Oproep Getuigen Gezocht Ongeluk A4 3okt

Als het echt moet kan je ook nog contact zoeken met dit "Groot internationaal bouwfonds". Vind de tegenpatij vast niet leuk als het via zijn werkgever gespeeld wordt, kon de zaak wel weer eens in beweging brengen?

Precies dit dus. Als je kunt aantonen dat je het meerdere malen persoonlijk hebt willen afhandenlen, maar meneer niet thuis geeft, dan gewoon via de werkgever afhandelen. Hij reed immers in de 'auto van de zaak', dus die op die wijze gewoon een speler in deze casus. Moet je opletten hoe snel meneer dan ineens wel gehoor gaat geven...

Hoe is het verder met de Aprilia trouwens? :-(
 
Op 3 okt ben ik tijdens het filerijden geschept door een auto die van rijbaan wisselde. Gelukkig reed ik niet hard en kwam ik er met nagenoeg weinig kleerschuren vanaf (lang leve helm en leren pak). Na een beetje van de schrik bekomen te zijn gegevens uitgewisseld(naam, telefoonnummer, adres, kenteken) met de behulpzame auto bestuurder kon ik verder rijden. Probleem is dat we beide geen schadeformulier bij ons hadden dus afgesproken dit later in te vullen (dom dom dom).

Het probleem is dat de bestuurder nu geen thuis meer geeft en geen schademelding doet waardoor het hele verzekeringsproces stil ligt. Al mijn pogingen om contact met hem te leggen worden genegeerd en ik zit met fikse schade.

Er word geroepen aangifte te gaan doen.

Alleen.... waarvan dan ?
Een aanrijding is in principe een civiele zaak, daar komt geen politie aan te pas.

Er zijn omstandigheden rondom een verkeersongeval waardoor er wel politie aan te pas zou komen, maar dat betreft dan zaken waar er strafrechtelijke dingen om de hoek komen kijken, zoals bv verlaten van de plaats ongeval zonder de identiteit van de bestuurder/auo bekend te maken.
Dat is hier echter niet van toepassing, de gegevens zijn al netjes uitgewisseld.

Artikel 7

1.
Het is degene die bij een verkeersongeval is betrokken of door wiens gedraging een verkeersongeval is veroorzaakt, verboden de plaats van het ongeval te verlaten indien:

a. bij dat ongeval, naar hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, een ander is gedood dan wel letsel of schade aan een ander is toegebracht;

b. daardoor, naar hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, een ander aan wie bij dat ongeval letsel is toegebracht, in hulpeloze toestand wordt achtergelaten.

2.
Het eerste lid, aanhef en onderdeel a, is niet van toepassing op degene die op de plaats van het ongeval behoorlijk de gelegenheid heeft geboden tot vaststelling van zijn identiteit en, voor zover hij een motorrijtuig bestuurde, tevens van de identiteit van dat motorrijtuig.



Waar het nu om gaat is dat andere partij niet meewerkt bij de afhandeling.
Dat is geen strafzaak/politietaak. Dit valt echt onder de civiele afhandeling.

In dit geval dus een aangetekende brief naar de bestuurder dat je hem aansprakelijk stelt. Als je op eoa manier een verzekering hebt die je kan helpen zou dat aan te raden zijn, of s langs bij een wetswinkel.

Zonder getuigen of andere bewijsmiddelen word het een 1 tegen 1 verhaal, vrijwel onmogelijk om dan je gelijk te halen, ook al heb je het.
 
wederzijdse schade?

Dan zou je die auto moeten opzoeken en de aanrijding reconstrueren en kijken of de schades 'in elkaar passen'.

Maar als je dat als bewijs wilt aanvoeren dan zijn wat foto's niet voldoende, dan zal daar toch een expert naar moeten kijken er iets over op papier moeten zetten.
Ik denk niet dat je de verzekering zover krijgt dat ze daarmee aan de slag gaan, financieel voor hun niet aantrekkelijk.

Op zich is er nog niets gebeurd. De autobestuurder reageert niet op topic starter zijn berichten. Niets strafbaars aan.
Wil je verder met dit gebeuren dan is de eerst volgende stap de bestuurder aansprakelijk te stellen, aangetekend. En dan s kijken hoe hij daarop reageert.
Als hij ook daar niet op reageert dan zul je zelf verdere stappen moeten ondernemen richting een rechtszaak om m aansprakelijk te stellen.
Principieel gezien doe je dat natuurlijk, maar of je die weg echt in wil ? In ieder geval zul je dan 'bewijs' moeten hebben op grond waarvan je m aansprakelijk kunt stellen.
Je moet dus je zaak rond hebben, of de bestuurder nu bekend of ontkent. Anders is het gewoon een lange vervelende weg zonder zicht op succes.
 
Balen man!

Grote kans dat ik daar rond die tijd heb gereden. Maar kan me niets herinneren en het is te lang geleden voor mijn dashcam.

Sterkte!
 
Het is goed afgelopen! Ik heb nog wel contact gezocht via zijn werk(2x) dit liep ook niet zo soepel dus uiteindelijk in de auto gestapt en even langsgegaan 's avonds. We hebben toen het formulier samen ingevuld zonder problemen en 15 min later stond ik weer buiten met een ondertekend formulier. Redenen van geen reactie waren vakanties, erg druk en laks zijn naar eigen zeggen. Tja ik denk dat je ergens in een maand toch wel de tijd kan vinden om even te laten weten in een paar regels hoe het ervoor staat. Via app zou al prima zijn. Zeker als iemand je dagelijks probeert te bellen en netjes vraagt om een reactie etc. Nuja Gisteravond nog ingediend bij de verzekering en vanmorgen kreeg ik een bericht dat het bedrag is overgemaakt en over een paar dagen op mijn rekening staat. Zo snel kan het gaan.

Eind goed al goed, maar leer van mijn fouten lieve mensen :)!! Handtekening onder een schadeformulier, getuigen en/of foto's hadden mijn leven makkelijker gemaakt en anders gewoon even de politie erbij laten komen. Kost misschien allemaal meer tijd op het moment maar maakt je afhandeling een stuk fijner.

Iedereen bedankt voor het meeleven en meedenken!
 
Fijn dat dit deel van de afhandeling nu toch geslaagd is! Nu hopen op een fatsoenlijke vergoeding. :t
 
Ik ben ‘n keer op een zebrapad geschept door een auto
Ik heb gedaan alsof m’n been eraf lag :+
Dan komt de politie en de ambulance
Politie maakte een “melding” van de aanrijding
schuldvraag was bekend
Kon later op het bureau adres ophalen en door spelen naar CZ
Ze kunnen me wat om het “ zelf” te regelen
Dus de volgende doen alsof je doodgaat :X
 
Uit ervaring:

Even langs je lokale politiebureau lopen,
Is het met een beetje geluk - zo - geregeld, en neemt betrokkene overhaast contact met je op.
 
Nee!

Heb ik ook gehad, gegevens zijn uitgewisseld, dus geen doorrijden na aanrijding = verzekerings kwestie dus zelf uitzoeken/regelen
Raar, ik had afgelopen maandag 09008844 aan de telefoon. Ik was onderweg gebeten door een hond en had ook alleen gegevens uitgewisseld met de eigenaar van de hond. De man aan de andere kant van de lijn adviseerde me gewoon met de eigenaar mee te lopen naar huis om te checken of ie daar ook echt woonde, maar als later alsnog bleek dat ie de verkeerde gegevens had doorgegeven kon ik aangifte doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan