Oproep protestmars 24/09/2011 door motorrijder

30 jul 2011
3
0
Lochtingstraat,19
OPROEP PROTESTMARS
59 verongelukte motards in de eerste helft van 2011...
En doe daar nog een handvol bovenop in de maand augustus, ondanks het pokkeweer.

Ja, we moeten ons eigen rijgedrag elke seconde dat we op de openbare weg zijn in vraag (durven) stellen.
Maar anderdzijds is het de verdomde plicht van onze overheid om waar mogelijk de kans op (en risico’s bij) ongevallen waar mogelijk tot een minimum te herleiden.
Marc Millecaen, wiens zoon deze zomer onnodig zwaargewond raakte tijdens een ritje op de reeds lang beruchte dodenbaan in Evergem, heeft – victorie – in dat verband een bescheiden, zij het vitaal succesje geboekt.
Want waar de overheid aanvankelijk niet van zinnens was om aan de Langerbruggekaai vangplanken onder de moordende vangrails te plaatsen, werden er op 3 augustus ll. ,wonder boven wonder, tóch dergelijke planken geplaatst.

Zou die plotse wending te maken kunnen hebben met het feit dat Millecaen een protestmars voor veiligere wegen naar de plaats des onheils plande?
En dat hij reeds een brief aan bevoegde minister Hilde Crevits richtte, met de mededeling dat hij een gerechtelijke procedure zou opstarten wegens schuldige nalatigheid van de kant van de Vlaamse Regering?

Het sterkt ons hoe dan ook alleen in onze overtuiging dat de door Millecaen georganiseerde protestmars een absolute noodzaak is om de problematiek van slechte wegen onder de politieke aandacht te houden.

Komt dus allen op 24 september om 13 uur in groten getale naar FLANDERS EXPO op PARKING 7B.
Zoals eerder gemeld schaarden alle Vlaamse motorbladen zich achter dit initiatief, en onze collega’s van Motorwereld laten weten dat inmiddels ook zowat 4.000 mensen de petitie voor betere wegen tekenden.

Nog niet getekend? Doe het dan nu op www.motorrijder.be. Op 29 oktober 2011 overhandigen we alle handtekeningen aan minister Crevits, dag op dag een jaar nadat onze diepbetreurde collega Ruben Van Den Bossche op de Langerbruggekaai het leven liet.
 
Laatst bewerkt:
Ivm belangrijk issue en nobel streven.

59 verongelukte motards in de eerste helft van 2011... En doe daar nog een handvol bovenop in de maand augustus, ondanks het pokkeweer.

Ja, we moeten ons eigen rijgedrag elke seconde dat we op de openbare weg zijn in vraag (durven) stellen. Maar anderzijds is het de verdomde plicht van onze overheid om waar mogelijk de kans op (en risico’s bij) ongevallen waar mogelijk tot een minimum te herleiden.

Marc Millecaen, wiens zoon deze zomer onnodig zwaargewond raakte tijdens een ritje op de reeds lang beruchte dodenbaan in Evergem, heeft – victorie – in dat verband een bescheiden, zij het vitaal succesje geboekt. Want waar de overheid aanvankelijk niet van zinnens was om aan de Langerbruggekaai vangplanken onder de moordende vangrails te plaatsen, werden er op 3 augustus ll. ,wonder boven wonder, tóch dergelijke planken geplaatst.

Zou die plotse wending te maken kunnen hebben met het feit dat Millecaen een protestmars voor veiligere wegen naar de plaats des onheils plande? En dat hij reeds een brief aan bevoegde minister Hilde Crevits richtte, met de mededeling dat hij een gerechtelijke procedure zou opstarten wegens schuldige nalatigheid van de kant van de Vlaamse Regering?

Het sterkt ons hoe dan ook alleen in onze overtuiging dat de door Millecaen georganiseerde protestmars een absolute noodzaak is om de problematiek van slechte wegen onder de politieke aandacht te houden.

Komt dus allen op 24 september om 14 uur in groten getale naar het Sint-Pietersplein in Gent. Zoals eerder gemeld schaarden alle Vlaamse motorbladen zich achter dit initiatief, en onze collega’s van Motorwereld laten weten dat inmiddels ook zowat 4.000 mensen de petitie voor betere wegen tekenden. Nog niet getekend? Doe het dan nu op www.motorrijder.be.

Op 29 oktober 2011 overhandigen we alle handtekeningen aan minister Crevits, dag op dag een jaar nadat onze diepbetreurde collega Ruben Van Den Bossche op de Langerbruggekaai het leven liet.
 
Ivm belangrijk issue en nobel streven.

59 verongelukte motards in de eerste helft van 2011... En doe daar nog een handvol bovenop in de maand augustus, ondanks het pokkeweer.

Ja, we moeten ons eigen rijgedrag elke seconde dat we op de openbare weg zijn in vraag (durven) stellen. Maar anderzijds is het de verdomde plicht van onze overheid om waar mogelijk de kans op (en risico’s bij) ongevallen waar mogelijk tot een minimum te herleiden.

Marc Millecaen, wiens zoon deze zomer onnodig zwaargewond raakte tijdens een ritje op de reeds lang beruchte dodenbaan in Evergem, heeft – victorie – in dat verband een bescheiden, zij het vitaal succesje geboekt. Want waar de overheid aanvankelijk niet van zinnens was om aan de Langerbruggekaai vangplanken onder de moordende vangrails te plaatsen, werden er op 3 augustus ll. ,wonder boven wonder, tóch dergelijke planken geplaatst.

Zou die plotse wending te maken kunnen hebben met het feit dat Millecaen een protestmars voor veiligere wegen naar de plaats des onheils plande? En dat hij reeds een brief aan bevoegde minister Hilde Crevits richtte, met de mededeling dat hij een gerechtelijke procedure zou opstarten wegens schuldige nalatigheid van de kant van de Vlaamse Regering?

Het sterkt ons hoe dan ook alleen in onze overtuiging dat de door Millecaen georganiseerde protestmars een absolute noodzaak is om de problematiek van slechte wegen onder de politieke aandacht te houden.

Komt dus allen op 24 september om 14 uur in groten getale naar het Sint-Pietersplein in Gent. Zoals eerder gemeld schaarden alle Vlaamse motorbladen zich achter dit initiatief, en onze collega’s van Motorwereld laten weten dat inmiddels ook zowat 4.000 mensen de petitie voor betere wegen tekenden. Nog niet getekend? Doe het dan nu op www.motorrijder.be.

Op 29 oktober 2011 overhandigen we alle handtekeningen aan minister Crevits, dag op dag een jaar nadat onze diepbetreurde collega Ruben Van Den Bossche op de Langerbruggekaai het leven liet.

Dat lijkt er al meer op :}
 
Goed initiatief!

Zouden we in Nederland ook eens moeten doen. Hoevaak ik hier nieuw geplaatste vangrails zie die goed als eiersnijers kunnen functioneren...

Tis voor mij een beetje ver rjiden, anders zou ik er zelfs voor bij jullie zuiderbuurtjes komen protesteren. Zodra iemand dit in Nederland doet, ben ik er zeker bij.

Er is hier namelijk wel geld voor km's meer asfalt en snelheidsverhogingen, maar niet voor levensreddende vangrails.
 
Goed voorbeeld ervan waarom in Nederland alles zo gecompliceerd is geworden.

Iedereen wil wat anders.
Iedereen wil zoveel mogelijk vrijheid en tegelijk zoveel mogelijk veiligheid.
Ja, ik moet motor mogen rijden en zonder teveel gecontroleerd te worden maar wil wel dat als ik een fout maak de overheid er al voorzorgsmaatregelen heeft genomen.

Op deze manier zitten we over 20 jaar allemaal in overheidstreintjes die ongelijkvloerse kruisingen hebben en richtingveranderingen vinden plaats door overstappen.

Deelnemen aan het verkeer is risicoacceptatie.
 
Ik heb de openingspost iets aangepast, was waarschijnlijk een gevalletje jezelf er snel vanaf maken met een stukje copy/paste.

maar hoe dan ook graag nu inhoudelijk verder en niet meer over de manier waarop iets geschreven was :)
 
Dit lijkt me typisch iets om lid te worden van de MAG (be/nl). Weet niet hoe het in België is, maar hier in Nederland strijdt de MAG al heel lang voor veilige geleiderails en om verkeerssituaties aan te pakken die onveilig zijn voor motorrijders.

De MAG in België heeft trouwens ook een oproep voor deze rit op haar site staan:

http://www.mag.be/web/index.php?option=com_content&view=article&id=4406&catid=4&Itemid=16

Overigens staat daar 13.00 verzamelen en 14.00 vertrekken voor de rit. Wel iets om rekening mee te houden... Mischien de OP nog even aanpassen, want daar maak ik uit op 14.00 uur verzamelen?

Overigens volg ik Baksteen ook wel. Je bent uiteindelijk zelf verantwoordelijk voor je eigen veiligheid, je kan ook niet verwachten dat alle bomen langs de kant van de weg verwijderd worden. Aan de andere kant mogen we wel van de overheid verwachten dat ze rekening houdt met alle weggebruikers bij de inrichting van een weg.
 
Laatst bewerkt:
Goed voorbeeld ervan waarom in Nederland alles zo gecompliceerd is geworden.

Iedereen wil wat anders.
Iedereen wil zoveel mogelijk vrijheid en tegelijk zoveel mogelijk veiligheid.
Ja, ik moet motor mogen rijden en zonder teveel gecontroleerd te worden maar wil wel dat als ik een fout maak de overheid er al voorzorgsmaatregelen heeft genomen.

Op deze manier zitten we over 20 jaar allemaal in overheidstreintjes die ongelijkvloerse kruisingen hebben en richtingveranderingen vinden plaats door overstappen.

Deelnemen aan het verkeer is risicoacceptatie.
:^ :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan