Opmerkelijk artikel in autoweek over motorrijders

Met de helft van je waarden kom je er ook.
Sterker nog 48 pk met 240 kg is goed voor 0-100 km/uur in 7 seconden,dat in combinatie met goede reflexen en geen,huis ,tuin en keuken,wagen die je dwars zit (of nog belangrijker jij,hun) :]
Puh, Tesla's genoeg en van alles meer. Dus 'kan'. En dus beetje eigen schuld dan. :P
 
Facebook- en motorvrienden!

De column die collega Nic de Boer afgelopen week in het blad publiceerde ging vandaag plots viral onder motorrijdend en Facebookend Nederland.

Een column is een plek waar iemand z'n mening geeft, waar iemand reacties probeert uit te lokken en waar per se niet de regels gelden die voor een journalistiek artikel wél gelden. Een column mag, nee: moét, reactie uitlokken van medestanders en tegenstanders. Een column vertegenwoordigt niet per se de mening van de hele redactie van AutoWeek en columnisten zoeken vaak dat randje op.
Nic heeft duidelijk bij veel mensen een gevoelige snaar geraakt. Het aantal tegenstanders overtreft het aantal medestanders, in ieder geval wat betreft de reacties op dit kanaal. Dat geeft niet, daar kan Nic best tegen. Hij heeft gewoon niet zoveel met motorrijders, denk ik, en hij is niet bekend met de lol die je kunt hebben op de motor.
Hij weet van niks, beste motorrijders, hij weet niet hoe leuk het kan zijn. Hoe je, veel meer dan in de auto, als mens één kunt zijn met je machine. Maar ook alléén kunt zijn met die machine en je inderdaad een enorme vrijheid kunt ervaren. Bij een rondje langs de bollenvelden op de Kawasaki Vulcan, bij een spannende rit door de Eiffel met je Ducati Monster of bij die droomreis met een Harley Electra Glide door Amerika. En dat je bij een verkeerslicht vooraan kunt gaan staan is in een plensbui geen luxe.
Beste mensen, het is jullie en mijn taak Nic ervan te overtuigen dat hij ernaast zit en niet om hem verschrikkelijke ziektes en ongelukken toe te wensen. Dat is te makkelijk. Motorrijden is een passie, en daar weet ik alles van. De man op de foto, dat ben ikzelf en ik denk dat het tijd wordt dat we Nic eens meenemen voor een ritje.

Damiaan Hage - hoofdredacteur AutoWeek


31444635_1970940762950053_7276139181741441024_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Puh, Tesla's genoeg en van alles meer. Dus 'kan'. En dus beetje eigen schuld dan. :P

Nou op tweebaans wegen heb ik nog nooit meegemaakt dat er 2 tesla's of lambo's etc naast elkaar staan.
Dus 1 van de 2 laat je voor 99% staan :P
Trouwens,een tesla moet wel van goeden huize komen om mijn brommer met +120 Nm en 140 pk eruit te trekken.
Mijn andere met 48 pk is een ander verhaal.
Verder stel ik me,bijna,nooit schuin voor een auto op,maar in het midden dus men houd de ruimte om sneller weg te zijn.
Het is natuurlijk ook een kwestie van goed inschatten en het verstand erbij houden :)
 
Facebook- en motorvrienden!

De column die collega Nic de Boer afgelopen week in het blad publiceerde ging vandaag plots viral onder motorrijdend en Facebookend Nederland.

Een column is een plek waar iemand z'n mening geeft, waar iemand reacties probeert uit te lokken en waar per se niet de regels gelden die voor een journalistiek artikel wél gelden. Een column mag, nee: moét, reactie uitlokken van medestanders en tegenstanders. Een column vertegenwoordigt niet per se de mening van de hele redactie van AutoWeek en columnisten zoeken vaak dat randje op.
Nic heeft duidelijk bij veel mensen een gevoelige snaar geraakt. Het aantal tegenstanders overtreft het aantal medestanders, in ieder geval wat betreft de reacties op dit kanaal. Dat geeft niet, daar kan Nic best tegen. Hij heeft gewoon niet zoveel met motorrijders, denk ik, en hij is niet bekend met de lol die je kunt hebben op de motor.
Hij weet van niks, beste motorrijders, hij weet niet hoe leuk het kan zijn. Hoe je, veel meer dan in de auto, als mens één kunt zijn met je machine. Maar ook alléén kunt zijn met die machine en je inderdaad een enorme vrijheid kunt ervaren. Bij een rondje langs de bollenvelden op de Kawasaki Vulcan, bij een spannende rit door de Eiffel met je Ducati Monster of bij die droomreis met een Harley Electra Glide door Amerika. En dat je bij een verkeerslicht vooraan kunt gaan staan is in een plensbui geen luxe.
Beste mensen, het is jullie en mijn taak Nic ervan te overtuigen dat hij ernaast zit en niet om hem verschrikkelijke ziektes en ongelukken toe te wensen. Dat is te makkelijk. Motorrijden is een passie, en daar weet ik alles van. De man op de foto, dat ben ikzelf en ik denk dat het tijd wordt dat we Nic eens meenemen voor een ritje.

Damiaan Hage - hoofdredacteur AutoWeek


[afbeelding]
Damiaan Hage is zelf hoofdredacteur geweest van een motorblad. ;)

Blijkbaar was men op Facebook wat minder aardig dan op MF.
 
Prima reactie. :)

En MF is blijkbaar wat genuanceerder dan FB. O-)

Daar wordt hij gelyncht, geknipt en geschoren.
Ik zie zelfs reacties van aangifte gaan doen tot hem de vernieling in slaan. :')
Voor wat woorden in een blad. :+


Hij mag zijn mening hebben en motorrijders haten. Prima.
Wel vreselijk geschreven maar dat is mijn mening.

Het aanzetten om motorrijders door rood te jagen vind ik wel triest, ook al moet je je als motorrijder daar niet door laten vangen , maar om het op deze manier ook nog eens te promoten is wel heel erg en niet iets wat je als autoblad naar buiten zou willen dragen. :N
 
Normaal gesproken zijn mensen feller als ze anoniem zijn, gaat blijkbaar niet op voor Facebook (ook leuk om te zien wat voor personen achter de reacties zitten :9).
 
Die reacties op facebook _O- _O- _O-

Wat een simpele zielen zitten ertussen.

We leven blijkbaar in een maatschappij waarin je aangifte doet als een stukje tekst in een vrijetijdsblaadje je niet zint _O-
Of iemand even het licht uit zijn ogen wilt slaan '(
 
Laatst bewerkt:
~
Daar wordt hij gelyncht, geknipt en geschoren.
Ik zie zelfs reacties van aangifte gaan doen tot hem de vernieling in slaan. :')
Voor wat woorden in een blad. :+


Hij mag zijn mening hebben en motorrijders haten. Prima.
Wel vreselijk geschreven maar dat is mijn mening.

Het aanzetten om motorrijders door rood te jagen vind ik wel triest, ook al moet je je als motorrijder daar niet door laten vangen , maar om het op deze manier ook nog eens te promoten is wel heel erg en niet iets wat je als autoblad naar buiten zou willen dragen. :N[/quote]

Perfect verwoord :t
 
Daar wordt hij gelyncht, geknipt en geschoren.
Ik zie zelfs reacties van aangifte gaan doen tot hem de vernieling in slaan. :')
Voor wat woorden in een blad. :+


Hij mag zijn mening hebben en motorrijders haten. Prima.
Wel vreselijk geschreven maar dat is mijn mening.

Het aanzetten om motorrijders door rood te jagen vind ik wel triest, ook al moet je je als motorrijder daar niet door laten vangen , maar om het op deze manier ook nog eens te promoten is wel heel erg en niet iets wat je als autoblad naar buiten zou willen dragen. :N
Ik wens hem geen enge ziektes toe.
Ik heb gewoon medelijden met dat soort mensen die nooit onze plezier, en ervaringen hebben kunnen delen. Als ik naast hem komt te staan bij het stoplicht, geloof me hij trekt het niet bij.
Maar daar gaat het eigenlijk niet over, zijn visie vind ik eigenlijk best wel gevaarlijk.
Dat alles over 1 kam scheren en zo..Meneer heeft een hele beperkte visie.
 
Misschien wel uit je creative verhalen om de motorrijder die voordringt te moeten "pesten",ofzo :?

Ik typ maar wat *:)
Tsja, mensen zijn tegenwoordig nogal snel gepest maar naar mijn mening ben je pas gepest als je jezelf gepest opstelt. Zeg maar in een slachtoffer rol kruipt.
Ik was vroeger ook vaak mikpunt van "pesterijen".
Ja, het was vervelend en ja het was ook een oorzaak van enkele foute keuzes van mijn kant maar aan het eind ben ik de winnaar.

Wat betreft het voorkruipen en en dwars voor te gaan staan... Ga er fatsoenlijk voor staan of blijf er naast staan.
Ernaast geeft je beter zicht op de lichten en een natuurlijkere houding om weg te rijden zonder dat je de koekblikker het gevoel geeft dat je hem/haar blokkeert.
 
Normaal gesproken zijn mensen feller als ze anoniem zijn, gaat blijkbaar niet op voor Facebook (ook leuk om te zien wat voor personen achter de reacties zitten :9).

Ik kan er zo gauw geen linkje van vinden maar in Belgie was er een programma die facebookreacties er uit pikte en de mensen opzocht om nog wat meer toelichting te vragen over hun reactie. Geniaal.
Betrapte koppen en een ongemakkelijk draaien en keren,dat ze het eigenlijk niet zo bedoelden.
 
Zo te lezen mis ik niks op fleesboel.. :r

Best vermakelijk om te lezen.


Van Tante Riet die zo nodig een mening moet hebben, paupers, huisvaders met een motor tot meisjes die net hun rijbewijs hebben.
Iedereen komt aan bod. :Y en verwensen hem het ergste of willen aangifte doen _O- .

En ze zijn het zo met elkaar eens :X dat niemand inziet dat het gewoon een stukje tekst is in een vrijetijdsblad...

Als je vooraan gaat staan bij het verkeerslicht en je vertrekt als je een auto hoort "revven" zonder dat je naar het licht kijkt, ben je wat mij betreft gewoon af. niet de schuld van iemand anders, maar je eigen domme fout.

Ik kan mij ook niet voorstellen dat dit echt is gebeurd. Zoals zoveel columns is het grote deel uit de duim gezogen en een (zure) mening van de columnist om reactie uit te lokken. Waar op facebook wat meer wordt gehapt dan hier.

Zou dit stukje over wielrenners gaan (mijn favoriete verkeersdeelnemers :X ), dan zouden hier mensen heel anders reageren, terwijl op facebook de wielrenners weer aangifte willen doen _O-
 
Allereerst: Ben het wel met twee dingen eens:

-Als de motorfiets nog niet bestaan had, werd je keihard uitgelachen bij de RDW als je hem probeerde aan de man te brengen.

"Ja uh, als je te veel gas geeft sla je achterover, en als je te hard remt juist voorover. Ohja en hij heeft bijna voor iedere kg een pk. En als je linksaf wil moet je het stuur eerst naar rechts draaien"

-En achterlijke lawaaipijpen.

Maar man man man wat een afgunst, komt U iets te kort mijnheer?

Met het zelfde gemak kan ik het omgekeerde beweren. Als de auto nu was uitgevonden dan had deze niet eens behoorlijk op de rijstroken gepast.
 
Laatst bewerkt:
Desondanks komen de meeste motorrijders nog altijd aan hun einde bij eenzijdige ongevallen en kom ik met grote regelmaat motorrijders tegen die toch echt te hard rijden, links en rechts inhalen, een motor rijden voorzien van herriepijp of motorrijders die zichtbaar zeer weinig ervaring hebben en daarmee een potentieel gevaar voor zichzelf en anderen vormen.

Nee, dat is gewoon niet waar 50% van ons komt niet om in een motorongeval laat staan in een eenzijdig motorongeval
 
Naam zegt het al "Boer". Hij komt net zelf van zijn fiets met zijwieltjes af. En heeft natuurlijk in 1 keer zijn rijbewijs gehaald en zeikt nu een groep af waar hij niet aan kan tippen. :r
Blijf maar lekker in de file staan en je bent niet welkom op de TT.

Hey! Ik ben ook een "Boer" :+ ;)
 
Heerlijk, ik hoop dat ie zich kapot ergert als ik door de dagelijkse file rij waar hij fijn zijn tijd staat te verdoen in zijn gehandicapte koekblik. Ik zwaai ook altijd vriendelijk alle mensen tegemoet die achteraan de file sluiten. Losers.
 
Heerlijk, ik hoop dat ie zich kapot ergert als ik door de dagelijkse file rij waar hij fijn zijn tijd staat te verdoen in zijn gehandicapte koekblik. Ik zwaai ook altijd vriendelijk alle mensen tegemoet die achteraan de file sluiten. Losers.


Potje keteltje ... :X
 
Als een auto achter je bij het stoplicht probeert te laten schrikken blijf je toch gewoon staan bij groen en dan op het laatste moment pasweg rijden.

En de beste man van het artikel weet wss gewoon niet beter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan