wegvegen met de droge doek. Weer zuchten tegen vizier. Als je adem \'glad\' en helder tegen het vizier verspreid word is ie weer effetjes vrij van beslaan.
Kheb ook ooit eens een pinlock gekregen voor mn helm maar nog nooit gemonteerd omdat \'mn vizier nog zo nieuw was\'. Nu heb ik pas een Arai gekocht met een vizier van 150,= dus daar ga ik ook niet in zitten boren (en ik moet nog uitvinden hoe die gaat beslaan).
 
Wat helpt is een klein slangetje in je mond nemen dat over je schouder naar buiten de helm loopt en daardoor ademen. Als het ware snorkelen op de motor. Geen probleem meer met vocht, wel een tering tube in je mond ...
 
Pinlock heb je in verschillende tarieven, maar ik heb er eentje van 4 tientjes. En het werkt heerlijk!! Let wel, je moet die klevende pakken en je moet je helm (vizier dus) na het bewerken 24 uur laten \"drogen\" (ik heb het 16 uur volgehouden :) ). En idd, afwasmiddel helpt ook, alleen is het een tijdelijke oplossing. En je vizier gaat er nog van stinken ook (vind ik).

Je hebt verders ook nog die pinlocksystemen die je als losse vizier kan kopen en die waarbij je gaatjes moet boren in je vizier. Alleen die worden vaak afgeraden (en ze zijn nog duurder ook). Waarom ze worden afgeraden? Ik denk omdat ten eerste bij gaatjes boren je vizier zwakker wordt en ten tweede; het schijnt dat de werking ervan niet veel beter is als die kleefsystemen die nog goedkoper zijn. ;)

Eén groot nadeel: ik ben een drager van een bril.. mijn vizier beslaat niet meer... maar mijn bril dus wel!! Iemand toevallig een pinlocksysteem voor brillen gezien? :+
lenzen :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan