Oplossing voor Mobiele Bellers, Appende koekblikkers

Lezen en kijken is een eigenschap die niet iedereen gegeven is.

Ik zie hier een heel andere situatie als ik omschrijf.Maar we dwalen af geloof ik.


Het gaat er uiteraard over dat je het hebt over spiegels afstrappen, tegen deuren trappen en met M20 moeren gooien.

De reden waarom, not so much.
 
Dit alles gelezen te hebben ben ik blij dat ik me niet meer dagelijks in de asfaltjungle hoef te wagen, Zo,n 15 jaar woon/werkverkeer gedaan, zomer en winter, gelukkig nooit de snelwegen hoeven te gebruiken.
Heb geen mobiele telefoon en geen Social media, converseer nog ouderwets 1 op1.
Maar ik heb dus ook nooit de behoefte gehad om allerlei andere mensen te controleren en voor de zeer gewaardeerde politieagent te gaan spelen. Volgens mij ook slecht voor je bloeddruk. Ik zie nog steeds bosjes motorrijders die niet echt defensief rijden, maar agressief. Dan kun je soms verrast worden.
Als er vroeger 1 te dicht bij kwam, waarschijnlijk toen nog niet door het bellen maar gewoon slapen achter het stuur kreeg hij/zij een trap tegen zijn spiegel of portier. Bij kleven kwamen er een paar moeren M20 uit mijn zak en gooide die omhoog. Blijven ze ook op afstand. Maar nooit de behoefte gehad om voor wereldverbeteraar te gaan spelen.
Met heel dat camera gedoe, hij die zonder fouten is mag de eerste steen gooien!!

Hm, dat is toch redelijk wereldverbeteraar gedrag en nog schofterig ook.
Inmiddels doe je dit niet meer begrijp ik, waarom niet?
 
Landverraders... :') Ja hoor, jij denkt dat ik serieus elk filmpje naar de politie stuur ofzo? Ik lust die gasten zelf ook voor geen meter. Ik heb het daar wat sterk neergezet, maar voordat ik daadwerkelijk beelden doorstuur hebben we het wel over situaties die - als ik agent zou zijn - zou aanpakken met Art.5, al dan niet met invorderingen van rijbewijzen. Dan praten we echt niet over iemand die een keer geen richting aangeeft ofzo.. Ik ben geen agent, ik wil ook geen agent zijn, dus agentje spelen laat ik aan een agent zelf over. Maar als ik écht van mening ben dat er iets is gebeurd dat potentieel behoorlijk gevaarlijk is.. Ja, dan zal ik wellicht beelden opsturen.

Ik ben volgens jou een verklikker, een landverrader, die niet zou hebben misstaan in het Derde Rijk. Is dat dan wel een onderbouwde reactie? Waarom ben ik een NSB'er (gewoon het beestje bij de naam noemen) als ik het met de TS eens ben dat er eens een einde moet komen aan die klootviolen op de weg?Die conclusie kun je vrij eenvoudig trekken, net zo eenvoudig als jij de jouwe trok :)Zoals ik al eerder in deze posting schreef, ja, dat staat er wat sterk uitgedrukt. Feit is wel dat het steeds erger lijkt te worden, dit terwijl koekblikkers sowieso al niet of nauwelijks om zich heen kijken. En uiteraard is de politie dan nergens te bekennen* (er moet meer geld naar die club, klaar), terwijl ze er natuurlijk wel zijn als jij of ik 4km/u tehard hebt gereden met de motor, of als je motor 2dB teveel geluid maakt om maar een voorbeeld te noemen. De politie, aangestuurd door Justitie danwel Ministerie I&M, staat compleet aan de kant van Meut en Treuzel. Als ik ter navigatie mijn telefoon in mijn handen heb moet ik zwaar gestraft worden, maar de eerste de beste muts die d'r make-up ff bijwerkt achter het stuur gaat vrijuit.. Ik vraag mij af wat meer afleiding geeft..


*Daaruit, en dat geldt ongetwijfeld voor meer mensen in dit topic, komt ook een stukje woede voort. De een zal een spiegel van zo'n auto af trappen bijvoorbeeld, en ik heb dan meer zoiets "Ik hoop dat je 'm krijgt".

Dat gezegd hebbende, ik zou best een jaartje als BOA aan de slag willen, mits ik de vrijheid zou krijgen dat op mijn eigen manier (binnen de regels, uiteraard) te doen. Alleen de extremen aanpakken, maar zeker ook zaken als appers- danwel facebookers achter het stuur, mutserig gedrag (40 rijden waar je 80 mag bijvoorbeeld) zouden bij mij aan de beurt komen.

Het is nu teveel gericht op cashen ipv veiligheid. Erg jammer, want 'we' (nee, ik ben echt niet heilig, m.u.v woonerven/woonwijken rijdt ik overal te hard en ik krijg dus - terecht - ook wel 's een boete) betalen behoorlijk grove bedragen aan allerlei boetes, maar aan de veiligheid of het weggedrag veranderd geen zak.

Sorry maar je blijft er enge gedachten op nahouden, gelukkig geven ze je die mogelijkheid niet, en gelukkig mag jij niet bepalen wat de extremen zijn....

BBBBrrrrrr alleen de gedachte al....

denk persoonlijk ook wel dat je dan heel snel een keer tegen de verkeerde aanloopt, wat voor jouw dan wel heel ongemakkelijk zou kunnen worden
 
Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd meer hachelijke situaties meemaak met appende fietsers dan met bellende of appende automobilisten.


Ik ben de laatste weken al een paar keer bijna van de weg geveegd door appende vrachtwagen chauffeurs, die de halve linkerbaan en de halve vluchtstrook nodig hadden bij het zwalken. Oorzaak een paar keer de telefoon en 1 x een bundel a4 op het stuur. Mag van mij direkt een rijverbod aan vast zitten, 40 ton maakt zelfs van mijn vrij stevige bestelblik hapklare brokken. :(
 
Mijn oplossing,

Verplicht ingebakken software/firmware in alle electronica op basis van de door GPS geregistreerde snelheid per 1/1/2017 of met terugwerkende kracht dmv firmware updates.

Boven de laten we zeggen 10KM/U *patsboem* data uitgeschakeld. Tijdens het rijden geen reden meer om op je telefoon te kijken.

Verder zou je kunnen denken of het beantwoorden van een inkomende telefoongesprek ook alleen plaats kan vinden wanneer er een registratie is van een aangesloten handsfreeset.

Inperken burgervrijheid.. ja, dat is een direct gevolg hiervan. Maar goed, als je hoort via de NOS dat geheime diensten vrij spel hebben als het op afluisteren en aftappen aankomt, dan kan dit er ook nog wel bij.
 
Het is nu eenmaal een feit dat de wetten en regelgeving achterlopen op de ontwikkeling van de techologie, en daar zullen we allemaal ons hele leven last van hebben.
Maar het voorstel om BOA te worden op iets wat nog in volle ontwikkeling is en ook ruime aandacht bij de beleidsmakers heeft, omdat dit bij JOUW hoge prioriteit heeft , is levensgevaarlijk, en idd krijg je zo NSB-achtige trekjes...
Jij vind dat er BOA's moeten komen voor de mobieltjes, DENK vind dat er boa's moeten komen voor foute turken en marrokanen, je buurvrouw omdat er zwartwerkers zijn tussen de uitkeringstrekkers, pietje omdat er mensen een slok te veel drinken en gaan rijden, jantje omdat er motorrijders te snel rijden, enz enz....en als we al deze mensen hun zin geven , belanden we in een politiestaat, waar noord korea nog bij zou verbleken...

Dus kom niet met dit soort idiote voorstellen, over 5 jaar ziet alles er anders uit, en is ook dit probleem voor een groot deel uit de wereld
 
Maar goed, als je hoort via de NOS dat geheime diensten vrij spel hebben als het op afluisteren en aftappen aankomt, dan kan dit er ook nog wel bij.

Dan heb je niet goed geluisterd, er wordt nog steeds eerst getoetst.
Mocht jij daar ook in meegesleept worden en je hebt niets met terrorisme van doen dan verdwijn je ook zo weer uit de data.

Sowieso, de NOS :')
Die zijn zelf rete onbetrouwbaar met hun items en beelden, denk maar het interview met Putin, dat volgens hen niet werd gegeven terwijl het wel werd gegeven.
Rooie hoeren zijn het!
 
Laatst bewerkt:
Dan heb je niet goed geluisterd, er wordt nog steeds eerst getoetst.
Mocht jij daar ook in meegesleept worden en je hebt niets met terrorisme van doen dan verdwijn je ook zo weer uit de data.

Sowieso, de NOS :')
Die zijn zelf rete onbetrouwbaar met hun items en beelden, denk maar het interview met Putin, dat volgens hen niet werd gegeven terwijl het wel werd gegeven.
Rooie hoeren zijn het!

True that. Wantrouw zo een beetje alles en iedereen tegenwoordig.. het was meer om mijn oplossing wat kracht bij te zetten..

Maareh, fijn dat je reageert op 1 zin uit mijn post ;) Wat vind je van de rest?
 
Ik vind het toch apart dat sommige mensen hier voorstellen om de data van alle telefoons maar uit te schakelen bij een snelheid boven de X km/h.

Ikzelf ben toch wel minstens 1x per week passagier waarvan er soms ritten bij zijn van meer dan 1 uur.
Deze maatregel zou betekenen dat ik dan helemaal niks met mijn telefoon zou kunnen doen. Dit terwijl het als passagier 100% veilig is en het juist fijn kan zijn om even apps te beantwoorden omdat je zelf misschien net richting de carpool plek of iets dergelijks bent gereden. Of wat te denken van een 17 jarige die nog aan het lessen is of iemand die gewoon nooit zijn rijbewijs heeft gehaald en altijd op de achterbank zit.

Ik vraag me dan toch af of diegene die dit voorstellen nooit passagier zijn of van de antieke generatie die toch amper weten hoe ze dat ding in hun broekzak goed moeten gebruiken. Of zijn ze gewoon zo radicaal tegen dat ze het prima vinden dat iedereen hun 'vrijheid' verliest om hun te telefoon te gebruiken zodra ze in de auto/bus/etc. Stappen..

Wat mij betreft gaat dit er mede om die reden niet komen en wordt er doorgezocht naar een passende oplossing voor dit probleem.
 
Het is een geweldig idee om te fantaseren hoe die andere (mede)weggebruiker zich aan moet passen aan jouw motor. ~Volgens mij is de beste oplossing echter eenvoudig bij jezelf te zoeken. Zorg dat je kunt anticiperen op de "moderne situaties~".


Inderdaad , als je op een motor zit moet je alles overzien , en kijk je ook wat een bestuurder uitvreet
die in je omgeving komt ..

Altijd er van uitgaan dat jij jezelf kunt redden en ontsnappen aan onvoorziene situaties ..

Anders kun je aftellen wanneer je aan de beurt bent .. B|

En die lui met mobieltjes te bellen achter het stuur en degene die een ander lopen te filmen,
het ding natuurlijk gewoon door de strot rammen.. O-)
 
Laatst bewerkt:
Sorry maar je blijft er enge gedachten op nahouden, gelukkig geven ze je die mogelijkheid niet, en gelukkig mag jij niet bepalen wat de extremen zijn....

BBBBrrrrrr alleen de gedachte al....

denk persoonlijk ook wel dat je dan heel snel een keer tegen de verkeerde aanloopt, wat voor jouw dan wel heel ongemakkelijk zou kunnen worden

Ik kan hier dus uit opmaken dat jij het prima vindt dat er (o.a) koekblikkers zijn die totaal niet opletten en daarmee (mogelijk) allerlei ongevallen veroorzaken? Het huidige verkeersbeeld stoort jou totaal niet? Wat, in godsnaam, doe je dan in dit topic?

Het is nu eenmaal een feit dat de wetten en regelgeving achterlopen op de ontwikkeling van de techologie, en daar zullen we allemaal ons hele leven last van hebben.
Maar het voorstel om BOA te worden op iets wat nog in volle ontwikkeling is en ook ruime aandacht bij de beleidsmakers heeft, omdat dit bij JOUW hoge prioriteit heeft , is levensgevaarlijk, en idd krijg je zo NSB-achtige trekjes...
Jij vind dat er BOA's moeten komen voor de mobieltjes, DENK vind dat er boa's moeten komen voor foute turken en marrokanen, je buurvrouw omdat er zwartwerkers zijn tussen de uitkeringstrekkers, pietje omdat er mensen een slok te veel drinken en gaan rijden, jantje omdat er motorrijders te snel rijden, enz enz....en als we al deze mensen hun zin geven , belanden we in een politiestaat, waar noord korea nog bij zou verbleken...

Dus kom niet met dit soort idiote voorstellen, over 5 jaar ziet alles er anders uit, en is ook dit probleem voor een groot deel uit de wereld

Dan heb ik (in jouw ogen) maar NSB achtige trekjes, en dan doe ik maar idiote voorstellen. Maar hoe kom jij erbij dat voor elke 'soort' een aparte agent moet zijn? Sowieso hebben we het hier over het verkeer, dat is een aparte afdeling van de politie. Er moeten gewoon meer bij komen die vooral de focus gaan leggen op wat potentieel echt gevaarlijk kan zijn, en men moet het systeem veranderen. Nu ligt de focus gewoon teveel op makkelijk scoren (staan laseren/flitsen langs een snelweg of 80/100-weg buiten de BBK, waar een paar kilometer harder helemaal niet gevaarlijk is), zet die apparatuur neer in woonwijken bij scholen en pak daar de hardrijders aan.

Mijn vorige woning werd omringd door 2 scholen, opzich niets mis mee, maar dat was dus een 30-zone waar men regelmatig met minimaal 60 voorbij kwam scheuren. 100% overschrijding is nog altijd invordering rijbewijs en waarschijnlijk ook voldoende grond voor een EMG, dus als de politie daar een mannetje neerzet is dat de investering wel waard en daar komt dan nog bij dat er dan tenminste opgetreden wordt op een plek waar de overtreding ook daadwerkelijk gevaarlijk is.

Ik rijdt overigens zo'n 50.000km per jaar (excl. motor), ik ben niet heilig of alwetend, maar ik zie genoeg om wel een oordeel te kunnen vellen over hetgeen ik aantref op de weg. Of dat rijmt met het oordeel van iemand anders is een ander onderwerp, netzoals vrijwel niemand het ooit eens is als-ie door oom agent op de bon geslingerd wordt. Da's immers ook een mens met een oordeel, laten we dat vooral niet vergeten. Het verschil is dat ik geen agent ben en het (gelukkig) mijn taak niet is, dat maakt dat ik mag klagen over de huidige gang van zaken zonder dat ik daar - buiten goed op blijven letten en ook zelfreflectie toe te passen - niet echt een verantwoordelijkheid in draag.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het toch apart dat sommige mensen hier voorstellen om de data van alle telefoons maar uit te schakelen bij een snelheid boven de X km/h.

Ikzelf ben toch wel minstens 1x per week passagier waarvan er soms ritten bij zijn van meer dan 1 uur.
Deze maatregel zou betekenen dat ik dan helemaal niks met mijn telefoon zou kunnen doen. Dit terwijl het als passagier 100% veilig is en het juist fijn kan zijn om even apps te beantwoorden omdat je zelf misschien net richting de carpool plek of iets dergelijks bent gereden. Of wat te denken van een 17 jarige die nog aan het lessen is of iemand die gewoon nooit zijn rijbewijs heeft gehaald en altijd op de achterbank zit.

Ik vraag me dan toch af of diegene die dit voorstellen nooit passagier zijn of van de antieke generatie die toch amper weten hoe ze dat ding in hun broekzak goed moeten gebruiken. Of zijn ze gewoon zo radicaal tegen dat ze het prima vinden dat iedereen hun 'vrijheid' verliest om hun te telefoon te gebruiken zodra ze in de auto/bus/etc. Stappen..

Wat mij betreft gaat dit er mede om die reden niet komen en wordt er doorgezocht naar een passende oplossing voor dit probleem.
Op technisch gebied is het een goede ontwikkeling, maar op sociaal gebied (en vast nog meer) helpt het een hoop naar de kl*ten. Ik vind het wel eens gezellig als een passagier eens niet op die k*t telefoon kijkt en een live gesprek voert (tegenwoordig zitten mensen volgens mij meer en meer naar elkaar te appen als ze tegenover elkaar zitten, dan dat ze normaal met elkaar praten).
Tegenwoordig zie je iedereen op alle tijdstippen met dat kl*te apparaat in hun hand, je zou eens wat meekrijgen van wat er om je heen gebeurt, maar dat is gek hoor, zeker in het verkeer...
Zelfs met dineren moet dat ding op tafel liggen, want owee als je wat ontvangen mobiele data mist... |(

Wat mij betreft verplicht de overheid een apparaat in de auto (evt met subsidie inbouwen) die alle mobiele data uitschakelt/blokkeert en de telefoon direct verbindt met de auto voor het bellen zodra het contact aan gaat. En als men dat dan nog niet in heeft laten bouwen en nog met de telefoon aan het klooien is achter het stuur, de boetes verdrievoudigen ofzo.

Maar, dat zal vast niet gebeuren... :N
 
:')

Al die oplossingen die het uitschakelen van 'data' erbij betrekken.. leven jullie in 1995?

Bijna alle auto's die nu worden uitgebracht hebben hun eigen internetverbinding, entertainment systeem, live tv, navigatie etc.
Het verbannen van data uit de auto is gewoon 10j terug in de tijd.

Ik gebruik mijn telefoon in de auto, en dat is 99% handsfree. Denk aan Navigatie, muziek, bellen, berichten dicteren.
Haal data weg en ik moet weer gebruik maken van mijn oude tomtom (niet bedienen tijdens rijden, levensgevaarlijk), cd speler, rooksignalen en notitieblokje (toch wel lastig, dat schrijven en op de weg letten).

Wil je er iets aan doen? Idd pakkans omhoog. Maar trek dan een streep dat ook het eten van een hamburger, bijwerken van make-up, doorlezen van een notule etc etc ook wordt bestraft. De wet maakt zich er nu heel makkelijk vanaf: VASTHOUDEN telefoon is strafbaar.. aangezien dat eenvoudig te handhaven is.

 
Laatst bewerkt:
schulz1.jpg
 
Op technisch gebied is het een goede ontwikkeling, maar op sociaal gebied (en vast nog meer) helpt het een hoop naar de kl*ten. Ik vind het wel eens gezellig als een passagier eens niet op die k*t telefoon kijkt en een live gesprek voert (tegenwoordig zitten mensen volgens mij meer en meer naar elkaar te appen als ze tegenover elkaar zitten, dan dat ze normaal met elkaar praten).
Tegenwoordig zie je iedereen op alle tijdstippen met dat kl*te apparaat in hun hand, je zou eens wat meekrijgen van wat er om je heen gebeurt, maar dat is gek hoor, zeker in het verkeer...
Zelfs met dineren moet dat ding op tafel liggen, want owee als je wat ontvangen mobiele data mist... |(

Wat mij betreft verplicht de overheid een apparaat in de auto (evt met subsidie inbouwen) die alle mobiele data uitschakelt/blokkeert en de telefoon direct verbindt met de auto voor het bellen zodra het contact aan gaat. En als men dat dan nog niet in heeft laten bouwen en nog met de telefoon aan het klooien is achter het stuur, de boetes verdrievoudigen ofzo.

Maar, dat zal vast niet gebeuren... :N

en toch willen mensen nog meer betutteling van de overheid.
ik hoor of zie nooit iemand een bedankje aan Rutte doen voor alle fijne betutteling van de afgelopen tijd.
 
Ik kan hier dus uit opmaken dat jij het prima vindt dat er (o.a) koekblikkers zijn die totaal niet opletten en daarmee (mogelijk) allerlei ongevallen veroorzaken? Het huidige verkeersbeeld stoort jou totaal niet? Wat, in godsnaam, doe je dan in dit topic?Dan heb ik (in jouw ogen) maar NSB achtige trekjes, en dan doe ik maar idiote voorstellen. Maar hoe kom jij erbij dat voor elke 'soort' een aparte agent moet zijn? Sowieso hebben we het hier over het verkeer, dat is een aparte afdeling van de politie. Er moeten gewoon meer bij komen die vooral de focus gaan leggen op wat potentieel echt gevaarlijk kan zijn, en men moet het systeem veranderen. Nu ligt de focus gewoon teveel op makkelijk scoren (staan laseren/flitsen langs een snelweg of 80/100-weg buiten de BBK, waar een paar kilometer harder helemaal niet gevaarlijk is), zet die apparatuur neer in woonwijken bij scholen en pak daar de hardrijders aan.

Mijn vorige woning werd omringd door 2 scholen, opzich niets mis mee, maar dat was dus een 30-zone waar men regelmatig met minimaal 60 voorbij kwam scheuren. 100% overschrijding is nog altijd invordering rijbewijs en waarschijnlijk ook voldoende grond voor een EMG, dus als de politie daar een mannetje neerzet is dat de investering wel waard en daar komt dan nog bij dat er dan tenminste opgetreden wordt op een plek waar de overtreding ook daadwerkelijk gevaarlijk is.

Ik rijdt overigens zo'n 50.000km per jaar (excl. motor), ik ben niet heilig of alwetend, maar ik zie genoeg om wel een oordeel te kunnen vellen over hetgeen ik aantref op de weg. Of dat rijmt met het oordeel van iemand anders is een ander onderwerp, netzoals vrijwel niemand het ooit eens is als-ie door oom agent op de bon geslingerd wordt. Da's immers ook een mens met een oordeel, laten we dat vooral niet vergeten. Het verschil is dat ik geen agent ben en het (gelukkig) mijn taak niet is, dat maakt dat ik mag klagen over de huidige gang van zaken zonder dat ik daar - buiten goed op blijven letten en ook zelfreflectie toe te passen - niet echt een verantwoordelijkheid in draag.

Je ziet het zelf niet he????

Dus alleen de dingen die JIJ het waardig acht zijn belangrijk, en alle andere moeten niet zeuren...

Verkeersveiligheid komt van 2 kanten, ook ik en jij als bestuurder moeten er rekening mee houden dat andere onverwachte dingen doen....

Maar dit bevestigd alleen maar mijn beeld wat ik van je heb....eng
 
en toch willen mensen nog meer betutteling van de overheid.
ik hoor of zie nooit iemand een bedankje aan Rutte doen voor alle fijne betutteling van de afgelopen tijd.
Ben nou al een aantal keer bijna voor mijn donder gereden door van die telefonerende/appende drama's in die koekblikken, hetzij dat ik op de motor of fiets zat of lopende was op een voetgangersoversteekplaats (zelfs een keer de kinderwagen met de kleine er in terug moeten trekken :( ). Dus wat dat betreft wel ja, hoop het nl niet mee te maken dat die bijna een daadwerkelijk wordt...
 
Laatst bewerkt:
Je ziet het zelf niet he????

Dus alleen de dingen die JIJ het waardig acht zijn belangrijk, en alle andere moeten niet zeuren...

Verkeersveiligheid komt van 2 kanten, ook ik en jij als bestuurder moeten er rekening mee houden dat andere onverwachte dingen doen....

Maar dit bevestigd alleen maar mijn beeld wat ik van je heb....eng

Jij ziet het blijkbaar ook niet?? Wat is er eng aan klagen dat de huidige wetgeving en het huidige systeem van controles gewoon niet werkt?

Dan mag jij dat eens even gaan uitleggen, lijkt me.
 
Gewoon verplicht een eye-cam in alle nieuwe auto's laten monteren.
De eye-cam registreerd het nu wanneer je moe bent en in slaap dreigt te vallen. Dan klinkt er een luid geluidssignaal in de auto.
Het lijkt mij vrij simpel om de software zo aan te passen dat de cam ook merkt dat je niet met het verkeer bezig bent (om welke reden dan ook).
 
Vanmiddag in Antwerpen tegen een kloothommel aangebotst de op z'n gsm zat te kijken.
Hij kwam recht op me af, maar ik ging geen centimeter opzij.
Hij had mazzel, hij was te voet en ik ook.

Maar zover heeft de verdwazing al toegeslagen.
Alle gsm's voorzien van een niet verwijdbare app die boven de 5km/h alleen 112 toestaat.
De rest doen ze maar op de parkeerplaats of thuis.
 
Vanmiddag in Antwerpen tegen een kloothommel aangebotst de op z'n gsm zat te kijken.
Hij kwam recht op me af, maar ik ging geen centimeter opzij.
Hij had mazzel, hij was te voet en ik ook.

Maar zover heeft de verdwazing al toegeslagen.
Alle gsm's voorzien van een niet verwijdbare app die boven de 5km/h alleen 112 toestaat.
De rest doen ze maar op de parkeerplaats of thuis.

Anders lees je de rest van de reacties ook ff..

Wat doe je met bijrijders? Wat doe je in de bus? Trein? Navigatie via de telefoon kan dan ook niet meer.. noch muziek luisteren oid.

Allemaal kul 'oplossingen'
 
Terug
Bovenaan Onderaan