Oproep aan doohie met de cbr1000rr

speeds

Banned User
17 nov 2002
516
0
Hoi doohie,

Ik zou graag willen weten of je met het door jou onderstaande probleem al bij de dealer bent geweest.
Ik rij de 1000 ook al een paar dagen en heb dit ook al een paar keer gehad, misschien dat jij ondertussen al meer weet hiervan.

Geeft er iemand al enige trillingen ondervonden tijdens het remmen,
Dit gebeurd meestal,soms,niet altijd tijdens de laatste meters bv.bij het
stoppen voor een roodlicht
Bij stevig doorremmen voel je niets,
Deze middag naar de dealer gaan misschien dan meer nieuws er over
hij deed dit al vanaf de eerste km en heb er intussen al meer dan 4200 erop zitten,dus aan het inrijden van de remmen zal het niet liggen
 
Ik heb geen idee wat het kan zijn maar ik vraag me af wat je met die paar dagen bedoelt? 4.200 km is bijna het jaargemiddelde van een (zondags)motorrijder..
 
Dit gevoel is nog altijd aanwezig,maar op den duur begin je het gewoon te worden
vreemd is dat in de beginnen niemand last ervan had en tot op heden maar steeds meer en meer rijders zich beginnen aftevragen wat die trillingen nou precies
zijn...maar helaas nog geen duidelijk antwoord hier op!!
Ik gok op 3 mogelijkheden
- de voorvering te zacht..
- de plaatsing van de radiaale remmen..
- de stuurdemper??
Wie weet komt het ooit wel aan het licht, maar voorlopig nog geen verder nieuws :?
 
Ik heb ooit hetzelfde gehad met mijn toen nieuwe ZZR600. Terug gegaan naar de dealer en kawasaki heeft toen nieuwe remschijven onder garantie geleverd. Het probleem was gelijk verholpen. Het lag bij mij toen ook niet aan het "inrijden", want het was ook vanaf het allereerste moment.
 
heb ik ook soms.. net of er speling in je voorwiel zit.
erg vreemd.
 
Ik heb ooit hetzelfde gehad met mijn toen nieuwe ZZR600. Terug gegaan naar de dealer en kawasaki heeft toen nieuwe remschijven onder garantie geleverd. Het probleem was gelijk verholpen. Het lag bij mij toen ook niet aan het "inrijden", want het was ook vanaf het allereerste moment.

Heb ik idd ook gehad,ik had ook noooooit verwacht dat ik een kromme schijf voor had.. maar hij was dus wel krom :P niet dat je hem dan ziet slingeren maar de meetklok slaat wel uit als een gek,dit was met een zo goed als nieuwe cbr600fx

De tol van lekkere lichte schijven moet je maar denken. ik heb ook het idee dat de vorige eigenaar hem daarom weer zo snel heeft ingeruild, die zal gedacht hebben WEG met dat slingerende hok! nieuwe schijf erop en steady as a rock })
 
heb je niet een keer je rem ingeknepen gehouden naar een flinke remactie? Lijkt idd om ietwat kromme schrijf
 
Terug
Bovenaan Onderaan