opnieuw ratel in blok

wouterzxr

MF veteraan
26 sep 2010
1.324
0
Lonely island
Ik heb een maand terug mijn nokkenasketting en nokkenaskettingspannerlaten vervangen omdat hij bij de 5.500rpm een enorme ratel in het blok had. Na de reparatie klonk hij als nieuw..


Echter nu sinds een paar dagen zit er weer een duidelijk hoorbare rammel in het blok (klikt precies hetzelfde als toen met de NAKS) alleen nu is het over het gehele toerengebied, onderin, midden en bovenin.. Het is alleen als je stationair gasgeeft of als je met de koppeling in gas geeft.

Als je hem op een bepaald toerental laat 'hangen' met stationair gas geven is het ook.

Kan het zijn dat de kettingspanner zijn werk niet doet? Of is het een montage fout. of zou het wat anders kunnen zijn? :?

Alvast bedankt.. Wat een klotezooi maar weer '(
 
@ Racing-B

Dus je wilt zonder dat het je geld kost garantie kopen dat je motor niet stuk gaat? , beetje vertrouwen in je dealer heb je toch wel of is het alleen bij mijn dealer zo dat het een eerlijke man is.

:W
 
Maar ben er wel nieuwsgierig naar, maar misschien ook wel zonde van de tijd. *D

Begin is aardig, daarna verstrandt het verhaal al snel in vaag gelul over Boeddhisme en is het hele boek eigenlijk één groot metafoor.

Ach, en ook al heb ik bij het verkeerde eind, na 50 pagina's vond ik er in ieder geval geen ruk meer aan.
 
Begin is aardig, daarna verstrandt het verhaal al snel in vaag gelul over Boeddhisme en is het hele boek eigenlijk één groot metafoor.

Ach, en ook al heb ik bij het verkeerde eind, na 50 pagina's vond ik er in ieder geval geen ruk meer aan.
De schrijver waarschuwt in de introductie dan ook al dat het eigenlijk helemaal niet over motorfietsen gaat: "it should in no way be associated with that great body of factual information relating to orthodox Zen Buddhist practice. It's not very factual on motorcycles, either." Als vakboek over motoronderhoud is het waardeloos, als uiteenzetting van een alternatief filosofisch systeem is het bijzonder lezenswaardig.
 
Begin is aardig, daarna verstrandt het verhaal al snel in vaag gelul over Boeddhisme en is het hele boek eigenlijk één groot metafoor.

Ach, en ook al heb ik bij het verkeerde eind, na 50 pagina's vond ik er in ieder geval geen ruk meer aan.

Als het begin het beste deel van het boek is, dan weet ik nu zeker dat ik niet verder ga lezen.
Ik vond hem ook waardeloos. Ofwel - de eerste 40 paginas
 
Haha, hoe snel bepaalde topics totaal ontspoort kunnen worden hier op MF.. :P

Ik rij nu alweer 3.000km en de rammel is niet echt meer duidelijk. Alleen bij koude motor hoor je een ketting klapperen maar na een kilometertje is dat geluid weg en klinkt hij prima..

Rond om de 6000 rpm hoor je nog wel eens een klein rateltje maar als ik vraag aan een vriend of hij wat hoort of merkt tijdens het rijden dan hoortie niks.. Zal allemaal wel goed zitten, het is ook een beestje van 17j oud he :)
 
Laatst bewerkt:
Haha, hoe snel bepaalde topics totaal ontspoort kunnen worden hier op MF.. :P

Ik rij nu alweer 3.000km en de rammel is niet echt meer duidelijk. Alleen bij koude motor hoor je een ketting klapperen maar na een kilometertje is dat geluid weg en klinkt hij prima..

Rond om de 6000 rpm hoor je nog wel eens een klein rateltje maar als ik vraag aan een vriend of hij wat hoort of merkt tijdens het rijden dan hoortie niks.. Zal allemaal wel goed zitten, het is ook een beestje van 17j oud he :)

Inderdaad, dat moet je vooral ook niet vergeten! mijn zxr is van '91 (20 jaar oud :X ) vermogen is prima, onderhoud gehad en rammelt ook een beetje. Het zijn gewoon motoren met een kleine gebruiksaanwijzing :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan