opnieuw aan de bak met een zelf bouw bak

Sorry Braojur, ik heb gisterenavond niet de tijd gehad om te reageren :$

Mijn eerste indruk is dat hij te groot is voor mijn korte disseltje, je overige punten zie ik niet echt als een probleem ;)

ik kom er op terug !

DB heeft geen haast ... ik wist alleen dat ik snel moest zijn met een foto maken omdat ik het anders toch weer gergeet hahaha.

No worries!
 
hee een topic, had ik nog niet gezien :)

Ik heb er al op mogen rijden (met handewasser op de troon)
Rechtse voet is geen probleem, ik heb maat 44 en past makkelijk.

Vermogen is wel aan de lage kant, hij lijkt minder te hebben dan mijn GS650.
Verder is de bak aan de zware kant en moet er een schommelvork in 8-)

Voor de rest mooi apparaat, is heel degelijk gebouwd.
 
hee een topic, had ik nog niet gezien :)

Ik heb er al op mogen rijden (met handewasser op de troon)
Rechtse voet is geen probleem, ik heb maat 44 en past makkelijk.

Vermogen is wel aan de lage kant, hij lijkt minder te hebben dan mijn GS650.
Verder is de bak aan de zware kant en moet er een schommelvork in 8-)

Voor de rest mooi apparaat, is heel degelijk gebouwd.


Ja ik vond het een hele eer
i ga volgendeweek kijen voor een honda sabre hopen dat het wel beter trekt
 
Ja ik vond het een hele eer
i ga volgendeweek kijen voor een honda sabre hopen dat het wel beter trekt



556639_3398740858491_1783979882_n.jpg
 
dat gaat goed komen, ik weet dat een 700 al een berg koppel heeft tegenover een lijn 4.
Dus ik denk dat dit zeker een verbetering is.
 
Ja die Sabre 65 heeft zeker een berg koppel. Ik heb er zelf 2 (sabre + Magna). Die dingen hebben gewoon enorme bottompower. Ik vind alleen de Magnaversie een stuk fijner omdat daar het zwaartepunt gevoegelijk lager licht (hoe weet ik ook niet) maar gewoon veel stabieler aanvoelt.
 
dankje



ik vraag me wel af of dit sterk genoeg is omdat daar maar 2 m8 bouten zitten


[afbeelding]

Ik zie er 3!
Onder in het hoekje zit er toch ook één?

Die bout onder in het hoekje krijgt het meest te verduren.
Kun je die verzwaren, M10 of M12?

Verder moet je erop letten dat je goede kwaliteit bouten gebruikt; minimaal 8.8 maar op zwaarbelastte plaatsen liever 10.9 of 12.9
 
12.9 zou ik persoonlijk niet zo graag gebruiken. Die zijn wel heel sterk maar ook vrij bros. 10.9 is een stuk taaier.
 
Volgens mij zie ik 2x M8 en aan de voorkant een klem.
Voor het slepen ben ik niet bang, Ik zou me eerder druk maken om de links-rechts krachten. Als je voluit linksaf gaat wordt er stevig onderaan het profiel getrokken. Het zou dus mooi zijn om een stang onder het frame door te leggen. Ik heb ook wel eens een Honda omgebouwd, maar dan met de kogel dichter bij de bevestigingspunten. Iets hoger dus.
Kan je die M8 bouten geen M10 maken?
 
Laatst bewerkt:
Mooi heur.

Komt er nog een koplamp op, of blijft het een plastic zak als behuizing voor de bedrading :X

nee ik ga met een zaklamprondrijden

grapje ik heb geen koplamp omdat er een kuip op zat maar die vond ik zoo lelijk dat ik hem er van heb gehaald ik heb een andere koplamp +oren besteld .


Ik zie er 3!
Onder in het hoekje zit er toch ook één?

Die bout onder in het hoekje krijgt het meest te verduren.
Kun je die verzwaren, M10 of M12?

Verder moet je erop letten dat je goede kwaliteit bouten gebruikt; minimaal 8.8 maar op zwaarbelastte plaatsen liever 10.9 of 12.9


ik heb ze nu opgeboord maar 10mm en de bouten heb ik besteld ( 10.9) bij de lokale tracktor boer en komen morgen binnen :)
 
In zijspannen zit alles met M12 vast. Gewoon 8.8. Als je dit bracket nu met 2x M10 vast heb zitten zit je ver boven deze specificaties.
Dan zou ik alleen nog een gaffel maken waar de kogelkop tussen opgesloten wordt. Dan wordt de bout niet enkelzijdig belast.
 
Bouten van 10.9 zijn gewoon hard (niet taai )

deze bouten kunnen een flinke belasting aan in de lengte richting maar ga je zijwaarts belasten zullen ze snel afbreken

Werk dagelijks met die handel
Zelfde eigenlijk als je ziet dat er van gasbuis zijspanframe's worden gemaakt
deze pijp is van een zachte staalsoort met naad
 
Vandaag een WP White Power schokbreker‏ in mijn sabre gezet


224550_3630365488962_30305259_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Is nog een hele klus bij de Sabre. Mooi dat het voor elkaar is.
 
Zelfde eigenlijk als je ziet dat er van gasbuis zijspanframe's worden gemaakt
deze pijp is van een zachte staalsoort met naad

Dat is dikwandige buis en de 5 kwart is echt wel sterk zat voor een zijspanframe, ligt er maar net aan hoe je het ontwerpt. Die naad is gewoon gelast.
 
Laatst bewerkt:
Dat is dikwandige buis en de 5 kwart is echt wel sterk zat voor een zijspanframe, ligt er maar net aan hoe je het ontwerpt. Die naad is gewoon gelast.
Helemaal waar, het is de diameter die het doet, het materiaal maakt niet veel uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan