Opnieuw lessen na val...aanraders rijscholen?

Net dit topic gevonden en vond het idee van een schakelbrommer kopen het beste.
Als je legaal mag oefenen heb je veel meer rust lijkt me?
Kun je gewoon 40 uur per week besteden aan het groeien van spiergeheugen.

Maar dat is nu wel een gepasseerd station voor ts denk ik.
Moderne Honda dax misschien een goed idee?
Moet zo'n lesmotor een minimale cilinderinhoud of vermogen hebben?
 
Met een eigen motor ben je denk ik alleen maar banger om te vallen, want dan kost het je meteen geld. En bang zijn is juist niet wat je moet doen bij AVB.
 
dat ik op de Vulcan van m'n vriendin veel lekkerder zit.
Dat je lekker op een stil staandee motor zit zegt niet zoveel over hoe hij zit met rijden, dan zit bijvoorbeeld met je hele lijf in de rijwind.
Je zit op een chopper rechtop en dat is al je stil staat lekker. Tijdens het rijden (vind ik) een iets actievere houding, zoals op de MT07 veel beter.
Verder denk ik dat je het jezelf lastig maakt door de speciale verrichtingen op een andere motor doet als de rest van de lessen op de weg. Alle bedieningen voelen net anders aan, dank aan je aangrijppunt van de koppeling, maar ook tijdens het rijden is er verschil.
Mijn advies, haal lekker je rijbewijs op de MT07 en ga daarna zeker proefrijden op de motor die je zou willen gaan kopen.
 
Net dit topic gevonden en vond het idee van een schakelbrommer kopen het beste.
Als je legaal mag oefenen heb je veel meer rust lijkt me?
Kun je gewoon 40 uur per week besteden aan het groeien van spiergeheugen.

Maar dat is nu wel een gepasseerd station voor ts denk ik.
Moderne Honda dax misschien een goed idee?
Moet zo'n lesmotor een minimale cilinderinhoud of vermogen hebben?
Een schakelbrommer zou ik nooit aanraden.. ding is een stuk lichter dan een motor en geeft je minimale "tijdswinst" om het te leren.
Je kan wat makkelijker schakelen op een motor de eerste 1-3 lessen.. maar alles is toch net even anders. Is de aanschaf van zo'n ding iig niet waard.

Jongeren die een schakelbrommer rijden zijn vaak meer tijd kwijt aan het afleren van alle slechte gewoontes dan het tijdswinst oplevert..
 
Dat je lekker op een stil staandee motor zit zegt niet zoveel over hoe hij zit met rijden, dan zit bijvoorbeeld met je hele lijf in de rijwind.
Je zit op een chopper rechtop en dat is al je stil staat lekker. Tijdens het rijden (vind ik) een iets actievere houding, zoals op de MT07 veel beter.
Verder denk ik dat je het jezelf lastig maakt door de speciale verrichtingen op een andere motor doet als de rest van de lessen op de weg. Alle bedieningen voelen net anders aan, dank aan je aangrijppunt van de koppeling, maar ook tijdens het rijden is er verschil.
Mijn advies, haal lekker je rijbewijs op de MT07 en ga daarna zeker proefrijden op de motor die je zou willen gaan kopen.

Daar had ik nog niet aan gedacht. Goede tips.

Ik blijf dan maar doorlessen op de Yamaha!
 
Terug
Bovenaan Onderaan