Opmars nieuwe motorfietsen groot

Denk dat het zowel voor woon werk verkeef als voor recreatie momenteel erg geschikt is. Motor kun je tenminste altijd gebruiken zonder veel vertraging bij file of douane.
 
Opmars nieuwe motorfiets had ik niet verwacht In tijden van onzekerheid en hoge inflatie.
Geld laten rollen als de geld ontwaarding zo snel gaat?
Zuiniger dan auto met de hoge brandstofprijzen?
Mij lijkt dat motorrijden toch niet goedkoper is dan autorijden? Als je alles bij elkaar optelt? Is en blijft wel een leuke hobby.
 
Nou als je altijd alleen rijdt is motorrijden wel goedkoper vergeleken met alleen in de auto. Scheelt toch benzine, parkeerkosten, wegenbelasting en verzekering

Maar bijna niemand rijdt motor alleen maar omdat het goedkoper is.
 
is meestal ook niet goedkoper maar veel mensen denken wel dat het goedkoper is (en zo maken ze dan ook het sommetje in hun hoofd) en voor heel veel mensen is de aankoop van een voertuig een emotionele aankoop dus daar hebben harde cijfers eigenlijk geen invloed op. en op het eerste gezicht is het ook goedkoper de aanschaf is goedkoper de afschrijving veel lager. en dat verandert pas als je veel ervaring krijgt en merkt dat je veel vaker onderhoud nodig hebt als bij de auto en dat de beurten vaak een stuk duurder zijn als bij de auto en dat elke paar jaar een nieuwe outfit kopen ook behoorlijk kan aantikken en dat de motorkleding die goed werkt in de winter in de zomer toch niet zo prettig is en dat als je een motor voor dagelijks vervoer gaat gebruiken de afschrijving een stuk hoger is als marktplaats doet vermoeden. maar ja dan is het te laat en heb je die motor al gekocht en wil je waarschijnlijk niet meer terug de file in.
 
Kan natuurlijk ook zo zijn dat de jonge gebruikte zo duur zijn dat je net zo goed een nieuwe kunt kopen
En er zijn best een hoop mensen die wel wat geld hebben
Als ik kijk wat er bij een Ducati dealer bijv in de zaak staat met een kaartje erop verkocht gaat het zo slecht nog niet
 
Lang geleden dat jij nog een nieuwe auto kocht... De laatste jaren lijkt dat omgekeerd.
Transporter gaat bij twee ton pas lekker rijden, deze en 5 voorgaande, dus wel ervaringsdeskundige...

Als ik alleen woonwerkverkeer deed zou het echt allemaal op de motor gaan gebeuren, de reden:

Niet omdat het goedkoper zou zijn
Niet omdat het sneller zou zijn
(Die twee criteriums ken ik namelijk niet)

Gewoon, omdat het veel en veel leuker is
 
Nou als je altijd alleen rijdt is motorrijden wel goedkoper vergeleken met alleen in de auto. Scheelt toch benzine, parkeerkosten, wegenbelasting en verzekering

Maar bijna niemand rijdt motor alleen maar omdat het goedkoper is.
Dat was vroeger wel zo, dat mensen motor reden omdat een auto te duur was. Tegenwoordig is het andersom.

ik denk dat bij veel kilometers een auto goedkoper is, door duurder beurten en banden. Bij woon/ werk met relatief weinig kilometers of duur parkeren in de stad kan dat anders zijn.
 
Kan natuurlijk ook zo zijn dat de jonge gebruikte zo duur zijn dat je net zo goed een nieuwe kunt kopen
En er zijn best een hoop mensen die wel wat geld hebben
Als ik kijk wat er bij een Ducati dealer bijv in de zaak staat met een kaartje erop verkocht gaat het zo slecht nog niet
Die Ducati mensen zijn er altijd (al), maar dat zijn natuurlijk niet grote getallen.

Wel is gebruikt inderdaad zo duur geworden, dat nieuw steeds interessanter wordt. Mits men kan leveren natuurlijk...
 
Ik vind het ook leuk dat er een nieuwe generatie motorrijders lijkt op te staan. Een paar jaar geleden zag je alleen nog 50-igers en 60-igers (ikzelf) met de motor rijden. Dat is wel aan het veranderen, vind ik althans.
 
Je moet wel de juiste auto's met de juiste motoren vergelijken.
We rijden bijna allemaal best dikke fietsen. Een GSXR 1000 moet je bijvoorbeeld niet vergelijken met een of andere Suzuki Alto, maar met een Nissan GTR. Een GS1250 niet met een 3 serie, maar met een G500.

Als je de kosten tegen elkaar weg zet en een beetje vergelijkbare motor-auto op zoekt is een motor al snel goedkoper.
Stap je op een of ander bewezen 250 tot 400 cc motor dat ook gewoon 140+ haalt en je rijdt er woon-werk mee dan kan die echt goed onder de prijs door van een doorsnee stadsauto'tje.
Tegenwoordig zijn onderhoudsintervallen van 15K km ook normaal bij kleine fietsen. Bijna vergelijkbaar wat bij kleine auto's moet. Laat dat kleine auto'tje in 2 ton afschrijven en die motor in een ton, je koopt wel 3x een nieuwe motor voor het geld van die auto.
 
Ik ben geen monteur, maar wat is dat dat zelfs ervaren motorrijders zeggen dat het na een ton klaar is. De enige reden dat je geen motoren ziet met plus 100.000 km is dat je er met onze kilometrage 40 jaar over doet om het te halen. Rij je elke dag 100 km snelweg en doe je normaal met je toerental dan rijden ze net als auto’s betrouwbaar klokjes rond.
 
Ik ben geen monteur, maar wat is dat dat zelfs ervaren motorrijders zeggen dat het na een ton klaar is. De enige reden dat je geen motoren ziet met plus 100.000 km is dat je er met onze kilometrage 40 jaar over doet om het te halen. Rij je elke dag 100 km snelweg en doe je normaal met je toerental dan rijden ze net als auto’s betrouwbaar klokjes rond.
Het is ook enorme onzin. Maar wat je zegt, het aanbod aan motoren die minder dan 100k km hebben gelopen is doorgaans dermate groot, dat de restwaarde van een fiets met veel km's erop automatisch keldert. Onterecht, wat mij betreft...
 
Ik ben geen monteur, maar wat is dat dat zelfs ervaren motorrijders zeggen dat het na een ton klaar is. De enige reden dat je geen motoren ziet met plus 100.000 km is dat je er met onze kilometrage 40 jaar over doet om het te halen. Rij je elke dag 100 km snelweg en doe je normaal met je toerental dan rijden ze net als auto’s betrouwbaar klokjes rond.
Als het door blijft gaan zit mijn fiets eind volgend jaar om en nabij de 100.000. Rij zelf zo een 1000-1200 per week. Nu staat er 18,334 op. Begin april gekocht met 3355 op de teller. Hoop dat ie het haalt de 100.000, daarna door voor 200.000?
 
Een auto is bij ongeveer 100000 km ingelopen.
Een motor is bij 100000 nagenoeg aan zijn eind 🤑
Ho ho ho....


98,000km and counting
20220418_103343_copy_2156x2880.jpg

T'is een Honda, dat wel :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan