Opnieuw skimming bij tankstation Amigo in Uithuizen

Motorvirus

BigTwin
16 jun 2008
38.234
255
Uithuizen - Op het onbemande Amigo tankstation in Uithuizen zijn mensen wederom gedupeerd doordat hun bankpas waarschijnlijk gekopieerd is.

Het is al de tweede keer in dit jaar dat men daar slachtoffer wordt van het zogenaamde ‘skimmen’.

Vele klanten ondervinden hinder van het feit dat óf hun rekening dan geplunderd is óf dat hun pas uit voorzorg is geblokkeerd door de bank, waardoor men ook elders niet meer kan pinnen.
Men zal dagenlang moeten wachten totdat ze een nieuwe betaalpas van hun bank hebben ontvangen.
Gedupeerden schijnen uiteindelijk wel hun geld terug te krijgen via de bank aldus Amigo.




Ook ik ben het slachtoffer geworden van skimming.
Het was dan ook wel ff schrikken als je ziet dat je bankrekening geplundert is !

Gelukkig krijg ik het geld terug en een nieuwe pas van de bank.

Aangezien onze motoren op benzine rijden wil ik jullie waarschuwen.

Gebeuren er rare dingen bij het pinnen en vertrouw je het niet ga dan ergens anders tanken.

Ik zelf moest mn pincode voor de 2e keer intoetsen.

Ik dacht er niet bij na dat ik wel eens geskimd kon worden ik dacht mischien is het wel een kleine storing in het apparaat.


Advies blijf allert ;)
 
Thanks voor de tip. Ik tank gelukkig 9 van de 10 keer bij hetzelfde tankstation (bemand).
Maar goed, dat zegt ook niet veel.
 
Laatst bewerkt:
Bemand wil niet altijd "veilig" betekenen. Tijdje geleden is hier in de omgeving bij een klein bemand tankstation een pinapparaat omgewisseld voor een aangepaste.
De pompbediende moest "iemand" buiten gaan helpen met een zogenaamd "probleem", ondertussen werd snel het apparaat geruild.
Ding heeft een week lekker pasjes en codes staan copiëren...

Enneh.... ik zit te wachten op een formuliertje van de DNB waarop staat hoe en wanneer ik m'n spaarcenten terugkrijg... :X -O-
Nee, niet geskimd, maar die ene bank hè... _O-
 
Bemand wil niet altijd "veilig" betekenen. Tijdje geleden is hier in de omgeving bij een klein bemand tankstation een pinapparaat omgewisseld voor een aangepaste.
De pompbediende moest "iemand" buiten gaan helpen met een zogenaamd "probleem", ondertussen werd snel het apparaat geruild.
Ding heeft een week lekker pasjes en codes staan copiëren...

Enneh.... ik zit te wachten op een formuliertje van de DNB waarop staat hoe en wanneer ik m'n spaarcenten terugkrijg... :X -O-
Nee, niet geskimd, maar die ene bank hè... _O-


Ik ben bang voor je dat je dat geld ook niet terug ziet, die ene bank was namelijk met een S :+
 
Je geldt bij de dsb haal je niet terug bij dnb. Maar bij alle .nl banken te samen.

De dnb regelt het (vermoed ik) allemaal.
 
Nee hoor. Je centjes van de DSB haal je terug via de DNB (De Nederlandsche Bank) geloof ik *O*
Tot 100.000 natuurlijk, rest ben je kwijt. Overigens zou ik het raar vinden als die mensen in 2 dagen dat je geld kon weghalen dat niet deden, met bijvoorbeeld 5 ton op DSB rekening zou ik toch goed ik de gaten houden de nieuws over de bank.
En als volk geld daar weghaalt, gewoon meedoen. :/
 
Pffieeuww lekker zeg, heb dit zelf ook meegemaakt maar dan in Rio de Janeiro, toen ik thuiskwam dacht ik even in de supermarkt me boodschappen te pinnen, sta je ook raar te kijken als je saldo bereikt is :(
Geld wordt gewoon vergoed, de bank moet nu gaan aantonen dat JIJ het geld gepind hebt dmv. camera's etc.
 
Tot 100.000 natuurlijk, rest ben je kwijt. Overigens zou ik het raar vinden als die mensen in 2 dagen dat je geld kon weghalen dat niet deden, met bijvoorbeeld 5 ton op DSB rekening zou ik toch goed ik de gaten houden de nieuws over de bank.
En als volk geld daar weghaalt, gewoon meedoen. :/

Zelfs Scheringa heeft zijn geld uit de DSB-bank getrokken toen er een massaal geld werd opgenomen. Een aanzienlijk bedrag, veel meer dan alle spaarders bij elkaar hebben opgenomen maar daar hoor je hem natuurlijk niet over.
Het is uiteindelijk over en nu wordt hij eens door de banken uitgekleed. Volgens mij heeft hij nog een heleboel ouwe sokken her en der in de wereld dus hij kan nog steeds rustig en riant leven op zijn ouwe dag.
 
Zelfs Scheringa heeft zijn geld uit de DSB-bank getrokken toen er een massaal geld werd opgenomen. Een aanzienlijk bedrag, veel meer dan alle spaarders bij elkaar hebben opgenomen maar daar hoor je hem natuurlijk niet over.
Het is uiteindelijk over en nu wordt hij eens door de banken uitgekleed. Volgens mij heeft hij nog een heleboel ouwe sokken her en der in de wereld dus hij kan nog steeds rustig en riant leven op zijn ouwe dag.
Dat heeft hij later weer teruggestord ;)
 
Zelfs Scheringa heeft zijn geld uit de DSB-bank getrokken toen er een massaal geld werd opgenomen. Een aanzienlijk bedrag, veel meer dan alle spaarders bij elkaar hebben opgenomen maar daar hoor je hem natuurlijk niet over.Het is uiteindelijk over en nu wordt hij eens door de banken uitgekleed. Volgens mij heeft hij nog een heleboel ouwe sokken her en der in de wereld dus hij kan nog steeds rustig en riant leven op zijn ouwe dag.
Scheringa heeft € 700.000,= weggehaald, de gezamenlijke spaarders € 600.000.000,=

Dus je bewering klopt niet.
 
Pffieeuww lekker zeg, heb dit zelf ook meegemaakt maar dan in Rio de Janeiro, toen ik thuiskwam dacht ik even in de supermarkt me boodschappen te pinnen, sta je ook raar te kijken als je saldo bereikt is :(
Geld wordt gewoon vergoed, de bank moet nu gaan aantonen dat JIJ het geld gepind hebt dmv. camera's etc.




De bank heeft gelukkig al geconstateerd dat ik slachtoffer van skimming ben.

dus krijg het geld wel weer.
 
als ik ergens ga pinnen trek ik altijd flink aan die lepel die eraan vast zit.
als het een skimapparaat is komt die wel mee ;)

en ik hou altijd mijn hand boven de hand die de pincode intoetst.
ze moeten namelijk ook je pincode hebben willen ze er wat mee doen...

zijn er mensen die 100k plus bij de dsb hadden dan :+

een vriend van mij zat eerst bij icesave en opende daarna een rekening bij de dsb.
gelukkig was die wel verstandig om zijn spaargeld een aanzienlijke tijd geleden bij de rabo neer te ploffen :+
 
een vriend van mij zat eerst bij icesave en opende daarna een rekening bij de dsb.
gelukkig was die wel verstandig om zijn spaargeld een aanzienlijke tijd geleden bij de rabo neer te ploffen :+
[me="Grandia"]haalt meteen zijn geld weg bij de Rabobank[/me]
 
Keypad
Ook nu wordt de pinautomaat voorzien van extra software, daarvoor moet de skimmer de pinautomaat openschroeven. De software maakt een kopie van de magnetische strip van de pinpas én er wordt een keypad op of onder de gewone toetsen van de pinautomaat aangebracht. Als iemand de cijfers van zijn pincode intoetst, dan wordt de cijfercombinatie geregistreerd.

Dus je hand er voor houden helpt niet '(
 
Laatst bewerkt:
skimmers... B|

bijkomend voordeel is dat loebas wel allemaal nieuwe passen in z'n uienleren portemonix heeft :Y

wel spijtig voor ABN-AMRO is dat me krediet-kaart :o ook geskimd is.. gelukkig niet voor mij :W
 
oke stel...

ik kom bij een automaat en ik zie dat er een skimapparaat op zit.
ik pin rustig en ga vervolgens naar een winkel en doe een extreem dure aankoop of pin veel geld extra.

dan ga ik naar de bank en zeg dat ik dat nooit gepinned heb...
zou het lukken :+
 
oke stel...

ik kom bij een automaat en ik zie dat er een skimapparaat op zit.
ik pin rustig en ga vervolgens naar een winkel en doe een extreem dure aankoop of pin veel geld extra.

dan ga ik naar de bank en zeg dat ik dat nooit gepinned heb...
zou het lukken :+


tuurlijk :Z

als je snel naar YoukiYouki land vliegt om 't daar uit te geven.. :/ Wordt nml. 99 van de 100 keer vanuit 't buitenland leeg getrokken..
 
Aankoop is een slechte zet, het is te bewijzen dat jij daar bent geweest, of in ieder geval aannemelijk. Ik weet niet precies hoe skimmen werkt maar ik vermoedt dat de skimmers niet bij een automaatje verderop je rekening plunderen, dus je zou een eindje uit de buurt moeten zijn, en moeten zorgen dat niemand kan aantonen dat je daar was. Eat your heart out.

Ik probeer altijd de gleuf van het pinapparaat bij een onbemand tankstation. Als die los zit, rammelt, of er lijkt iets op te zitten dan rij ik even door. So far so good. Ook nog nooit nodig geweest om door te rijden. Maar ik zit dan ook in een zwaar christelijk dorp. Brave burgers hier. :P
 
Gewoon goed je hand afschermen als je de pincode intoetst zou al voldoende moeten zijn... Doe ik ook, en ik ben nog nooit geskimd :)

Of zou dat komen omdat ik 90% contant betaal en nauwelijks pin?
 
Terug
Bovenaan Onderaan