Opmerkelijk artikel in autoweek over motorrijders

Ik kan er zo gauw geen linkje van vinden maar in Belgie was er een programma die facebookreacties er uit pikte en de mensen opzocht om nog wat meer toelichting te vragen over hun reactie. Geniaal.
Betrapte koppen en een ongemakkelijk draaien en keren,dat ze het eigenlijk niet zo bedoelden.
Blijkbaar voelen ze zich veilig achter hun computer ondanks dat het nog op Facebook is. Sommige reacties zijn echt bedroevend, ik ben het ook niet met hem eens maar ik ga hem niet bedreigen, verwensen etc. Ook op zijn persoonlijke profiel staan al reacties, het is letterlijk een heksenjacht op Facebook.

Vraag me af of Autoweek hier nog een keer op gaat reageren, volgens mij heeft het bericht van de hoofdredacteur niet tot het gewenste resultaat geleid. :X
 
Het is pure stemmingmakerij tegen motorrijders. Ik vind het een potentieel gevaarlijk artikel. Het begint misschien bij "onschuldig" gas geven bij het stoplicht, maar waar eindigt het? Motorrijders het inhalen of filteren onmogelijk maken? Ze even een lesje leren? Wannabee politieagent spelen?

Voor mij is het simpel. Ik ben motorrijder en dus kwetsbaar. Wil je met mijn gezondheid gaan spelen? Prima. Niet zeuren als ik mij ineens een kat in het nauw voel. Actie - Reactie.

Serieus. Wat een xx-mongool. :(
 
Een column is een plek waar iemand z'n mening geeft, waar iemand reacties probeert uit te lokken en waar per se niet de regels gelden die voor een journalistiek artikel wél gelden <enz.>
Nette reactie. Blijkbaar is de standaard social media lynchpartij weer losgebroken en daar heb je tegenwoordig af en toe je handen aan vol. Goed dat je dus ook op dit bescheiden kleine hoekje van dit verhaal reageert.

het is jullie en mijn taak Nic ervan te overtuigen dat hij ernaast zit en niet om hem verschrikkelijke ziektes en ongelukken toe te wensen. Dat is te makkelijk.
Maar dát doen ook alleen maar hele sneue figuren. Helaas zijn daar heel veel van. Hier op MF is gelukkig vrijwel geen onvertogen woord gevallen - het ergste dat hier over deze man is gezegd is dat het een iel mannetje met slasaus-armpjes is. En dat is gewoon waar, dus daar lijkt me weinig mis mee :+

/edit: okee, seriously, beetje schelden gebeurt ook hier, "oetlul" en zo, maar dat vind ik persoonlijk ook alweer te heftig gereageerd. Niet nodig - hij heeft gewoon ongelijk in een aantal dingen, maar dat weet 'ie nou zelf ook wel, en zo niet dan wíl hij het niet weten en dan gaat zo'n lynchpartij ook niet helpen.

Maar goed, dit waait zo weer over, met een week pist iedereen op Facebook/Twitter etc. vrolijk weer ergens anders overheen.

Damiaan Hage - hoofdredacteur AutoWeek
:t :W
 
Laatst bewerkt:
...
Het aanzetten om motorrijders door rood te jagen vind ik wel triest, ook al moet je je als motorrijder daar niet door laten vangen , maar om het op deze manier ook nog eens te promoten is wel heel erg en niet iets wat je als autoblad naar buiten zou willen dragen. :N

Dit vond ik het ergste, en ik hoop dat hier iets over gezegd kan worden, c.q. rechtgezet kan worden.

Verder: voorzover ik weet is filteren en splitten gedoogd, en ik heb er iets voor over om dat bij de resterende 10% koekblikkers op een fatsoenlijke, maar DUIDELIJKE wijzen onder de aandacht te brengen.

T'was vandaag matig motorweer, maar ook wel heel typisch Zondagsrijders weer....

Note to self: Weekenden en vooral op Zondag niet naar voren filteren, en extra extra extra voorzichtig met splitten.


Ter overdenking: Okami is maand geleden achter-aangereden, lichte hersenschudding, en vandaag ben ik langsgeweest bij DKP die wakker is geworden in het UZ. N.a.v. foto, is DKP blijkbaar ook achter-aangereden is, maar hij weet er helemaal niets meer van...
Gevolg is dat ik als sinds Okami bij afremmen/stilstaan nog meer in mn spiegels kijk en meer bezig ben met vluchtwegen.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik met name in de reacties hierop lees, is vooral dat mensen aangifte willen doen. Helemaal terecht. Ik lees hier maar weinig over toegewenste enge ziektes of nare ongelukken. Er zijn een aantal die zeggen dat ze al aangifte gedaan hebben.
Misschien moeten wij hier ook allemaal maar aangifte doen want het aanzetten tot dergelijk levensgevaarlijke 'grappen' jegens motorrijders is onacceptabel.
 
Het is pure stemmingmakerij tegen motorrijders. Ik vind het een potentieel gevaarlijk artikel. Het begint misschien bij "onschuldig" gas geven bij het stoplicht, maar waar eindigt het? Motorrijders het inhalen of filteren onmogelijk maken? Ze even een lesje leren? Wannabee politieagent spelen?

Voor mij is het simpel. Ik ben motorrijder en dus kwetsbaar. Wil je met mijn gezondheid gaan spelen? Prima. Niet zeuren als ik mij ineens een kat in het nauw voel. Actie - Reactie.

Serieus. Wat een xx-mongool. :(

Dit soort "opinions" leidt o.a. tot het afknijpen van filesplitters, en tot cor-vd-laaks die je ostentatief filmen na invoegen en tot opgewonden brabos die bij rood licht uitstappen om je te vertellen dat je niet vooraan mag kruipen (Prinsenbeek, paar weken geleden... ).

de ongeletterde massa is niet klaar voor dit soort verbale agressie.
Denk: Tokkies die hier een aanmoediging in zien.
 
Verder: voorzover ik weet is filteren en splitten gedoogd, en ik heb er iets voor over om dat bij de resterende 10% koekblikkers op een fatsoenlijke, maar DUIDELIJKE wijzen onder de aandacht te brengen.

Begin dan eens met het voor jezelf goed duidelijk te krijgen. Het is niet gedoogd, het is in Nederland gewoon toegestaan, al een kleine 30 jaar. Voor die tijd was het verboden met twee motorvoertuigen naast elkaar op dezelfde rijstrook te rijden. Dat verbod is uit de weggehaald, met de hele bedoeling het filteren door motorrijden toe te staan.
 
Wat ik met name in de reacties hierop lees, is vooral dat mensen aangifte willen doen. Helemaal terecht. Ik lees hier maar weinig over toegewenste enge ziektes of nare ongelukken. Er zijn een aantal die zeggen dat ze al aangifte gedaan hebben.
Misschien moeten wij hier ook allemaal maar aangifte doen want het aanzetten tot dergelijk levensgevaarlijke 'grappen' jegens motorrijders is onacceptabel.

Eensch met de strekking, maar "aangifte" en nog meer papierwerk.. lijkt me overdreven.
Werk.. daar zitten de politie en achterliggende OM en Rechtspraak vast niet op te wachten.
Hebben die niets beters te doen ?

Edit: Grapjjuuuh:
(flitspalen leegmaken, laseren, of zelfs gewoon "boeven vangen" ? )
 
Begin dan eens met het voor jezelf goed duidelijk te krijgen. Het is niet gedoogd, het is in Nederland gewoon toegestaan, al een kleine 30 jaar. Voor die tijd was het verboden met twee motorvoertuigen naast elkaar op dezelfde rijstrook te rijden. Dat verbod is uit de weggehaald, met de hele bedoeling het filteren door motorrijden toe te staan.

OK, dank voor de verduidelijking.
(ik pas het ook al enige jaren toe, maar laatst is mij weer verteld dat het "slechts gedoogd" was, ik ben daar maar niet over in disucssie gegaan want de gesprekspartner had toch niet geluisterd...)
 
Laatst bewerkt:
Eensch met de strekking, maar "aangifte" en nog meer papierwerk.. lijkt me overdreven.
Werk.. daar zitten de politie en achterliggende OM en Rechtspraak vast niet op te wachten.
Hebben die niets beters te doen ?

Edit: Grapjjuuuh:
(flitspalen leegmaken, laseren, of zelfs gewoon "boeven vangen" ? )
Kan allemaal online:
Aangifte of melding doen

en serieus: ik vind dit echt gevaarlijk. Als er maar één idioot is die zijn aanmoediging opvolgt en het heeft letsel of erger tot gevolg....
 
Ach, het is gewoon wat stemmingsmakerij, niet te druk over maken
 
En nu we toch bezig zijn met Filteren en Rood-licht-revvende koekblikken...

Er is 1 punt waar ik na het naar voren filteren (en dan lekker scheef ervoor!) af en toe gewoon sta te wachten op hetzij de revvende koekblikker, hetzij een koekblik naast me dat optrekt...

Google Maps

Hier zitten de lichten zo onhandig hoog dat het pijn doet aan de nek. En soms "in de zon"
Bij regen en/of natte kraag is het ook nog eens oncomfortabel, water loopt je nek in.

votootje
adb68620daa3dd23f09e5ad7cc62c9ff


Dus in luie bui wacht ik wel toe er iemand optrekt of toetert, dan "zal het wel groen zijn". Met twee wielen en 1pk per 2.5kg ben je er bij de tunnel meestal weer ruim voorbij (oppassen, schijnt ook laserplek te zijn)
(en kies bij voorkeur een tam uitziend autootje met een oude dame om voor te gaan staan, ga niet voor petje staan...)
 
note: is trouwens wel een popcorn-topic aan het worden.... Tis zeker geen goed motorweer...
 
Laatst bewerkt:
Misschien moeten wij hier ook allemaal maar aangifte doen...


Nee...



Hou toch alstublieft op met dat rare gedoe :r


Het lijkt tegenwoordig wel een trend om slachtoffer te spelen. De tijd dat motorrijders stoere mannen en stoere vrouwen waren is volgens mij definitief voorbij -O-
 
Ergens heeft hij ook wel een punt. Als ik optel wat ik de laatste tijd met regelmaat voorbij heb zien komen op de motor:
- Filteren op rits- en invoegstroken
- Filteren terwijl het overige verkeer al 90+ km/u rijdt
- Inhalen op N-wegen terwijl er tegenliggers rijden (dus tussen het verkeer door)
- Rechts inhalen & daarna afsnijden bij invoegen naar de linkerbaan
- Vooraan gaan staan bij een stoplicht op een enkelbaansweg

In de hoofden van sommigen lijkt het rijden van een motor een soort vrijpas te zijn om schijt te hebben aan al het overige verkeer en zonder enige vorm van zelfreflectie alles voorbij te knallen. Zeg maar de koekblikkers onder de motorrijders... :X
 
Wat ik met name in de reacties hierop lees, is vooral dat mensen aangifte willen doen. Helemaal terecht. Ik lees hier maar weinig over toegewenste enge ziektes of nare ongelukken. Er zijn een aantal die zeggen dat ze al aangifte gedaan hebben.
Misschien moeten wij hier ook allemaal maar aangifte doen want het aanzetten tot dergelijk levensgevaarlijke 'grappen' jegens motorrijders is onacceptabel.

Wat een sneu gedoe zeg, aangifte doen....tegen wat? Een sterk verhaal?
 
Een dergelijk artikel dat nog goedgekeurd wordt door een hoofd redactie ook. Wat zegt dat van het blad in kwestie? En wat zegt het over dhr. de Boer als "journalist" ?

Je zal abonnee zijn van zo'n blad :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan