Duke Nukem
MF veteraan
- 8 dec 2007
- 3.867
- 2.409
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar bij welke rijschool zit je?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Met name dat. Rij rustig achter de auto, dan ff vol gas er voorbij, en dan weer rustig. Dan moet het goed komen. Maakt het motorrijden ook leuker, als je steeds ff vol gas geeft :-)
Wat ik mis in alle verhalen is de reactie later van je eigen instructeur. Je zult een gesprek met hem hebben gevoerd na het zakken. Wat heeft hij tijdens het examen gezegd tegen de examinator? Heeft hij je verdedigd met je defensieve rijden? Beide mannen praten in de auto met elkaar over jou en jouw rijden. Was de instructeur het eens met de examinator? Dan slaat de terechte kritiek ook op hem, want dan heeft hij je dat niet goed ingepeperd.
Toch geloof ik wel dat je nu weet uit alle commentaren hoe je het volgende examen moet rijden.
Hoe je later rijdt, is niet van belang.
Wat JanB ook al opmerkte: de achtjes en in één keer keren op de weg, doen velen niet meer. Ik ook niet, steek gewoon wel 2 X.
Toch succes de volgende keer.
Haal je een bus/vrachtauto in binnen de bebouwde kom met 65 km/h pieksnelheid, no problem.
Daarna weer 55 rijden = 50 echte kilometers enz. enz.
De motorfiets kan er qua snelheid nog meer boven zitten, dat wel.
Zorg dat je wat afstand hebt tot je voorganger, kijk wanneer er in het verkeer ruimte ontstaat om in te halen, voer je snelheid op en op het moment dat je gaat inhalen heb je al rustig aan een hogere snelheid van het voertuig dat je gaat inhalen.
Ik mag juist niet te veel ruimte voor me open laten, anders zou een auto zich er in proppen zei mijn rijschool. dus tja...Misschien moet je 's met een andere instructeur lessen? Je noemt alle punten op in je verslagje, en ik vind dat de examinator wel gelijk heeft, als ik goed begrijp wat ze gezegd hebben. Je mag zo rechts rijden als je wilt, als je maar genoeg afstand houdt tussen de auto achter je en die voor je. Rij niet dezelfde snelheid als de auto's, want dan rijden ze je van de weg. Als er auto's naast je zijn of vlak voor je of vlak achter je, geef dan ff vol gas om ergens te rijden waar geen auto's zijn. Bedenk voortdurend dat automobilisten er op uit zijn om je dood te rijden, geef ze geen kans en blijf bij ze uit de buurt.
Ik denk dat je deze dingen te weinig hoort tijdens je lessen, vandaar mijn suggestie om 's een andere instructeur te proberen. Mijn instructeur riep op de snelweg altijd alleen maar "gassen! gassen!". En ik ben in één keer geslaagd.
Ik mag juist niet te veel ruimte voor me open laten, anders zou een auto zich er in proppen zei mijn rijschool. dus tja...
idd bedoelde ik op snelweg.Lees wat Blue Man zegt. En wat je instructeur zegt kan hooguit slaan op de snelweg, waar auto's op verschillende banen rijden en onverwacht naar links of rechts komen. Daar heeft de instructeur dan ook ongelijk, want je wil helemaal niet in de situatie zijn dat zoiets kan gebeuren. Dan heb je allang een plek gevonden waar geen auto's rijden en het niet gevaarlijk is.
Dan heb je het probleem niet helemaal begrepen, dat zit namelijk meer in het opzoeken van de vrije ruimte. Het rustig doortuffen op de rechterbaan van de A10-West, en zeker de buitenring, is nu juist wat je niet moet doen met al het in- en uitvoegend verkeer. 1 of 2 banen meer naar links is veel veiliger met de motor, maar ook met de auto.Helaas is de waarheid dat TS bij een andere examinator, die zelf misschien wat rustiger rijdt, geslaagd zou zijn.
Vage rijschool imo, want dat betekent dat je dus altijd met een onveilige tussenafstand tot je voorligger moet rijden. Wat zegt jouw instructeur als je vraagt wat je moet doen als het hele spul voor je ineens stilstaat? Springen?Ik mag juist niet te veel ruimte voor me open laten, anders zou een auto zich er in proppen zei mijn rijschool. dus tja...
Springen?
Niet als je consequent en bij iedere snelheid op een autolengte t.o.v. je voorligger rijdt; dan leer je dat veul snellerDat leer je toch pas in VRO-6?
En die bus of vrachtwagen was net even aan het inhouden om JOUW kleine dochtertje te laten oversteken. Sucker
Betreffende quote gaat over inhalen op voorrangswegen met twee rijstroken en niet over scheuren door de dorpstraat in Serskamp, prutsert.
Je had het over de bebouwde kom. En als je van zijn leven zoveel kilometers wil doen als ik zul je waarschijnlijk nog veel boterhammetjes moeten eten.
ik ging mijn examen in met de mindset: "hij laat je slagen als je laat zien dat je geen gevaar op de weg bent, en dat je bewust bent van je voertuig, de gevaren en de voordelen."
als je dat gewoon benut kan er eigenlijk weinig fout gaan. ik zou me niet teveel focussen op zoveel procent harder rijden of niet. als je het licht op oranje ziet springen, geef dan extra gas zodat hij ziet dat jij het hebt gezien en voor een sprintje gaat. Als je dezelfde snelheid doorkachelt laat het blijken dat je het niet hebt gezien!
en zoals mijn instructeur altijd zei: Lekker bezig zijn! dus lekker assertief
dat was m weer , succes!