Opmerkelijk artikel in autoweek over motorrijders

Ik heb dit topic gelezen (niet in een keer, want dat was teveel van het goede). En blijkbaar ben ik in sommige dingen toch anders dan anderen.
De stelling wordt neergelegd dat wij, de motorrijders, bij een stoplicht vooraan gaan staan omdat het zo gevaarlijk is achteraan. Wat een geleuter; ik ga vooraan staan omdat ik dan niet achter die trage auto's hoef aan te sluiten (en dan weer moet stoppen voor het rode lampje).
 
Dat idd, maar het klinkt niet zo sociaal.
Dus geven we als reden "veiligheid" op (Wat natuurlijk ook een reden is)
 
[De stelling wordt neergelegd dat wij, de motorrijders, bij een stoplicht vooraan gaan staan omdat het zo gevaarlijk is achteraan]


Wat is daar mis mee?

In mijn geval is het niet waar. En ik denk, en je mag me corrigeren als het niet zo is, dat de meeste motorrijders niet achteraan blijven staan als er al auto's achter ze staan (en dus zijn ze daar net zo veilig als vooraan).
 
In mijn geval is het niet waar. En ik denk, en je mag me corrigeren als het niet zo is, dat de meeste motorrijders niet achteraan blijven staan als er al auto's achter ze staan (en dus zijn ze daar net zo veilig als vooraan).

Denkfout: als ik kom aanrijden bij een file of stoplicht, staan er geen auto's achter me. Dus rij ik lekker ineens door naar voren. En ja, het is wel sneller, om vooraan te staan.
 
Ik doe inmiddels 15 jaar zonder auto. Vanuit centrum Den Haag was het toch al niet het meest efficiente vervoermiddel en het werd steeds lastiger en duurder op de plaats van bestemming een parkeerplek te vinden. En die paar keer dat motorrijden echt niet leuk meer is vanwege het weer heb ik vanaf hier voldoende OV mogelijkheden.

Laatst heb ik een auto geleend en zat na lange tijd dus weer eens achter het stuur. En het lijkt alleen nog maar veel vervelender en drukker te zijn geworden. Parkeren lijkt nu eigenlijk overal wel een probleem te zijn geworden of altijd betaald. En ik was weer vergeten hoe veel langer je over doet om de stad in/uit te komen vergeleken met de motor.

Dat automobilisten sjagrijnig zijn kan ik ze dus inderdaad niet kwalijk nemen.


Daar staat tegenover dat de auto tegenwoordig een onmisbaar hulpmiddel is om een parkeerplek te vinden.
 
In mijn geval is het niet waar. En ik denk, en je mag me corrigeren als het niet zo is, dat de meeste motorrijders niet achteraan blijven staan als er al auto's achter ze staan (en dus zijn ze daar net zo veilig als vooraan).

Wie gaat nou achteraan sluiten, wachten tot er meer auto's achter ze staan, en dan pas naar voren rijden?? :?
 
Veiligste plek in het verkeer is ervoor.
Zorg dat je vijftig meter voor een auto uit tijd en je bent veel beter zichtbaar als je de volgende kruising nadert.
Filteren dus en vooraan gaan staan, als je de kans hebt flink optrekken.
 
Dus jij hebt nooit auto's achter je rijden?? Die samen met jou remmen en aansluiten. Of begin je al te filteren terwijl alles nog 50 rijdt?

Bijvoorbeeld. Of als de auto voor me remt, rij ik er gelijk voorbij voordat de auto achter me remt.
 
De reden dat ik vooraan de file ga staan is dat ik niet 3 keer voor hetzelfde verkeerslicht stil wil staan. Na zeer korte tijd is de temperatuur zo hoog opgelopen dat ik in een 90 graden warme wind kom te zitten, mn frame wordt 70 graden, de meters slaan bijna op hol.
Het gedogen van filteren eveneens is daarop gebaseerd. "Een motorfiets is er niet op ingericht lang stil te staan"
 
De reden dat ik vooraan de file ga staan is dat ik niet 3 keer voor hetzelfde verkeerslicht stil wil staan. Na zeer korte tijd is de temperatuur zo hoog opgelopen dat ik in een 90 graden warme wind kom te zitten, mn frame wordt 70 graden, de meters slaan bijna op hol.
Het gedogen van filteren eveneens is daarop gebaseerd. "Een motorfiets is er niet op ingericht lang stil te staan"


als je motor daar niet op is ingericht , is tie kapot :Y
 
Zou nic (zonder hoofdletter) hier nou ook meelezen :? :? :j


middelvinger.png
 
De reden dat ik vooraan de file ga staan

Onzinnige discussie eigenlijk. Natuurlijk ga je vooraan staan, gewoon omdat het kan. En omdat je dan met normale snelheid kan wegrijden. En omdat je achteraan niet veilig staat. En om al die andere redenen waarom je vooraan wilt staan. Omdat je dan mooier op de foto komt. Omdat iedereen dan je mooie motor ziet. En om die automobilist met snelle auto af te zeiken.

Gewoon, omdat het kan.
 
Toch blijf ik van mening dat het artikel waar dit topic over gaat, niet een slecht artikel is. Als je de toon vat.
 
Toch blijf ik van mening dat het artikel waar dit topic over gaat, niet een slecht artikel is. Als je de toon vat.

Ik verschil van mening met je ondanks dat ik denk dat ik de toon wel vat. Die gozer moet dood (dat meen ik niet echt hoor! ben je gek ):P ;) :X
 
Laatst bewerkt:
okee, Xtine vraagt me in PB om een verklaring. je merkt aan de toon van alle reflectanten dat ze het op zijn minst niet eens zijn met Nar-Nic. ook de commentaren van Nar-Nic en zijn baas heb ik gelezen. Niemand deelt xtine d'r mening. tuurlijk is het vissekom dingetje effe leuk, maar de rest over dat verkeerslicht gelul is wel zo infantiel en ondermaats dat het haast geeneens reeel kan zijn. het valt ook in de sector "bmw rijdt cilinders eraf in achtervolging" . quatsch van de bovenste plank.. Ik kan je vertellen dat als ik vooraan sta gewoon netjes in zijn vrij ga en rechtop ga zitten en het stoplicht bekijk. scheit aan wat er achter me gebeurt. Het stukkie van Nar-Nic hoort een weergave van een mening van autoweek lezers te zijn. hoe hij het ook draait of keert:hij is verkeerd bezig, leeft in een waanwereld en hij is geen cabaretier die -bijvoorbeeld- een verhaal rond hun vrouw fantaseren (Philip Goebbels). dat blijkt ook uit zijn eigen zwakke verweer. En dat van zijn baas. Tuurlijk max xtine olie op het vuur gooien door het stukje te prijzen maar je krijgt terecht MF over je heen. wees het nou maar gewoon met de waarheid eens, xtine, want het is niet anders
 
Terug
Bovenaan Onderaan