Oplossing voor Mobiele Bellers, Appende koekblikkers

Connectiviteit is steeds meer verweven in ons leven. Je kan je er tegen verzetten maar ik denk niet dat er een technische oplossing is. Het zal een verandering in gedrag moeten zijn, net zoals vroeger met het dragen van een gordel.

Ik ben van een generatie die ALTIJD z'n gordel heeft moeten dragen en ik zie dan ook geen reden om dat niet te doen. Ik draag de gordel niet omdat het moet, maar omdat ik me veiliger voel en niet anders gewend ben.

Om dat gedrag van mensen te veranderen moet je intensief controleren, informeren en dus HANDHAVEN. Uiteindelijk is het dan echt wel doorgedrongen dat rijden met mobiel niet zo slim is, en heel duur kan uitpakken.

Aan de andere kant zijn we al zo dicht bij zelfrijdende auto's en/of rijd-assistentie dat die gedragsverandering wellicht te laat komt.
 
Ik ben het zat!
Voor de zoveelste keer half van de weg gedrukt door zo'n bestuurder die zijn telefoon belangrijker vindt dan mijn leven!

Zullen we ff brainstormen over een oplossing?

Ik zou zeggen:
Maak van iedere motorrijder (die dat wil) een Buitengewoon Opsporings Ambtenaar.

Die haalt dan op het politiebureau een GoPro.
Als je dan tijdens het rijden een Mobiele Bellert ziet, start je de opname, je filmt die persoon z'n activiteit en gezicht, z'n kentekenplaat, en je rijdt weer door.

Aan het eind van de week ruil je de Camera in voor een lege.

Het gefilmde materiaal wordt verwerkt tot boetes en het CJIB doet de rest.

Dure oplossing?
Nou nee, de BOA (motorrijder) krijgt 10% van de opbrengst *D en de rest van de boetes is ruim voldoende voor het dekken van de kosten.

Dan zou ik op weg naar m'n werk zon'n 300 Euro scoren per dag (mijn percentage)
Mmm, ik denk dat ik dat dan maar full time zou gaan doen :]

Nou snap ik ook waarom die 10 gulden kopgeld voor een jood zo populair was.
 
Ik ben van een generatie die ALTIJD z'n gordel heeft moeten dragen en ik zie dan ook geen reden om dat niet te doen. Ik draag de gordel niet omdat het moet, maar omdat ik me veiliger voel en niet anders gewend ben.

Om dat gedrag van mensen te veranderen moet je intensief controleren, informeren en dus HANDHAVEN. Uiteindelijk is het dan echt wel doorgedrongen dat rijden met mobiel niet zo slim is, en heel duur kan uitpakken.

Met als kanttekening dat je bij het niet dragen van een gordel geen anderen in gevaar brengt, en de regelgeving daaromheen dan ook niets minder dan betuttelend is. Op de motor ben ik toch echt een stuk kwetsbaarder dan in de auto zonder gordel. En zelfs als ik met mijn motorpak & helm op in de auto zou rijden zonder gordel, krijg ik een boete. Dus waarom krijg je geen boete voor het uberhaupt rijden op een motor?
 
Dan maar de simpele oplossing ?

In elke politieauto een zware hamer neerleggen, betrapt op bellen of appen, telefoon op het wegdek en bats. Dader kan een tijdje niet appen of bellen. Wel een berichtje naar de verzekeraars, dat de dader niet in aanmerking komt voor een vergoeding. Wie een paar keer z' n Iphone of s7 zelf heeft moeten dokken leert er wel van.
 
Ik pleit voor invoering van de doodstraf. Dan wordt het gelijk ook lekker rustig op de weg.
 
Volgens mij hier wel een slotje op en de conclusies opsturen naar Den Haag. Kijken bij welke partij we er iets van terugzien in het verkiezingsprogramma.
Verder als de doodstraf en/of guillotine gaan we niet denk ik. En denk om je hartslag!!
 
Ik vind het toch apart dat sommige mensen hier voorstellen om de data van alle telefoons maar uit te schakelen bij een snelheid boven de X km/h.

Ikzelf ben toch wel minstens 1x per week passagier waarvan er soms ritten bij zijn van meer dan 1 uur.
Deze maatregel zou betekenen dat ik dan helemaal niks met mijn telefoon zou kunnen doen. Dit terwijl het als passagier 100% veilig is en het juist fijn kan zijn om even apps te beantwoorden omdat je zelf misschien net richting de carpool plek of iets dergelijks bent gereden. Of wat te denken van een 17 jarige die nog aan het lessen is of iemand die gewoon nooit zijn rijbewijs heeft gehaald en altijd op de achterbank zit.

Ik vraag me dan toch af of diegene die dit voorstellen nooit passagier zijn of van de antieke generatie die toch amper weten hoe ze dat ding in hun broekzak goed moeten gebruiken. Of zijn ze gewoon zo radicaal tegen dat ze het prima vinden dat iedereen hun 'vrijheid' verliest om hun te telefoon te gebruiken zodra ze in de auto/bus/etc. Stappen..

Wat mij betreft gaat dit er mede om die reden niet komen en wordt er doorgezocht naar een passende oplossing voor dit probleem.

Hoeveel appjes heb je met deze telefoon kunnen versturen? Vroeguhh was het ook mogelijk om jezelf een uurtje in de auto te vermaken. Waarom zou je het nu niet meer kunnen?

ptt-t65-telefoon-met-draaischijf.jpg
 
Nou snap ik ook waarom die 10 gulden kopgeld voor een jood zo populair was.
Nee, dat is anders, dat waren NSB-ers. Wij zijn eerzame burgers die in actie willen komen tegen iedereen waarvan wij vinden dat ze de wet overtreden.
Behalve als we dat zelf een keer doen. Dan moet het kunnen want wij hebben gelijk.

Eng topic dit.

Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
 
Met als kanttekening dat je bij het niet dragen van een gordel geen anderen in gevaar brengt, en de regelgeving daaromheen dan ook niets minder dan betuttelend is. Op de motor ben ik toch echt een stuk kwetsbaarder dan in de auto zonder gordel. En zelfs als ik met mijn motorpak & helm op in de auto zou rijden zonder gordel, krijg ik een boete. Dus waarom krijg je geen boete voor het uberhaupt rijden op een motor?

op een quad met gordel mag je ook zonder helm :') _O- dus ik snap je punt.
Bedoel er alleen maar mee aan te geven dat het een kwestie is van het veranderen van het gedrag.. doordachte technische oplossingen zullen heel wat meer voeten in de aarde hebben dan puur een app.
 
Volgens mij hier wel een slotje op en de conclusies opsturen naar Den Haag. Kijken bij welke partij we er iets van terugzien in het verkiezingsprogramma.
Verder als de doodstraf en/of guillotine gaan we niet denk ik. En denk om je hartslag!!


...sprak de man die beweerdelijk deuken in portieren trapte als hij geen spiegel kapot trapte of met M20 moeren aan het gooien was... :? |(
 
Nee, dat is anders, dat waren NSB-ers. Wij zijn eerzame burgers die in actie willen komen tegen iedereen waarvan wij vinden dat ze de wet overtreden.
Behalve als we dat zelf een keer doen. Dan moet het kunnen want wij hebben gelijk.

Eng topic dit.

Verbeter de wereld, begin bij jezelf.

Waar lees jij dat mensen beweren zelf heilig te zijn?

Mezelf als voorbeeld noemende, ik geef in meerdere postings aan dat ik wel eens een boete krijg, en dat die stuk voor stuk geheel terecht zijn, dan moet ik me maar aan de snelheid houden en/of genoeg geld in de parkeermeter gooien danwel m'n yellowbrick kaart lang genoeg aanmelden. En natuurlijk mopper ik een keer als er weer eentje op de mat valt, maar uiteindelijk is het m'n eigen fout.

Mocht je postings zien waar mensen beweren heilig te zijn, dan zou ik daar graag een overzichtje van zien. Wellicht verander ik dan van mening.

Ik vind het persoonlijk namelijk best eng dat mensen speciaal een topic als dit openen, de postings doorlezen om vervolgens de conclusie te trekken dat mensen er maar enge ideeën op na houden. Ik zou zeggen, kom dan zelf met een suggestie waarmee dit probleem verminderd danwel opgelost zou kunnen worden, dat beter is dan de suggesties die tot nu toe gepost zijn. Dat draagt meer bij dan anderen eng danwel NSB-er te noemen.
 
Laatst bewerkt:
We zouden ze het predicaat van kinderlokker moeten geven, en in gewone detentie opsluiten.....

Ho ho, we zijn in Nederland he..

Dus dan krijg je meteen een huisje van de gemeente naast een kleuterschool toegewezen.
En een dikke uitkering, want je bent te beschadigd om te werken...

Heb je alle tijd om goed op de kindjes te passen van de kleuterschool.
 
Waar lees jij dat mensen beweren zelf heilig te zijn?

Mezelf als voorbeeld noemende, ik geef in meerdere postings aan dat ik wel eens een boete krijg, en dat die stuk voor stuk geheel terecht zijn, dan moet ik me maar aan de snelheid houden en/of genoeg geld in de parkeermeter gooien danwel m'n yellowbrick kaart lang genoeg aanmelden. En natuurlijk mopper ik een keer als er weer eentje op de mat valt, maar uiteindelijk is het m'n eigen fout.

Wat je niet wilt zien, is dat er mensen zijn die zich ergeren aan het gebruik van de mobiele telefoon in auto's, jij ook dus, en DAAR WIL JIJ WEL AAN MEEWERKEN om die buiten onze nu geldende opsporingsmogelijkheden van beelden te voorzien...

er zijn ook mensen die zich helemaal doodergeren aan....
milieuovertreders
hardrijders
foutparkeerders
fietsen op de stoep
sluiprouterijders
noem het zo gek maar op.

Wat nou als we toestaan dat iedereen een gopro kan halen, om hun ergernis te bevredigen...

Dan staat er b.v. elke dag dat jij het vuilnis buitenzet, iemand door jouw afval te wroeten om te kijken of je glas-papier-blik etc wel netjes heb gescheiden.... jij zult zeggen ach dat stukje papier, hun draaien helemaal door
hebben zij minder gelijk dan jij????

begrijp je het probleem , of is echt alleen dat mobile bellen een probleem dat aangepakt moet worden????

Dat is wat wij eng vinden, het einde is zoek, en dan ontstaan er oost-duitse taferelen waarbij je je buurman nog niet meer kunt vertrouwen omdat hij 's avonds misschien wel door jouw afval loopt te wroeten
 
Terug
Bovenaan Onderaan