Verkocht.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Early bird

Die hard MF'er
17 mrt 2006
581
9
Middelharnis
En voor degene die zich afvraagt hoe het komt dat tussen versie 1 en versie 2 meerdere maanden zit. Ligt hem in het feit dat ik een bedrijfsongevalletje gehad heb waarbij ringvinger zwaar gekneusd is. Dus had even wat anders aan mijn hoofd. Inmiddels vinger weer aardig bruikbaar. Dank u.

Wie?

Er was nog hoop dat je opnieuw kon rijden
Na lange tijd te hebben stilgestaan
Er was nog hoop toen je nog startte
Op eigen kracht de Bus van Motoport bent ingegaan

De dokter heeft jou daar bekeken
De uitslag was heel negatief
Om jou überhaupt nog te laten rijden
kwam op een pittig tarief

Na 14 jaar en 100.000 km met je gereden
scheiden hier toch dan onze wegen
Mijn hoofd zei heel helder dat het klaar was
Maar mijn hart heeft pijnlijk gezwegen.

Via het Motorforum op zoek naar iemand
voor onderdelen of nog wil gaan rijden
Motorisch nog niet aan je einde
En misschien daarmee iemand verblijden.

Niks blijft eeuwig, het is maar een machine
Maar heeft me ontzettend veel gegeven
Enfin, jullie weet het zelf wel
Het blijft zo'n prachtig stukkie van je leven.

😔😥

Yamaha GTS1000 Bouwjaar 1994. 173.000 km. Moet onderhoudsbeurt hebben en koplampunit dient vervangen te worden. Originele kofferset, li. exemplaar niet meer zo mooi Maar wel functioneel.
Givi topkoffer 46 liter. Groot genoeg voor 2 systeemhelmen. Osco kettingsmeerder. Xenon verlichting. Het gaat hier om een koplamp met extra grootlichtunit. Dus dimlicht/grootlicht en extra grootlicht.
Sellerie comfortzadel. Dus niet het "standaard zitplankie".

Let op! Dit is een fiets voor een echte liefhebber.

T.e.a.b.
 
Laatst bewerkt:
het leeuwendeel van jullie klikken zo weer weg.

Had je het meteen in je topic titel gezet had ik het niet eens aangeklikt.


Vraag even of een mod je topic weg kan halen?
 
Hoi, ik ben op zoek naar een motor voor de 2021 versie van de €500 Challenge 2019: Alpenstrudel!.
Ik heb me voorgenomen om daar een bijzondere motor voor te zoeken (in ieder geval geen 13 in een dozijn, en liefst heel anders dan mijn normale motor). Deze voldoet daar aan. Mijn rij-instructeur had er één, en ik heb de eenzijdige voorwielophanging altijd erg gaaf gevonden.

Echter, dat betekent wel, dat ik inclusief onderdelen (maar exclusief kofferset), maximaal €650,- mag uitgeven. Met de koplamp , beurt en balhoofdlagers, ga ik het daardoor niet redden om €500,- te bieden, €150,- is te krap voor die onderdelen, helaas. (Een vervangende koplamp zie ik nu voor €225,-, dus dan red ik het met onderstaand bod ook al niet).

Dus, om een kort verhaal lang te maken: Ik wil €400,- bieden voor de motor, en €150,- voor de kofferset. Samen €550,- dus. Ik kan me voorstellen dat je dat weinig vindt, maar als ik meer bied kan ik hem niet gebruiken voor de challenge.
 
Voor olie, filters en bougies ben je zelf nog geen 100 euro verder. Koplamp repareren lukt niet? Dan die vervanging voor 225 voor een 2ehands. Een nieuwe voorband 200 voor zo'n motor? Hoe duur zijn die balhoofd lagers dan? Dit allemaal hoeft toch niet zo extreem duur te zijn?
 
Voor olie, filters en bougies ben je zelf nog geen 100 euro verder. Koplamp repareren lukt niet? Dan die vervanging voor 225 voor een 2ehands. Een nieuwe voorband 200 voor zo'n motor? Hoe duur zijn die balhoofd lagers dan? Dit allemaal hoeft toch niet zo extreem duur te zijn?

Als je vindt dat de motor meer waard is, staat het je natuurlijk vrij om een hoger bod te doen... Wat is jouw belang in deze discussie anders?

Als ik 400 voor de motor betaal, en ik zou 225 voor die koplamp betalen, dan blijft er €25,- sleutelbudget over...
Als ik de koplamp kan repareren, olie, bougies en filters €100,-, balhoofdlagers zijn ongeveer €80,- samen. Wat zal kleppen stellen kosten? Ding heeft 20 kleppen, shims kosten €6,30/st.. Dus als ik max 10 klep-shims nodig heb, red ik het om in het budget te blijven. Het zullen er iets minder zijn, dan houd ik nog wat sleutelbudget over voor als er ergens nog iets anders aan vervanging toe blijkt te zijn.
Banden, remmen, ketting en kettingwielen vallen niet onder het budget, dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken.

Maar goed, als ik het dan optel, kom ik op:
- €400,- voor de motor,
- €150,- voor de kofferset,
- ca. €250,- voor onderdelen (waarvan €180,- al zeker),
- ca. 100,- voor een voorband.

Dus dan kost de motor me een kleine €1000,- plus arbeid.
Voor €2000,- koop je een knappe.

Maar ik zie dat hij op marktplaats gereserveerd staat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
0
Weergaven
861
Reacties
8
Weergaven
3K
Reacties
1
Weergaven
1K
Reacties
0
Weergaven
1K
Reacties
6
Weergaven
1K
Terug
Bovenaan Onderaan