Oproep Getuigen Gezocht Ongeluk A4 3okt

Ieprilia

Rookie
6 okt 2007
4
18
Beste motor-forum leden,

Op 3 okt ben ik tijdens het filerijden geschept door een auto die van rijbaan wisselde. Gelukkig reed ik niet hard en kwam ik er met nagenoeg weinig kleerschuren vanaf (lang leve helm en leren pak). Na een beetje van de schrik bekomen te zijn gegevens uitgewisseld(naam, telefoonnummer, adres, kenteken) met de behulpzame auto bestuurder kon ik verder rijden. Probleem is dat we beide geen schadeformulier bij ons hadden dus afgesproken dit later in te vullen (dom dom dom).

Het probleem is dat de bestuurder nu geen thuis meer geeft en geen schademelding doet waardoor het hele verzekeringsproces stil ligt. Al mijn pogingen om contact met hem te leggen worden genegeerd en ik zit met fikse schade.

Waar ik naar op zoek ben zijn getuigen van het ongeluk zodat ik via rechtsbijstand dit kan gaan verhalen. Ik weet het, ik had dit allemaal meteen moeten regelen, maar ter verdediging ik lag kort daarvoor met mijn hoofd op het asfalt.

Het is een kleine kans maar zijn hier toevallig mensen die het ongeluk op 3 oktober rond 18:45 a 19:00 op de A4 richting Den haag ter hoogte van het Brugrestaurant hebben gezien? Het betreft een Aprila RSV 1000 (grijs/rood) en een donker gekleurde Volvo v60. Er stopten meerdere motorrijders die mij hielpen en het verkeer tegenhielden.

Ik hoop dat iemand mij desondanks kan helpen. Alvast heel erg bedankt namens een collega motorrijder.

Paul
 
Schadeformulier invullen en naar je verzekering sturen. Zet op je telefoon vast een schadeformulier app, die kun je dan direct invullen onderweg.
 
Volgens mij kun je in dit geval ook aangifte doen. Even 09008844 bellen voor advies erover.
 
Helaes een keer iets vergelijkbaars gehad met een huurwagen. Uiteindelijk heeft de "security"-afdeling van de verhuurder beweging in de zaak gekregen...

Hopelijk herkent een van de gestopte rijders zich! (waarvoor ook hulde overigens!)
 
Beste motor-forum leden,

Op 3 okt ben ik tijdens het filerijden geschept door een auto die van rijbaan wisselde. Gelukkig reed ik niet hard en kwam ik er met nagenoeg weinig kleerschuren vanaf (lang leve helm en leren pak). Na een beetje van de schrik bekomen te zijn gegevens uitgewisseld(naam, telefoonnummer, adres, kenteken) met de behulpzame auto bestuurder kon ik verder rijden. Probleem is dat we beide geen schadeformulier bij ons hadden dus afgesproken dit later in te vullen (dom dom dom).

Het probleem is dat de bestuurder nu geen thuis meer geeft en geen schademelding doet waardoor het hele verzekeringsproces stil ligt. Al mijn pogingen om contact met hem te leggen worden genegeerd en ik zit met fikse schade.

Waar ik naar op zoek ben zijn getuigen van het ongeluk zodat ik via rechtsbijstand dit kan gaan verhalen. Ik weet het, ik had dit allemaal meteen moeten regelen, maar ter verdediging ik lag kort daarvoor met mijn hoofd op het asfalt.

Het is een kleine kans maar zijn hier toevallig mensen die het ongeluk op 3 oktober rond 18:45 a 19:00 op de A4 richting Den haag ter hoogte van het Brugrestaurant hebben gezien? Het betreft een Aprila RSV 1000 (grijs/rood) en een donker gekleurde Volvo v60. Er stopten meerdere motorrijders die mij hielpen en het verkeer tegenhielden.

Ik hoop dat iemand mij desondanks kan helpen. Alvast heel erg bedankt namens een collega motorrijder.

Paul
Heb je het kenteken niet genoteerd?

Degene is dan namelijk strafbaar.

Helaas vorige week een ongeval gehad met een fietser die zich niet aan de regels hield.

Wij hadden ook geen formulieren bij ons, maar niet meewerken is dus strafbaar heeft degene aan de andere kant van de 112 lijn ons \ hem medegedeeld.

Aangifte doen dus indien je het kenteken hebt.

**edit
Je hebt het kentekenen en alle gegevens.
FF langs het politiebureau gaan en dan komt het vast goed!

Heel veel succes! Ik zit met een vergelijkbare situatie dus ik weet denk ik wel hoe je jouw voelt.
 
Duidelijk kenbaar maken dat je aangifte gaat doen bij weigeren mee te werken. Eventueel gemaakte foto's mee sturen met dit bericht, in combinatie met de belofte dat ze ook bij de aangifte worden gemeld.
 
Misschien is een oproep op Facebook ook handig (als je dat nog niet gedaan hebt). Daar heb je ook heel snel een heel groot bereik. (wel je bericht op openbaar zetten :+)
 
Dank jullie wel voor de tips!

Mijn vervolgstappen zijn in ieder geval dat ik een aangetekende brief ga sturen, aangifte ga doen en dat ik aangekondigd bij hem langs ga. Facebook oproep zal ik ook nog doen.

Ik kan er nog steeds niet helemaal bij waarom dit zo moeilijk moet gaan. Volgens mij was het een leasewagen en de meneer in kwestie heeft een goeie baan bij een groot internationaal bouwfonds. Waarom de boel zo frustreren?

Mochten jullie nog verdere tips hebben dan hoor ik ze graag!
 
Gelukkig heb je zelf weinig schade opgelopen, en netjes van de mensen die gestopt zijn, dat is soms al heel wat;)

Succes met de afhandeling, voor je gemoedstoestand laat de politie er ook maar buiten deze gaan je hoogstwaarschijnlijk niet helpen.
Wat ze zouden kunnen doen is een telefoontje naar de bestuurder, maar gaat deze ontkennen dan houd het snel op.

Wat jaartjes terug heeft politie Almelo een doorrijden na ongeval niet gestraft, de meneer was 87 en er werd afgesproken dat ze het hierbij zouden laten als hij met mij de schade ging afhandelen, na deze vrijbrief begon meneer de afwikkeling te frustreren met zijn interpolis verzekeraar dit heeft 2,5 jaar in beslag genomen, en dit is helaas dus een casus waarbij de chauffeur gevonden word en zelfs bij de politie bekend daar te zijn geweest en een ongeval te hebben veroorzaakt.

Al met al hoop ik dat je meer succes gaat hebben en de afhandeling wel naar wens verloopt!
 
Maar je hebt toch naam en adres??? Je kan aangifte doen van doorrijden na een ongeval... Heb je die wagen geraakt? alsnog bij die vent foto's maken van de schade, zijn schade...
 
Politie is ook altijd zo lekker behulpzaam... -O-
Aandringen op aangifte doen inderdaad. En dan maar hopen dat 't goed komt.

Toevallig heb ik zelf net vorige maand een schadeformulier dat uit 't dashboardkastje van onze oude auto kwam in m'n tas gestoken. Jaren niet bij me gehad. Blijkt maar weer hoe belangrijk 't is om die toch bij je te hebben. App ga ik ook eens opzoeken.
 
Ik heb pas in een ander topic verteld hoe daders na doorrijden gewoon opgespoord en gepakt zijn, alleen op kenteken. Als die agent geen aangifte wil opnemen doet hij dat op persoonlijke voet niet. Geen zin, geen tijd. Heb je rechtsbijstand? die ook meteen inschakelen!
Anders weet je nu waarom je rechtsbijstand moet hebben, meteen afsluiten, da's belangrijker dan een App of een schadeformulier bij je hebben.
 
Rechtbijstand is zo behulpzaam in dit soort gevallen, deze kunnen de verzekeraar van de tegenpartij aansprakelijk stellen voor de schade, collega van mij werd aangereden en meneer wenste zijn eigen verzekering niet op de hoogte te stellen naderhand.
hij is daar eruit gegooid en de verzekeraar heeft uitgekeerd.

Mijn eigen rechtbijstand heeft na mijn motorongeval de in het duitse kentekenregister opgevraagd op welke naam de auto stond, want het was Duitse auto en dan moet je de eigenaar aansprakelijk stellen ipv de bestuurder.

De bestuurder ging dagen erna ineens zeggen dat ie me nooit geraakt had, heb hem gevraag of die even foto's wou bekijken dan;)
nog een tip, maar altijd foto's van de situatie (of je moet linkerbaan A1 staan met auto om je oren vliegen..)

Heb je rechtsbijstand? die ook meteen inschakelen!
Anders weet je nu waarom je rechtsbijstand moet hebben, meteen afsluiten, da's belangrijker dan een App of een schadeformulier bij je hebben.

:}
 
Interpolis mag dan geen prijsvechtersverzekering zijn maar toen ikj schade aan mijn auto aan ze doorgaf reageerden ze met "We nemen het hier van u over, U hoeft niets meer te doen"en drie weken later was er uitgekeerd...Was een gevalletje niet mijn schuld wel briefje onder de ruitewisser
 
Dank jullie wel voor de tips!

Mijn vervolgstappen zijn in ieder geval dat ik een aangetekende brief ga sturen, aangifte ga doen en dat ik aangekondigd bij hem langs ga. Facebook oproep zal ik ook nog doen.

Ik kan er nog steeds niet helemaal bij waarom dit zo moeilijk moet gaan. Volgens mij was het een leasewagen en de meneer in kwestie heeft een goeie baan bij een groot internationaal bouwfonds. Waarom de boel zo frustreren?

Mochten jullie nog verdere tips hebben dan hoor ik ze graag!
Als het echt moet kan je ook nog contact zoeken met dit "Groot internationaal bouwfonds". Vind de tegenpatij vast niet leuk als het via zijn werkgever gespeeld wordt, kon de zaak wel weer eens in beweging brengen?
 
Hoezo? je hebt een enorm bereik in korte tijd.
je bent geen opsporingsinstantie... en je strijkt de toch al vermoedelijk bekende dader tegen de haren in... reacties als "is dat zo? Ze moeten die pleurisbak ophangen" zit niemand op te wachten, ook de vermoedelijke dader niet. En ga er even vanuit dat hij ook @Ieprilia niet expres van zijn motor rijdt... als dat wel zo zou zijn...
Gewoon effe de reguliere weg bewandelen
 
je bent geen opsporingsinstantie... en je strijkt de toch al vermoedelijk bekende dader tegen de haren in... reacties als "is dat zo? Ze moeten die pleurisbak ophangen" zit niemand op te wachten, ook de vermoedelijke dader niet. En ga er even vanuit dat hij ook @Ieprilia niet expres van zijn motor rijdt... als dat wel zo zou zijn...
Gewoon effe de reguliere weg bewandelen
Dat hangt er ook sterk vanaf welke bewoording je gebruikt. Als je begint met "ik ben aangereden en krijg geen contact meer, daarom zoek ik getuigen". Ja, dan kan je zulke reacties krijgen. Als je aangeeft dat je i.v.m. een ongeluk getuigen zoekt en verder niet te veel details prijs geeft, valt het (denk ik) wel mee met zulke reacties. (uiteraard wel wat details zodat men zich de situatie nog kan herinneren)
 
Dan moet je maar eens goed kijken hoe mensen op een 0,0001 belangrijke mededeling kunnen reageren... Maar okee, ik heb het toen op een normale manier gedaan met de gewenste uitwerking. Mij maakt het niet uit. Lynchers hou je toch...
 
Balen zeg,

Normaal rij ik op dat tijdstip daar langs maar 3okt was ik op vakantie.
Misschien dat een collega jullie heeft gezien, zal eens navragen.

Heb je geen foto`s van de schade op de plaats waar het is voorgevallen?
Foto`s van ongevallen zijn ze gek op bij de verzekering, werkt veel beter dan zo`n stomme tekening op een schadeformuliertje.
 
@ leprillia

Vervelende toestand! Fijn dat je er persoonlijk nog aardig van af gekomen bent. Heb zelf ook maar een schade app gedownload... Hopelijk word het uiteindelijk netjes afgehandeld. Even los van waar de veroorzaker werkt en zijn financiële toestand; sommige mensen raken nogal in paniek als ze schade/letsel zonder opzet hebben veroorzaakt.
Volgens mij pak je het netjes aan. Ik verwacht dat deze zaak wel het nodige geduld van je zal vragen. Houd vol, blijf chique en gebruik alle legale middelen die je tot je beschikking hebt om dit netjes op te lossen!

Wil je ons MF'ers op de hoogte houden van de voortgang van deze zaak?

Ik duim voor je in elk geval ;-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan