Opmaakproject : vf400f

Genesis

MF veteraan
12 mrt 2003
1.813
0
Na lang twijfelen ga ik er toch maar aan beginnen , blok moet zoiezo uiteen voor een domme o-ring :( dus ga ik wss al de rest ook maar eens doen :) ( wel spijtig dat dit zonodig in de zomer moest gebeuren '( ) .
Bedoeling is er zeker elke dag aan te werken als ik de late heb ( zon 4 uur per dag dan ) en als ik de vroege heb ook proberen er nog wat aan te doen in de namidag dus het project zou goed vooruit moeten gaan :)
Vandaag heb ik de naftbak , luchtfilter en carbus eraf gehaald , eerste rotte vijs al tegengekomen bij de luchtfilter , mogen overboren en daarna eruit klojen met een punttang ( in totaal 1 uur bezig geweest met een luchtfilter eraf te krijgen ofzo |( )
Ik zal in elk geval een paar keer per week foto´s posten en jullie lastig vallen met vragen *D

gisteren nog effe bezig geweest sochtends : voorste uitlaten los gemaakt en de 2 buitenste bouten van de achterste , alle electriciteit al wat los gemaakt en wat aan het kijken hoe ik de binnenste bouten van de achterste voorbochten kan los maken , wat zit zon v4 toch rottig in elkaar voor aan sommige dingens te geraken , bij mijn gpzje dee ik het blok deruit op een uurtje of anderhalf B|
Denk dat ik in 1 keer ook maar de kader ga poedercoaten , wist dat de kader al een paar roestplekjes had , maar is nog erger als ik verwacht had :o
http://users.skynet.be/genesis/vf1.JPG
http://users.skynet.be/genesis/vf3.JPG

wel bij mij is de situatie anders , heb geen ronde om in te werken , er zit nog een andere cirkel over ( die die achter het voortandwiel van de ketting zit ) en die komt over de keerring , waardoor deze manier onmogelijk is |( , zal morge wel effe foto´s posten van hoe het er bij mij uitziet ( of vandaag als je vanavond nog effe replyed zal ik wel effe foto´s gaan pakken ervan :) )

'k heb ff een keer in het handboek gekeken en al is het niet heel duidelijk te zien, zie je wel dat jij daar maar VERDOMD weinig ruimte om te werken hebt ja.
Tja 400cc--> klein blokkie(maar grote fun)--> alles moet nog veel compacter gebouwd worden.
Jammer dat het niet gaat bij de 400, anders was het een (stuk) eenvoudigere oplossing geweest.
Ik weet niet in hoeverre het bij jou kapot is, maar ik heb er ook van gehoord dat ze een o-ringetje tussen de lipjes van de keerring hadden "gelegd" en dat het hiermee weer goed afsloot. misschien iets om te proberen?

'k heb ff een keer in het handboek gekeken en al is het niet heel duidelijk te zien, zie je wel dat jij daar maar VERDOMD weinig ruimte om te werken hebt ja.
Tja 400cc--> klein blokkie(maar grote fun)--> alles moet nog veel compacter gebouwd worden.
Jammer dat het niet gaat bij de 400, anders was het een (stuk) eenvoudigere oplossing geweest.
Ik weet niet in hoeverre het bij jou kapot is, maar ik heb er ook van gehoord dat ze een o-ringetje tussen de lipjes van de keerring hadden "gelegd" en dat het hiermee weer goed afsloot. misschien iets om te proberen?
Zal morgen zeker en vast wat foto´s nemen , vrees dat de blok er toch uit moet , maar 1 positief ding , cilindertjes gaan ook gehoond worden ( of uitgeboort als het nodig is ) nieuwe cigmentjes ( of nieuwe piston´s als hij uitgeboord moet worden :) ) en de nokkenassen maar is bekijken , in elk geval op nieuwe schaaltjes leggen .
Ben zelf aan het denken aan een hotcam als ik er een vind en het betaalbaar is :) ( just love the sound }) )
Kader gaat dan trouwens in 1 keer ook gepoedercoat worden :)

Is effe geleden dat ik nog gepost heb in dit topic , maar ik heb niet echt veel tijd meer gehad en heb 1 van de motorsteunbouten helemaal moeten uitboren ( ongeveer 5 cm diep ) en sindsdien heb ik er eigenlijk niets meer aangedaan tot vandaag , besloten toch maar iets nuttig te doen met dit veel te warme weer en mijn blokje er effe uitgeboort :) , nog effe kleppendeksel eraf om de staat van de achterste nokkenas te bekijken die bij de vf400f berucht is om in te lopen , schelpjes waren wel aan vervanging toe maar de nokkenas zelf ziet er nog verbazend goed uit .
Snel nog effe 3 fototjes genomen , ga morgen of overmorgen zeker proberen verder te doen , blokje ziet er wel iets ingewikelder uit als een simpele 2 cilinder in lijn :(
http://users.skynet.be/genesis/vf/1.JPG
http://users.skynet.be/genesis/vf/2.JPG
http://users.skynet.be/genesis/vf/3.JPG

Hoi Genesis!

Ik ben net nieuw geregistreerd (vooral voor het grote VF topic) en was op zoek naar interressante topics toen ik over dit hier struikelde. Ik bezit namelijk ook een VF400F uit 1986, compleet uit elkaar in dozen (zo gekocht voor de zogezegde "appel en ei")
Foto's zijn leukie, hoe meer je er maakt hoe beter want ondanks het feit dat ik een werkplaatshandleiding op de kop heb kunnen tikken is het niet zo simpel een dergelijk blok ineen te steken als je het niet zelf gedemonteerd hebt (zeker als geen enkel onderdeel gemarkeerd werd en alles zo in dozen is gekieperd....)
Waar ik nog naar op zoek ben is een onderdelen catalogus. Mocht je zo een hebben en bereid zijn er kopietjes (of scans) van te maken zou mij dat enorm verder helpen. Laat maar eens iets weten.
(pics volgen, moet eerst eens uitvissen hoe dat precies werkt)

Terug
Bovenaan Onderaan