Opmerkelijk artikel in autoweek over motorrijders

Ik zou me niet teveel druk maken over zo'n rand debiel :')
hij is de aandacht niet waard :N
 
Ik zou me niet teveel druk maken over zo'n rand debiel :')
hij is de aandacht niet waard :N

Dat is dan ook weer waar. Maar daar is het nu een beetje te laat voor. Aandacht heeft hij genoeg. Zal best content zijn met zichzelf.
 
Wat een goed stukje zeg :t
Ben alleen bang dat het heerschap van dat autoblaadje dusdanig ver van de werkelijkheid staat, dat het hem niets interesseert. En dat is dan weer des te triester.


Heel goed stuk en prima geschreven zonder te beledigen. Deze man snapt wel wat Nico helaas helemaal niet doorheeft.
 
Dat is dan ook weer waar. Maar daar is het nu een beetje te laat voor. Aandacht heeft hij genoeg. Zal best content zijn met zichzelf.

Als genoeg mensen die zijn stupide kletspraat pareren met inhoudelijke goede argumenten,zoals in moto plus en er wordt ruchtbaarheid aan gegeven,wordt ie met de tijd vanzelf ,heel klein ;)
 
Laatst bewerkt:
Vind het altijd frappant dat men het een goed idee vindt om sociopaten een platform te geven. Die hebben psychische hulp nodig, niet een column
 
Ik snap de haat niet tegen motorrijders :S
Ook toen ik nog geen motor reed gaf ik in de file gewoon altijd de ruimte, en dacht toen bij mezelf: chill voor jullie dat je door kan rijden. En toen wist ik niet eens dat ik zelf motor zou gaan rijden.
Ik lees op social media keer op keer: Motorrijders dit en dat, ik hoop dat ze zich dood rijden dit en dat.
Mensen vinden het verschrikkelijk dat wij tussen de files door kruipen en bij verkeerslichten vooraan gaan staan.
Is dit gewoon een stuk jaloezie?
Het is bij wet toegestaan om dit te doen en ik snap het probleem niet. Het is voor onze eigen veilligheid, verbetert de verkeersdoorstroming en niemand heeft last want we zijn 10 keer eerder weg.
De motorrijders die ik tegen kom houden zich 100x zich meer bezig met het verkeer en wat er om zich heen gebeurd. Ken je over die appende automobilisten niet zeggen.
Srry moest dit ff kwijt.
 
Ik snap de haat niet tegen motorrijders :S
Ook toen ik nog geen motor reed gaf ik in de file gewoon altijd de ruimte, en dacht toen bij mezelf: chill voor jullie dat je door kan rijden. En toen wist ik niet eens dat ik zelf motor zou gaan rijden.
Ik lees op social media keer op keer: Motorrijders dit en dat, ik hoop dat ze zich dood rijden dit en dat.
Mensen vinden het verschrikkelijk dat wij tussen de files door kruipen en bij verkeerslichten vooraan gaan staan.
Is dit gewoon een stuk jaloezie?
Het is bij wet toegestaan om dit te doen en ik snap het probleem niet. Het is voor onze eigen veilligheid, verbetert de verkeersdoorstroming en niemand heeft last want we zijn 10 keer eerder weg.
De motorrijders die ik tegen kom houden zich 100x zich meer bezig met het verkeer en wat er om zich heen gebeurd. Ken je over die appende automobilisten niet zeggen.
Srry moest dit ff kwijt.


Het zal jaloezie zijn maar toch ook een gemis aan zelfreflectie. Als er online melding wordt gemaakt van een auto ongeval, dan vallen de reacties meestal mee. Op het moment dat er een motorrijder of wielrenner bij betrokken is, dan lusten de honden geen brood van de reacties. Het is makkelijker om tegen een minderheid te schoppen, dan hoef je nooit naar jezelf te kijken. En dat terwijl bij de meeste ongevallen toch echt automobilisten betrokken zijn.
 
Ben het met je eens, behalve met wielrenners. Dit zijn gewoon asociale dope slikkende dopamine junkies. Van waar ik 99% motorrijders netjes zie rijden, rijden er 95% procent wielrenners asociaal en zijn ze nog agressief ook.
 
Chill, en geniet van je rit.... Ik heb dit ook allemaal zitten lezen met een hele grote grijns... Ik zit te kijken naar de motor die ik vandaag gekocht heb en denk dan wtf?
 
Laatst bewerkt:
wtf, omdat die sneue tobber van dat stukje helemaal geen invloed heeft op mijn plezier dat ik met mijn motor beleef, die wielrenner ook niet. En als er een achterin duikt (been there) denk ik ook maar dat hij dat niet expres doet. Daarom. Ofwel, en dat had ik er niet bijstaan dat, op zijn haags: "what the Fuck, laat ze allemaal de tering genieten"

En dat stukje van die motorrijder door rood? Dat is zo'n oudbollig geintje dat compleet uitgkauwd is en niet origineel. maar hij moet wat. Iedere motorrijder die het licht groen staat te kijken reageert op een revvende fiesta 1996 nouwelijks meer dan een extra controle of het inmiddels op groen staat.
 
Laatst bewerkt:
Ben het met je eens, behalve met wielrenners. Dit zijn gewoon asociale dope slikkende dopamine junkies. Van waar ik 99% motorrijders netjes zie rijden, rijden er 95% procent wielrenners asociaal en zijn ze nog agressief ook.

Ik ben het niet met je eens.

Ik lees sinds kort met veel interesse allerlei topics hier omdat ik terug wil motorijden na lange tijd.
Ik weet uit vroegere ervaringen hoe gevaarlijk het soms kan zijn. Verder ga ik geen commentaren geven ivm motorijden omdat het voor mij te lang geleden is.

Maar op u wil ik toch reageren Lucas, ik heb zelf vele jaren met de koersfiets gereden, en ook heel vaak in gevaarlijke situaties gekomen. Ik reed zelf nochtans niet wild, ik neem geen doping en agressief ben ik ook niet. Ik snap je reactie omdat er inderdaad zo'n pipo's zullen tussen zitten.

Maar die zitten er ook bij de motorijders, blikken dozen, vrachtwaggels voetgangers enz...

Elke categorie heeft wel z'n bepaald percentage debielen in z'n verzameling, die spijtig genoeg ook nog kweken, waardoor die natuurlijke selectie z'n werk niet kan doen, maar soit.

Ik geloof trouwens nooit dat 95% van de wielrenners als agressieve wildemannen over de weg rijden, het zou nogal een bloedbad worden. De meesten voelen zich al even kwetsbaar als de motorijder, met alleen nog die nuance dat ze zich nog minder goed kunnen positioneren op de weg. Misschien vandaar die in uw ogen agressieve houding

Wat jij doet Lucas is ook weer een hele groep over dezelfde kam scheren omdat er enkele randdebielen inzitten.

En daar ben je m.i. fout :+
 
Laatst bewerkt:
Ik zie wat ik meemaak. En dan praat ik over wat ik zie als automobilist.
Ik rij altijd heel sociaal en rustig in mijn busje want ik heb geen haast, ik rij in mijn baas zijn tijd.
Wielrenners schieten overal voor en weten niet wat rode veerkeerslichten zijn.
Ondanks mijn rustige karakter heb ik al meerdere malen akkefietjes gehad.
Voorbeeld: Ik reed een keer op een weg en die wielrenner bleef midden voor mij op de weg fietsen, terwijl het fietspad rechts naast hem was, ik kon niet langs hem heen want er kwam tegemoet komend verkeerd. Ik zat mij te irriteren en eindelijk kon ik hem inhalen, maar tot mijn verbazing ging hij ineens op het fietspad rijden. Niet omdat hij mij erlangs wou laten maar zodat hij rechtdoor kon gaan en ik hem voorrang moest verlenen omdat ik met de bocht mee moest.
Hij weet de verkeersregels blijkbaar toch wel goed want ik moest boven op mijn rem omdat hij besloot weer op het fietspad te rijden. Het had mij niet eens geboeid totdat hij stopte om mij een flink potje uit te schelden. Ik stopte ook, en de rest ken je wel raden.
En deze gebeurtenissen maal 1000.
Dit doen motorrijders niet anders waren ze allemaal dood.
 
Het zal jaloezie zijn maar toch ook een gemis aan zelfreflectie. Als er online melding wordt gemaakt van een auto ongeval, dan vallen de reacties meestal mee. Op het moment dat er een motorrijder of wielrenner bij betrokken is, dan lusten de honden geen brood van de reacties. Het is makkelijker om tegen een minderheid te schoppen, dan hoef je nooit naar jezelf te kijken. En dat terwijl bij de meeste ongevallen toch echt automobilisten betrokken zijn.


Het is ook net hoe de berichtgeving is. Lees de titel van dit krantenartikel en schrijf hier neer wat in je opkomt, daarna het krantenartikel lezen: Wielrenner gewond na aanrijding met motor op Lekdijk

Wielrenner gewond na aanrijding met motor op Lekdijk | RTV Utrecht
 
Laatst bewerkt:
Ik ben het niet met je eens.

Ik lees sinds kort met veel interesse allerlei topics hier omdat ik terug wil motorijden na lange tijd.
Ik weet uit vroegere ervaringen hoe gevaarlijk het soms kan zijn. Verder ga ik geen commentaren geven ivm motorijden omdat het voor mij te lang geleden is.

Maar op u wil ik toch reageren Lucas, ik heb zelf vele jaren met de koersfiets gereden, en ook heel vaak in gevaarlijke situaties gekomen. Ik reed zelf nochtans niet wild, ik neem geen doping en agressief ben ik ook niet. Ik snap je reactie omdat er inderdaad zo'n pipo's zullen tussen zitten.

Maar die zitten er ook bij de motorijders, blikken dozen, vrachtwaggels voetgangers enz...

Elke categorie heeft wel z'n bepaald percentage debielen in z'n verzameling, die spijtig genoeg ook nog kweken, waardoor die natuurlijke selectie z'n werk niet kan doen, maar soit.

Ik geloof trouwens nooit dat 95% van de wielrenners als agressieve wildemannen over de weg rijden, het zou nogal een bloedbad worden. De meesten voelen zich al even kwetsbaar als de motorijder, met alleen nog die nuance dat ze zich nog minder goed kunnen positioneren op de weg. Misschien vandaar die in uw ogen agressieve houding

Wat jij doet Lucas is ook weer een hele groep over dezelfde kam scheren omdat er enkele randdebielen inzitten.

En daar ben je m.i. fout :+

Als we ons net zo zouden gedragen op onze R1nen, thundercats, FZRren, H2's en wat al niet voor meer racemonsters zoals die wielrenners het op hun VOLWAARDIGE carbon, titanium, 28 versnellingen met AA-houder, racemonsters doen zou er geen rijbewijs over blijven en kon zegwaard stoppen met alle activiteiten en rijk worden aan de motorwrakken.
Die gasten zijn met een race bezig op de openbare weg. En het mag gewoon. Als je op je snorderje 40 rijdt wordt-ie in beslaggenomen terwijl je langs de vliet door scheldende wielrenners voorbij gestoken wordt.
Laat ze lekker op een wielerbaan hun race rijden, wij worden ook mmet best dure circuitdagen opgescheept als je eens gas wil geven.
 
Amen.
Als we ons net zo zouden gedragen op onze R1nen, thundercats, FZRren, H2's en wat al niet voor meer racemonsters zoals die wielrenners het op hun VOLWAARDIGE carbon, titanium, 28 versnellingen met AA-houder, racemonsters doen zou er geen rijbewijs over blijven en kon zegwaard stoppen met alle activiteiten en rijk worden aan de motorwrakken.
Die gasten zijn met een race bezig op de openbare weg. En het mag gewoon. Als je op je snorderje 40 rijdt wordt-ie in beslaggenomen terwijl je langs de vliet door scheldende wielrenners voorbij gestoken wordt.
Laat ze lekker op een wielerbaan hun race rijden, wij worden ook mmet best dure circuitdagen opgescheept als je eens gas wil geven.
 
het gaat mij niet over die akkefietjes die jij gehad hebt. Die heb ik ook al gehad, vroeger met m'n moto, nu met de wagen, en zeker ook toen ik nog veel fietste;
Het zal zeker zo zijn dat er veel van die voorbeelden op te noemen zijn zoals jij ze beschrijft. Ik kan zo ook een heel forum vol pennen over blikkers die mij van de weg willen duwen, en letterlijk al van de weg geduwd hebben.
het gaat mij erover dat je een hele groep over dezelfde kam scheert, louter op die dingen die jij meemaakt.
Ik ben van plan om opnieuw een moto te gaan kopen, samen met de vrouw toerritjes maken en meer tijd voor onszelf maken nu de kinderen groter zijn. Aan iedereen wie ik vertel van mijn plannen (en die niet zelf motorrijden) bekijken mij alsof ik zot geworden ben. Allemaal generaliseren ze, geven ze commentaar in de zin van 'wilt gij dood ofwa ?' of 'ma da's levensgevaarlijk, zijde gij zot ?' of ze denken dat ik met rokende banden en knetterende uitlaten oude vrouwtjes de stuipen op het lijf ga zitten jagen.
Ik ben ondertussen al wijs genoeg om niet meer te reageren op dat soort opmerkingen, maar is niet leuk. Toen ik nog fietste werd ik ook vaak beschimpt als wielerterrorist, en werd ik niet alleen op het asfalt maar ook nog eens op elke andere willekeurige plaats in het defensief gedrongen.

Ik herinner mij nog vele voorvallen, zowel met de fiets als vroeger op de moto, en soms zelfs in mijn blikken doos, dat het bloed naar mijn hoofd stijgt van de idiote dingen die je kan meemaken op de weg. Ik lees hier ook veel over op dit forum, waaronder ook in dit topic. Ik zie dan ook vele mooie reacties die oproepen tot rustig blijven, en je niet laten opnaaien. Ik hoop als ik terug in het zadel zit dat ik dat ook ga kunnen.
Daarom ook dat ik jouw reactie nogal zwak vind. Als motorrijder hoor jij zelf al tot een groep die vaak uitgekotst wordt, of wat dan ook. Dan zou je beter moeten weten dan zelf zo te gaan afgeven op een andere minderheid, die daarenboven nog zwakker in het verkeer staat dan wij
 
Terug
Bovenaan Onderaan