Opmerkelijk artikel in autoweek over motorrijders

Daar heb je het probleem al. Koekblik.

Vaker dat scheurijzer pakken :+

Nee dan heb je er geen last meer van. Want op de motor zit het blik om jou en in het koekblik is het andersom, toch?
 
Dit is zo diepgaand dat ik het een paar keer heb moeten lezen.

En er nu nog geen antwoord op heb _O-
 
Laatst bewerkt:
Ah joh wat maakt iedereen zich druk. Het is een column. De man is gek van auto's, schrijft voor een autoblad heeft niets met motoren, so what. Menig column van Joost Overzee strijkt ook een bepaalde doelgroep tegen de haren in en dan kunnen we er allemaal rijkelijk om lachen, al zal die wellicht nav zijn laatste column in de Moto73 ook wel de nodige bedreigingen mogen ontvangen. Dat de beste man als gevolg van dit stukje mislukte satire allemaal aantijgingen en verwensingen naar zijn hoofd geslingerd krijgt vind ik nou weer typisch Nederland op z'n smalst.
 
Nic de Boer... zelfbenoemde "beschermheer" Wat een Sneubeun zeg :( Sinds wanneer is er competitie tussen motor- en autorijders? Ik heb 5 jaar niet motor gereden maar in de auto maak ik altijd ruimte op de weg voor 2 wielers...
 
Je opmerking dat 'ie mag schrijven wat 'ie wil maar dat 'ie wel ontslagen zou moeten worden om wat 'ie schrijft zou ik toch nog even heroverwegen.

Ik zou denk ik mijn post nog een keertje lezen, zodat je exact begrijp wat ik schrijf ;)

Hij mag in zijn columns schrijven wat-ie wil, inderdaad. En dat meen ik. Echter gaat hij te ver op het moment dat hij schrijft "Moet je ook maar eens proberen, grote kans dat het lukt". En omdat hij op die manier mensen uitnodigd om zoiets te gaan doen maakt hij zich schuldig aan opruiing, iets dat zelfs bij wet bestrafbaar is gesteld. Als ik hoofdredacteur/directeur bij zo'n blad zou zijn en een van mijn schrijvers zou zich daaraan schuldig maken, kon-ie z'n spullen gaan pakken.
 
Ik zou denk ik mijn post nog een keertje lezen, zodat je exact begrijp wat ik schrijf ;)

Hij mag in zijn columns schrijven wat-ie wil, inderdaad. En dat meen ik. Echter gaat hij te ver op het moment dat hij schrijft "Moet je ook maar eens proberen, grote kans dat het lukt". En omdat hij op die manier mensen uitnodigd om zoiets te gaan doen maakt hij zich schuldig aan opruiing, iets dat zelfs bij wet bestrafbaar is gesteld. Als ik hoofdredacteur/directeur bij zo'n blad zou zijn en een van mijn schrijvers zou zich daaraan schuldig maken, kon-ie z'n spullen gaan pakken.


Opruiing ja,erger hij brengt motorrijders mensen hiermee in gevaar.
 
Nu we het toch over bewustwording hebben: ik heb steeds vaker dat tegemoetkomend verkeer mijn richting in komt en dreigt over hun weghelft te komen. Gisteren moest ik er weer 1 wakker claxonneren in mijn koekblik. Toch ook iets om over na te denken.

Zie ik ook opvallend vaak. Ruim over de middenstreep zwalkend. Viel me ook op hoeveel doden/gewonden de laatste dagen zijn gevallen bij frontale botsingen op 60- en 80-wegen.
 
Zie ik ook opvallend vaak. Ruim over de middenstreep zwalkend. Viel me ook op hoeveel doden/gewonden de laatste dagen zijn gevallen bij frontale botsingen op 60- en 80-wegen.


Telefoons.


Op de snelweg worden ze nog gewaarschuwd en zwalken ze van lijn tot lijn omdat dat lawaai maken als je er over rijdt. ( En dan nog, geen garantie)
Heb je op andere wegen niet. Smallere wegen, kruisend en langzaam verkeer + telefoon= Meer dodelijke ongevallen.
Kan je de snelheid nog zo verlagen, helpt geen zier als ze op de telefoon zitten te staren.
 
Zie ik ook opvallend vaak. Ruim over de middenstreep zwalkend. Viel me ook op hoeveel doden/gewonden de laatste dagen zijn gevallen bij frontale botsingen op 60- en 80-wegen.

:Y Volgens mij al vier de afgelopen dagen van wat ik op gelderlander.nl zag. Vanmorgen bij Brummen alweer een zwaar ongeval: auto frontaal op vrachtwagen. Van de auto is niets over. Wil niet speculeren, het is al triest genoeg. Maar je gaat wel een verband leggen, of je het nu wil of niet.
 
Precies, best ernstig. Bij elke tegenligger hou je al bijna automatisch wat meer rechts.
Dat soort aandachtafleiding is véél gevaarlijker dan iets te hard rijden, maar veel moeilijker te constateren als dat ding op schoot ligt.
Ik vind het bizar dat mensen massaal zo stom kunnen zijn.
 
Precies, best ernstig. Bij elke tegenligger hou je al bijna automatisch wat meer rechts.
Dat soort aandachtafleiding is véél gevaarlijker dan iets te hard rijden, maar veel moeilijker te constateren als dat ding op schoot ligt.
Ik vind het bizar dat mensen massaal zo stom kunnen zijn.



De mens is een kuddedier.

Ik heb liever te maken met een geconcentreerde hardrijder, dan met een afgeleide slomo. Een 40 tons vrachtwaggel rijdt me met 50 ook naar de eeuwige jachtvelden.
 
Misschien dat het genoemde blaadje hier eens aandacht aan kan besteden. Doen ze nog iets nuttigs.
 
:^

Het mag gewoon.

En ter info: de lijnen tussen de stroken, de laatste 20 mtr voor de stopstreep, worden volgens wet niet gezien als doorgetrokken streep. Mag je dus ook overheen, overige regels in acht nemende.

Zo begreep ik het ook. Wat volgens mij dan weer niet mag is vervolgens vooraan gaan staan vóór de stopstreep. Dat wordt volgens mij gewoon gezien als door rood rijden als ze het naar de letter bekijken. Vind ik altijd lastig dus bij een lange rij auto's, want je kunt vaak maar lastig zien of de ruimte ervoor er is? :?
 
Volgens Tesla is de snelste 2,7 sec van 0 tot 100. Dat is inderdaad heel snel. Zelfs voor een motor. Dat is de Model S P100D en die zie je maar weinig rondrijden.

Als je een meer gebruikelijke Model S 85 neemt dan gaat het ineens nog maar van 0 tot honderd in 5,6 sec. Dat is voor een auto nog steeds rap maar niet rap genoeg meer om bijv. de A2 motor van mijn zoon voor te blijven en het is voor iedere A rijbewijs motor een lachertje.
Welnee, Dat geldt misschien voor de rijst- of pastaraketten, maar een 20 jaar ouwe middelzware sjoppert verliest dat meestal wel. Die zijn helemaal niet gemaakt om tot 80km/u in zijn 1 te doen.

Kunnen we natuurlijk gaan lachen-gieren-brullen dat dat geen motoren zijn of dat je daarop ook niet leert rijden en bla bla bla... Maar om heel eerlijk te zijn. Als Custom/chopper rijder boeit als eerste weg zijn me werkelijk geen f*** . Filerijden is prima te doen. Naar voren rijden bij een lange rij blik ook, en als ik dan bijna vooraan ben en zie dat er vooraan geen ruimte is, blijf ik een paar auto's erachter hangen waar wel die ruimte ernaast is. Als de boel optrekt is er altijd wel ruimte om ertussen te schuiven. Vaak genoeg maakt een automobilist nog wat ruimte voor me ook.

Het gepolariseer is nergens voor nodig. We zitten samen op dezelfde weg, laten we mekaar het licht in de ogen gunnen (Ja, ik zwaai ook naar scooters }) ).

Wat autoweek betreft. Laat meneer de hoofdredacteur een keer een artikel opnemen over interactie tussen auto's en motoren. Wat mag wel en wat mag niet? Daar heeft iedereen een stuk meer aan dan aan een kortzichtige column.
 
Laatst bewerkt:
Wat autoweek betreft. Laat meneer de hoofdredacteur een keer een artikel opnemen over interactie tussen auto's en motoren. Wat mag wel en wat mag niet? Daar heeft iedereen een stuk meer aan dan aan een kortzichtige column.

:t

Ik las de autoweek soms ( kapper of in friettent) na het bewuste artikel negeer ik het blad!

Ben ook minder friet gaan eten :P :+
 
Laatst bewerkt:
Ze kunnen beter over je fiets lullen, dan over je lul fietsen. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan