Opmerkelijk artikel in autoweek over motorrijders

Mag zeer waarschijnlijk zelf niet motor rijden van zijn vrouw, vriendin of vriend... Erg sneu en puberaal artikel.
 
Allereerst: Ben het wel met twee dingen eens:

-Als de motorfiets nog niet bestaan had, werd je keihard uitgelachen bij de RDW als je hem probeerde aan de man te brengen.

"Ja uh, als je te veel gas geeft sla je achterover, en als je te hard remt juist voorover. Ohja en hij heeft bijna voor iedere kg een pk. En als je linksaf wil moet je het stuur eerst naar rechts draaien"

-En achterlijke lawaaipijpen.

Maar man man man wat een afgunst, komt U iets te kort mijnheer?
 
Artikel van Nico de Boer................

Als er een lesauto vlak achter mij ineens een peut gas geeft ga ik hooguit effe omkijken en denk dan:
Oh, die leerling moet nog VEEL bijleren! Oke, iedereen is ooit een keer begonnen.
De geschrokken motorrijder in kwestie had wrs ook pas 3 wkn zijn RBW. Ik schrik d'r niet van!

Als er een lesauto vooraan bij het stoplicht (ja, ik blijf die lichtpalen zo noemen) staat, ga ik er ZEKER voor staan. Voordat een lesauto de versnelling heeft gevonden ben ik al 2 stoplichten verder. Trouwens: Officieel erlangs mag het niet, maar het wordt in NL gedoogd. Ik kan begrijpen dat er KOEK-blikkers zijn die soms een stuk uit hun stuur bijten van frustratie als ze bij het stoplicht voorbij worden gestoken door motoren.

Wat betreft de (onnodig) brullende uitlaat, die als effe kan, 5 straten verder ook gehoord moet worden, ben ik het wel met hem eens. Kinderlijk gedrag. Plezier voor 1 en herrie voor velen!

Het zou goed voor deze auto-adept zijn om zelf eens op een motor te stappen, (als ie het durft) dan gaat ie door een heel andere bril kijken. Als je beide voertuigtypes rijdt, kan je je ook inleven in de ander.
 
Laatst bewerkt:
Als er een lesauto vooraan bij het stoplicht (ja, ik blijf die lichtpalen zo noemen) staat, ga ik er ZEKER voor staan. Voordat een lesauto de versnelling heeft gevonden ben ik al 2 stoplichten verder. Trouwens: Officieel erlangs mag het niet, maar het wordt in NL gedoogd. Ik kan begrijpen dat er KOEK-blikkers zijn die soms een stuk uit hun stuur bijten van frustratie als ze bij het stoplicht voorbij worden gestoken door motoren.
L
WAT??? :o

Laat maar zien waar in de wet staat dat het verboden is. Want om iets te gedogen moet het eerst verboden zijn
 
Laatst bewerkt:
WAT??? :o

Laat maar zien waar in de wet staat dat het verboden is. Want om iets te gedogen moet het eerst verboden zijn
:^

Het mag gewoon.

En ter info: de lijnen tussen de stroken, de laatste 20 mtr voor de stopstreep, worden volgens wet niet gezien als doorgetrokken streep. Mag je dus ook overheen, overige regels in acht nemende.
 
WAT??? :o

Laat maar zien waar in de wet staat dat het verboden is. Want om iets te gedogen moet het eerst verboden zijn
:^

Volgens mij is het gewoon toegestaan maar zijn er wel wat gedragsregels zodat je het niet te bont maakt (en een art. 5 krijgt :9).
 
Wat een knuppel... gelukkig denken niet veel mensen zoals deze idioot (althans, da's mijn ervaring).

:^

Het mag gewoon.

En ter info: de lijnen tussen de stroken, de laatste 20 mtr voor de stopstreep, worden volgens wet niet gezien als doorgetrokken streep. Mag je dus ook overheen, overige regels in acht nemende.
Maar, met de theorieles (die ik pas in 2014 heb gehad) heb ik geleerd dat je niet meer van baan mag wisselen zodra de pijlen op de weg de richting aangeven.
Dat betekend dus dat ik niet langs die streep over de baan voor linksaf naar voren mag kruipen en daarna weer op de baan voor rechtdoor mag gaan staan... toch? :?
(niet dat ik dat laat, overigens)
 
Tjonge, wat een sneu mannetje...
En hij heeft gelijk, we zullen nooit vrienden worden... *D _O-
 
Laatst bewerkt:
Ach ja, hij kan het wat anders formuleren, het blijft een autoblad.

Als ik in de auto zit (zo min mogelijk O-) ) en er komt weer zo'n motor voor je staan bij het verkeerslicht die niet op het licht zit te letten en bij groen niet wegspurt :( of zo tergend langzaam wegrijdt dat je met de auto moet inhouden... ga dan lekker achteraan staan en zorg dat je niemand tot last bent.

Of met je goldwing/ koffer-pakhuis door de file willen rijden, spiegeltje schampend en de rest van de motorrijders ophoudend, omdat je eigenlijk te breed bent...


En de echte lawaaimakers die met niemand rekening houden... meer geluid dan snelheid...

Hebben we daar allemaal niet een beetje een hekel aan?

Precies, dus eigenlijk kan ik me best vinden in de meeste punten die worden gemaakt in het artikel. Ik snap dat "vrijheid"-argument voor het motorrijden nooit helemaal.

Als je je als motorrijder voor de gek laat houden door een revvende lesauto achter je, dan heb je het gewoon niet goed begrepen, toch?
 
Laatst bewerkt:
Jaja, de doorgewinterde automobilist die in "hun" (de motorrijders) plaats moet opletten of het allemaal een beetje veilig is. Die is té makkelijk om te draaien: Ik moet altijd proberen in het hoofd te kruipen van die sneue koekblikkers die menen hun vooertuig een rijstrook op te kunnen schuiven zonder acht te slaan of er nog verkeer naast of direct achter zit, laat staan dat ze tijdig richting aangeven om zulks aan te kondigen.
 
Het grootste probleem vind ik zijn bizarre kijk op de medeweggebruiker, want dat is de motorrijder. Ik rijd regelmatig in het blik en kom veel motoren tegen. De overgrote meerderheid rijdt zonder meer keurig volgens de regels en gedraagt zich zoals je mag verwachten.

Het is een enkeling die als een idioot rijdt en/of veel lawaai maakt.

Dus Nico, als je nog eens wat schrijft, eerst even goed opletten en nadenken.
 
Flauwekul verhaaltje. Broodje aap. Zeker weten dat ie dit alleen van horen zeggen heeft, maar dat het niet echt is gebeurd. Er moet namelijk een open pot onder die auto hangen wil je die horen als hij achter je staat. Een normale gedempte auto, zoals een lesauto, die achter je staat hoor je echt niet gas geven. Vergeet niet, je hebt je gehoorbescherming in, helm op, je hoort eerst nog het geluid van je eigen uitlaat en dan zou je nog het naar achteren gerichte geluid van de auto die achter je staat horen? Ik dacht het niet.
:)
 
Typische motorhater. Iel lijfje, slasaus armpjes. Bang voor spinnetjes. En komt niet aan zijn VW Polo.
 
Typische motorhater. Iel lijfje, slasaus armpjes. Bang voor spinnetjes. En komt niet aan zijn VW Polo.

Ja een pluisje,..er lichamelijk niet toe in staat een motor op de bok te zetten. Wat een gemiddelde motormeid wel gewoon lukt dus ja,..
 
Terug
Bovenaan Onderaan