Oplossing voor Mobiele Bellers, Appende koekblikkers

Ho ho, we zijn in Nederland he..

Dus dan krijg je meteen een huisje van de gemeente naast een kleuterschool toegewezen.
En een dikke uitkering, want je bent te beschadigd om te werken...

Heb je alle tijd om goed op de kindjes te passen van de kleuterschool.

Toch knap dat je dit uit mijn regel tekst kunt halen ;)
 
Ik vind ook dat er meer controle moet komen.
Aanhouden en de foon in het kanaal of sloot kieperen, en de persoon die aan de vingers vastzit erachteraan.

Dus geen kinderachtige boetes of verlinkerij door filmen.
 
...
er zijn ook mensen die zich helemaal doodergeren aan....
milieuovertreders
hardrijders
foutparkeerders
fietsen op de stoep
sluiprouterijders
noem het zo gek maar op.

Wat nou als we toestaan dat iedereen een gopro kan halen, om hun ergernis te bevredigen...

...
hebben zij minder gelijk dan jij????

begrijp je het probleem , of is echt alleen dat mobile bellen een probleem dat aangepakt moet worden????

Dat is wat wij eng vinden...
Precies.
 
Ik rij elke dag 150 km en veel file, gemiddeld tel ik rond de 80 appers en bellers per rit, maar het gevaarlijkste is dat ze het stiekem doen, gewoon toestaan, het is niet te handhaven en de mobiel is te belangrijk geworden. Een motorrijder is minder van waarde dan een mobieltje.
Zet de gedachten even opzij dat de mede weggebruiker je ziet, je kan er beter van uit gaan dat je niet wordt gezien, dan rij je veel veiliger.
Zolang je ervan uit gaat dat de blikrijder dje ziet dan ben je zowiezo een gevaar voor je zelf.
Dus gewoon gedogen zo dat het niet meer stiekem wordt gedaan. *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik rij elke dag 150 km en veel file, gemiddeld tel ik rond de 80 appers en bellers per rit, maar het gevaarlijkste is dat ze het stiekem doen, gewoon toestaan, het is niet te handhaven en de mobiel is te belangrijk geworden. Een motorrijder is minder van waarde dan een mobieltje.
Zet de gedachten even opzij dat de mede weggebruiker je ziet, je kan er beter van uit gaan dat je niet wordt gezien, dan rij je veel veiliger.
Zolang je ervan uit gaat dat de blikrijder dje ziet dan ben je zowiezo een gevaar voor je zelf.
Dus gewoon gedogen zo dat het niet meer stiekem wordt gedaan. *O*

Is de volgende stap dan een aparte rijstrook alleen voor motoren?
 
Ik rij elke dag 150 km en veel file, gemiddeld tel ik rond de 80 appers en bellers per rit, maar het gevaarlijkste is dat ze het stiekem doen, gewoon toestaan, het is niet te handhaven en de mobiel is te belangrijk geworden. Een motorrijder is minder van waarde dan een mobieltje.
Zet de gedachten even opzij dat de mede weggebruiker je ziet, je kan er beter van uit gaan dat je niet wordt gezien, dan rij je veel veiliger.
Zolang je ervan uit gaat dat de blikrijder dje ziet dan ben je zowiezo een gevaar voor je zelf.
Dus gewoon gedogen zo dat het niet meer stiekem wordt gedaan. *O*

Gewoon de prioriteit wat minder op de snelheid leggen en meer naar het gebruik van het mobieltje.
Die debielen in Amsterdam hebben de snorfietsen ook maar op de rijbaan laten rijden, ipv het fietspad, het was niet te handhaven dat ze allemaal toch harder reden dan de max. snelheid voor dit vervoersmiddel, als je te beroerd bent te handhaven, kun je net zo goed de wetgeving schrappen.
 
Wat je niet wilt zien, is dat er mensen zijn die zich ergeren aan het gebruik van de mobiele telefoon in auto's, jij ook dus, en DAAR WIL JIJ WEL AAN MEEWERKEN om die buiten onze nu geldende opsporingsmogelijkheden van beelden te voorzien...

er zijn ook mensen die zich helemaal doodergeren aan....
milieuovertreders
hardrijders
foutparkeerders
fietsen op de stoep
sluiprouterijders
noem het zo gek maar op.

Wat nou als we toestaan dat iedereen een gopro kan halen, om hun ergernis te bevredigen...

Dan staat er b.v. elke dag dat jij het vuilnis buitenzet, iemand door jouw afval te wroeten om te kijken of je glas-papier-blik etc wel netjes heb gescheiden.... jij zult zeggen ach dat stukje papier, hun draaien helemaal door
hebben zij minder gelijk dan jij????

begrijp je het probleem , of is echt alleen dat mobile bellen een probleem dat aangepakt moet worden????

Dat is wat wij eng vinden, het einde is zoek, en dan ontstaan er oost-duitse taferelen waarbij je je buurman nog niet meer kunt vertrouwen omdat hij 's avonds misschien wel door jouw afval loopt te wroeten

Je slaat wel een beetje door hoor..

En waar roep ik dat ik die camera's alleen heb/wil hebben om appers te filmen? Zoiets is hooguit een bijkomstigheid. Vanmiddag weer een perfect voorbeeld van waarom een camera in de auto/op de motor handig kan zijn, vriend van me rijdt voor me, tegenligger komt op onze weghelft en ramt de spiegel van de auto van die vriend van me eraf. Omgekeerd om de tegenligger aan te spreken. Daar ontstond wat discussie over hoe het gegaan moest zijn, beide partijen in mijn auto op de camera het stukje laten terugkijken, waarna de tegenpartij toch z'n excuses maakte en meteen schuld bekende. As we speak zit de SD-kaart uit de dashcam in mn laptop, want hij (die vriend van me dus) wil de opname graag hebben, voor het geval dat. Op de motor wil ik dus ook een camera, ten eerste omdat het me wel mooi lijkt om na een toerritje over mooie dijkweggetjes de route te kunnen terug kijken (of ik dat telkens ga doen is de volgende vraag, maar de mogelijkheid...) ten 2e, inderdaad, als er onderweg iets mis gaat, dat dit dan meteen opgenomen wordt.

En ja, mocht iemand een levensgevaarlijke actie uithalen waar ik (op welke manier dan ook) hinder van onvervindt of waar ik dingen moet doen om een aanrijding te voorkomen, dan zal ik de camera uitlezen, de situatie (dmv het filmpje) nog eens bekijken, en dan bepalen of en zoja wat er dan mee gedaan zou moeten worden. In geen enkel geval zou ik specifiek de straat op gaan om te kijken of ik nog mensen ergens op kan betrappen, daar heb ik 1) geen tijd voor en 2) ook helemaal geen zin in.


Daar mogen jij en anderen van vinden wat je wil, en ik wens jullie en die mening een gelukkig leven samen toe :) Verder ga ik er ook niet meer op in, heb mijn in eerste instantie wat felle statement nu wel genoeg uitgelegd imo.
 
Laatst bewerkt:
Je slaat wel een beetje door hoor..

En waar roep ik dat ik die camera's alleen heb/wil hebben om appers te filmen? Zoiets is hooguit een bijkomstigheid. Vanmiddag weer een perfect voorbeeld van waarom een camera in de auto/op de motor handig kan zijn, vriend van me rijdt voor me, tegenligger komt op onze weghelft en ramt de spiegel van de auto van die vriend van me eraf. Omgekeerd om de tegenligger aan te spreken. Daar ontstond wat discussie over hoe het gegaan moest zijn, beide partijen in mijn auto op de camera het stukje laten terugkijken, waarna de tegenpartij toch z'n excuses maakte en meteen schuld bekende. As we speak zit de SD-kaart uit de dashcam in mn laptop, want hij (die vriend van me dus) wil de opname graag hebben, voor het geval dat. Op de motor wil ik dus ook een camera, ten eerste omdat het me wel mooi lijkt om na een toerritje over mooie dijkweggetjes de route te kunnen terug kijken (of ik dat telkens ga doen is de volgende vraag, maar de mogelijkheid...) ten 2e, inderdaad, als er onderweg iets mis gaat, dat dit dan meteen opgenomen wordt.

En ja, mocht iemand een levensgevaarlijke actie uithalen waar ik (op welke manier dan ook) hinder van onvervindt of waar ik dingen moet doen om een aanrijding te voorkomen, dan zal ik de camera uitlezen, de situatie (dmv het filmpje) nog eens bekijken, en dan bepalen of en zoja wat er dan mee gedaan zou moeten worden. In geen enkel geval zou ik specifiek de straat op gaan om te kijken of ik nog mensen ergens op kan betrappen, daar heb ik 1) geen tijd voor en 2) ook helemaal geen zin in.


Daar mogen jij en anderen van vinden wat je wil, en ik wens jullie en die mening een gelukkig leven samen toe :) Verder ga ik er ook niet meer op in, heb mijn in eerste instantie wat felle statement nu wel genoeg uitgelegd imo.

Je hebt je eerdere uitspraken in dit topic inmiddels al flink genuanceerd, 't wordt zo nog wel wat!
 
Maar DAT IS PRECIES MIJN PUNT...
Nu voor appers/bellen, what's next....

Dat is ook de een reden dat boetes omhoog kunnen gaan, zoveel verschillende clubjes dat er voor elke verhoging of maatregel wel een draagvlak is te vinden, omdat zoveel mensen vinden dat.....en dan kan het niet gek genoeg. :/
 
Terug
Bovenaan Onderaan