opnieuw ratel in blok

wouterzxr

MF veteraan
26 sep 2010
1.324
0
Lonely island
Ik heb een maand terug mijn nokkenasketting en nokkenaskettingspannerlaten vervangen omdat hij bij de 5.500rpm een enorme ratel in het blok had. Na de reparatie klonk hij als nieuw..


Echter nu sinds een paar dagen zit er weer een duidelijk hoorbare rammel in het blok (klikt precies hetzelfde als toen met de NAKS) alleen nu is het over het gehele toerengebied, onderin, midden en bovenin.. Het is alleen als je stationair gasgeeft of als je met de koppeling in gas geeft.

Als je hem op een bepaald toerental laat 'hangen' met stationair gas geven is het ook.

Kan het zijn dat de kettingspanner zijn werk niet doet? Of is het een montage fout. of zou het wat anders kunnen zijn? :?

Alvast bedankt.. Wat een klotezooi maar weer '(
 
als het oude spanblad/gleider er nog in zat kan het zijn dat die gebroken is. Dat komt wel vaker voor bij die zxr400's.

De imbusbout waarmee dat spanblad vastzit zit op een lastige plaats, rechts op het blok precies achter het frame, wil je die vervangen dan zul je het blok dus moeten kantelen of helemaal eruithalen. Ik weet niet of de dealer dat ook gedaan heeft?

Je kan het controleren/laten controleren door de rechter carterdeksel eraf te halen of de kleppendeksel.
 
ze hebben het blok er zeker niet uit gehaald. maar als ik het goed begrijp valt dat spanblad dus niet onder mijn garantie? want ga ze maar eens uitleggen dat hij daardoor gebroken is??

ik heb 340euro betaald om ze te laten vervangen!
 
volgensmij is het al bijna normaal geworden dat een zxr400 ratelt.
Heb het al veeeeeeeeeeeeele malen meer gelezen en mijne ratelt ook.
Ook alles in orde maar wel ratelen.
 
ik weet niet welke onderdelen je allemaal op je factuur vd dealer hebt staan, als daar geen geleiders op staan is het in mijn ogen een beetje 'half werk' wat gedaan is die bladen kosten iets van 2 tientjes en het is de moeite niet om te vervangen als je bezig bent, zeker niet omdat het eigenlijk wel een zwak punt is van die fietsen.

Beetje zelfde idee als je remklauwen reviceren maar de bijna versleten blokjes laten zitten.

@ timp
elke motor kan een beetje ratelen of mechanische bijgeluiden hebben, maar het gluid van een slappe nokkenasketting klinkt wel even anders als een lichte tik. Ik weet niet hoe erg het geluid is van de ts maar als deze aangeeft dat het geluid ongeveer hetzelfde klinkt als bij een spanner die z'n werk niet meer doet..
 
vandaag even langs geweest, maar het blijkt tussen mijn oren te zitten en het geluid is volkomen normaal.

kan nu op verantwoording van de dealer lekker rond blijven cruisen dus, toch bedankt allemaal!

ik wil net zeggen... verantwoording...

laat hem maar is ff een papiertje daarvoor schrijven... als je het niet vertrouwd...

als het echt zo is.. heeftie daar ook geen moeite mee!
 
Terug
Bovenaan Onderaan