Opnieuw hardchromen vorkpoten

thexman2008

Rookie
24 feb 2013
12
0
Ik ben op zoek naar een paar goede adressen en prijzen, lieft in het zuiden des lands, voor het opnieuw laten hardchromen van een setje vorkpoten.
 
meestal doe je opnieuw verchromen omdat het oude kapot (weggesleten) is of vanwege corrosie. als het goed is wordt voor een goed resultaat eerst alle restanten van de oude chroom laag verwijdert waarna alles weer tot in de perfectie gepolijst wordt om dan een nieuwe chroomlaag aan te brengen. en als het goed is is de poot dan even dik als origineel.
 
Laatst bewerkt:
Kan je ook verchromen met pitting-gaatjes? Hoe wordt dat opgelost?
alles kan het is een kwestie van tijd en geld en kunde. maar als het chroom er af is kan je de gaatjes dicht/vollassen dan weer glad maken en dan polijsten. de vraag is alleen bij hoeveel tijd en geld wordt het goedkoper om een nieuwe poot te kopen of te maken. vaak is vervangen van een zwaar gepitte poot goedkoper als de oude oplappen.
zitten er veel pitjes in dan gaat hitte stress in de poot ook mee spelen en dan heb je kans dat de poot krom trekt door het lassen.
 
Bij het opnieuw hardchromen gaat de oude laag er eerst af. Daarna wordt de poot opnieuw opgechroomd en komt er een nieuw laag op welke zo rond de 0,2 mm. dik is. Daarna wordt de poot op een rondslijpbank weer op de gewenste maat, in mijn geval 35,0 mm. nageslepen zodat de poot weer perfect past en er geen probleem is met de geleide bussen van de onderpoot of oliekeringen. In het verleden meerdere malen met succes laten doen. Zoek nu echter de gangbare prijzen van een bedrijf in het zuiden van Nederland.
 
Peter Monnee in wormerveer (als ie nog leeft). Heeft mijn vorkpoten van mijn vorige motor gedaan. 90€ per poot. Je krijgt ze mooier dan nieuw terug.

En nooit meer last van pitting (aldus de meester zelf)
 
Ik durf de weddenschap wel aan dat gereviseerde poten van Monnee langer mooi blijven. Het is een keuze.


Daar wed ik in mee.

Indien goed gedaan (voorbewerken/slijpen, opnieuw chromen, en dan weer naslijpen) gaan bewerkte originele poten langer mee dan after market spul.

Je kan nog eens bij van Beurden in Zaltbommel vragen maar weet niet of die ook voor particulieren willen werken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan