Oplossing voor beslagen vizier..

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeGroteMuis

MF veteraan
11 jul 2001
2.934
1
Nijmegen a/d Waal
http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php?id=1498 (Bigconvoi\'s Topic over nachtrijden) Deed mij weer effe nadenken over beslagen viziertjes...
Heb zelf nu RainX antifog & dat werkt matig (vlekt wat en beslaat toch, zij het minder)... Motor-collega met Arai helmpje vond al die middeltjes onzin & gebruikte gewoon autowas... Ook hoorde ik al meerdere malen afwasmiddel, maar dit lijkt me niets (op de brommer gedaan: kreeg altijd strepen bij vocht & was dan wel niet beslagen, maar het zicht bleef naadje, zal op de motor dan nog wel slechter helpen).

Wat zijn jullie \'wondermiddeltjes\' tegen een beslagen vizier?
 
Meteen maar even een polltje toegevoegd... :)
Tussen haakjes staat de werkzame stof / methode...

Niet lachen over aardappel, ik ken iemand die dat gebruikt voor z\'n autoruiten & werkt perfect (naar eigen zeggen...)
 
Gebruik vooralsnog niks met met Arai helmpie.
Gewoon klep omhoog als ik stil sta en klep omlaag als ik rij.
 
stupid2.gif
Ik ook.
 
Toelichting in post, ik gebruik daar \"Anti Fog\" voor.
Smeer een beetje van dat shit op mijn vizier en mijn zonnebril. 8-)
Tot nu toe heb ik geen last van beslagen vizier.
Het enige nadeel is dat je het echt minimaal één keer per week er op moet kwakken.
 
Ik gebruik dubbele beglazing :) , werkt perfect!!

Nadeel: Omdat je 2 vizieren over elkaar heen hebt, krast het na een tijdje wat in...
 
Pin lock is ook een optie geloof ik.
Smaller viziertje die je tegen de binnenkant van het vizier kleeft. Ik weet niet meer precies hoe dat heet of gaat. Vriend van mij heeft dat wel. Zal ik hem eens vragen.

Edit: Blijktbaar hoef ik het niet meer te vragen, onderstaande posts hebben genoeg positive reacties.. ;) ;) ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook Pinlock..alleen begint hij nu volgens mij wel weer een beetje te beslaan. Ga maar eens terug naar de winkel om te vragen hoe dat kan :) .
 
Enige goeie oplossingen zijn PinLock en autowas...
Autowas is trouwens ook perfect om het schoon te maken...voor de rest, die RainX, AntiFog en de rest van die pestzooi...werkt voor geen meter...
 
Kweet niet precies de exacte naam maar het is iets in de trend van: FOG-CITY-SHIELD
Werkt perfect!!
Vroeger moest ik ook in de bocht mijn adem inhouden, om nog enig zicht te behouden.
Das nie egt consentratie bevorderend!!

Groetjes:Z
 
Pinlock binnenzijde helm tegen aandampen, Rain-X buitenkant vizier tegen fijne regendruppeltjes (vliegen er zo weer af)
 
Uvex helm kopen met standaard dubbel vizier. Werkt echt perfect. Volgens mij zijn er ook andere merken met dubbel vizier?
 
Wat kost dat Pinlock?

Geloof 40 piek. Kun je dus ook andere kleuren vizieren aan de binnenkant van je vizier doen. Best wel handig. Worden dus 2 gaatjes in de vizier geboord. 2 pinnetjes erdoor en daar klik je aan de binnenkant gewoon een extra vizier op/aan. Kan dus ook een gele, bruine, zwarte of gewoon een transparante zijn. Wil ik ook al tijdje erop laten zetten, maar m\'n huidige antifog dinges werkt nog naar behoren, dus kan nog wel ff wachten.
 
Ik had ook een Pinlock, werkt inderdaad goed, maar na driekwart jaar begon mijn vizier aan de binnenkant zwaar te beschadigen op de rand van de Pinlock. Heb het er nu dus maar weer uitgehaald.

Kan gebeurt zijn omdat ik hem niet strak genoeg erin gemonteerd heb, maar zit nu in ieder geval wel met een gekraste ovaal aan de binnenkant :-(
 
Ik smeer ook gewoon een beetje dreft aan de binnenkant, maar dat werkt nog geen week.. En zoals je al zei: Strepen enz..
 
Of je boort kleine gaatje in de zij kantjes van je vizier :9 , of je laat een kier in je vizier open staan. maar zo`n kart muts over je kneiterd en dan ademen volgens mij moet er dan geen fog meer in je helm zitten
 
Pinlock heb je in verschillende tarieven, maar ik heb er eentje van 4 tientjes. En het werkt heerlijk!! Let wel, je moet die klevende pakken en je moet je helm (vizier dus) na het bewerken 24 uur laten \"drogen\" (ik heb het 16 uur volgehouden :) ). En idd, afwasmiddel helpt ook, alleen is het een tijdelijke oplossing. En je vizier gaat er nog van stinken ook (vind ik).

Je hebt verders ook nog die pinlocksystemen die je als losse vizier kan kopen en die waarbij je gaatjes moet boren in je vizier. Alleen die worden vaak afgeraden (en ze zijn nog duurder ook). Waarom ze worden afgeraden? Ik denk omdat ten eerste bij gaatjes boren je vizier zwakker wordt en ten tweede; het schijnt dat de werking ervan niet veel beter is als die kleefsystemen die nog goedkoper zijn. ;)

Eén groot nadeel: ik ben een drager van een bril.. mijn vizier beslaat niet meer... maar mijn bril dus wel!! Iemand toevallig een pinlocksysteem voor brillen gezien? :+
 
Iets anders namelijk: Pinlock vizier.

De rest staat hierboven al geloof ik :)

edit: Een beetje motorzaak zet het als service gratis voor je in de helm (Nolan N100 is trouwens al voorbereid op Pinlock) dus hoef je ook niet zelf te pielen met de kans dat het fout gaat.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan