Oproep tegen file treintjes

De P

Die hard MF'er
21 mei 2010
520
0
Zaandam
Sorry ik wist ff niet hoe ik het moest noemen...

Ik reed heerlijk terug vanuit Almere.. A10.. flinke file vanaf de zeeburgertunnel. Vanaf daar zat ik achter een andere motorrijder die lekker (maar veilig) doorreed en zo voelde we ons gezegend met een 2 wieler...

Dat duurde ongeveer 10 minuten want daarna heb ik nog met een stuk of 5-6 motoren achter een andere motor gezeten die het handig leek om met <10km p/u verschil auto's te passeren

Dus dit is een oproep:

Als je veilig de file wil passeren met een slakkengang, wil je dan af en toe (ALS ER BIJVOORBEELD MOTORRIJDERS ACHTER JE BEGINNEN OP TE STAPELEN) je motor even tussen de auto's gooien/smijten/flikkeren/proppen, don't care... zodat andere mensen die genieten van het feit dat je daadwerkelijk SNELLER thuis bent als er een file staat er even voorbij kunnen.

Merci :)
 
Even advocaat van de duivel spelen...

Waarom zou die dat moeten? Staat nergens dat je met meer dan 10km/h door de file moet rijden. Ik bedoel als ik met de truck (ge-eikte teller) door de traject controles in NL rij waar je 80 mag moet ik ook afremmen. Ze hebben geen verplichting om aan de kant te gaan.




And on a normal note: Tsja, irritant kan ik me voorstellen. Gelukkig hebben we hier in de Achterhoek geen files :P
 
Mwa zag vanmorgen vanuit mn koekblik een of andere malloot op een BMW toerbuffel als een idioot door de file heen knallen. Even moeten remmen/uitwijken voor een auto ging zo zeker niet lukken.

Hij had misschien idd wat ruimte moeten geven maar ik geef die persoon toch groot gelijk dat hij beheerst door de file heen rijd, ik vertrouw filerijdende koekblikkers toch ook echt niet...
 
Er gaat sowieso niemand meer naar rechts tegenwoordig lijkt wel....

En de A9 heb eindelijk spitsstrook...
Als er nou ook nog is 1 auto op reed....
Wat daar dan weer makkelijk aan is, is dat ik hem wel gebruik
 
Volgens mij is de toegestane snelheidsverschil met de file 5km/u. En mag je dat niet meer doen zodra de file 50 of harder rijdt.
Dus waarom moeten ze aan de kant. ;)

(niet dat ik me echt houdt aan die 5km/u) :+
 
"........gooien/smijten/flikkeren/proppen, do not care...." ????

Jongen, toch, heb je het zo moeilijk? :+
 
Eens.. wordt er ook schijt ziek van. Dit is ook altijd zo op de A10.. A4 geen last van maar op de A10 rijden echter vele figuren die bijna lopend door die file gaan.

Nu moet ik ook wel zeggen dat ik de A10 de rommeligste en slechte file vind waarmee er rekening gehouden wordt met motoren door blikkers.. Maar goed met een beetje goed vooruit kijken kun je prima doorrijden. ;)
 
Laatst bewerkt:
ik ken altijd prima doorrijden.....

Sta me soms te verbazen over een smallere motor voor me hoe onwijs moeilijk die ken doen....

Dat de meeste de breedte van hun auto niet weten had ik al door...
Maar nu zie ook zoveel motorrijders die de breedte van hun brommert niet kennen.

Morgen weer lekker naar school in Amsterdan, pokke eind over de A7 heen op het drukste tijdstip...
Ik verhueg me erop om weer lekker te slingeren en te ontwijken!!
 
Ik ga er meestal tussen de rechter rijbaan voorbij als ik er niet langs gelaten word in de file.
Maar ik snap precies wat je bedoelt.
Zo heb ik een keertje een de voorkant van de file gemist bij een openstaande brug op de a1 :(
Ik probeerde nog tussen de rechter rijbaan er voorbij te gaan, maar was net te laat vooraan -O-
 
Niet piepen jongens.

Je mag de file met max. 10 km/h verschil inhalen tot een snelheid van 40 km/h.. dus als de file 35 rijd mag je er met 40 langs. Rijd de file 20km/h mag je er met 30 km/h langs..
Staat de file stil mag je er met 10km/h langs.

I.a.w. harder dan stapvoets verschil mag je er niet langs, vette pech! :P
 
Laatst bewerkt:
ook vaak dat er een motor+koffers binnen een stad tussen de file voor het stoplicht gaat, om halverwege maar stil te staan omdat ie niet durft, terwijl ik er met mn brede gsa vrolijk tussendoor slalom.

ALS JE NIET DURFT, SLUIT DAN SVP ACHTERAAN AAN.
 
Niet piepen jongens.

Je mag de file met max. 10 km/h verschil inhalen tot een snelheid van 40 km/h.. dus als de file 35 rijd mag je er met 40 langs. Rijd de file 20km/h mag je er met 30 km/h langs..
Staat de file stil mag je er met 10km/h langs.

I.a.w. harder dan stapvoets verschil mag je er niet langs, vette pech! :P

Idd, nog maar ff gekeken 10km/h
 
Niet piepen jongens.

Je mag de file met max. 10 km/h verschil inhalen tot een snelheid van 40 km/h.. dus als de file 35 rijd mag je er met 40 langs. Rijd de file 20km/h mag je er met 30 km/h langs..
Staat de file stil mag je er met 10km/h langs.

I.a.w. harder dan stapvoets verschil mag je er niet langs, vette pech! :P


Gel*l! Dat staat misschien zo in die verrekte code maar niet in de wet. Én om wille van veiligheid, te weten MIJN veiligheid, en de doorstroming (zie opmerking TS) houd ik mij hier zekers niet altijd aan.
Soms sta ik stil en soms 2 x sneller als wat ze in die code hebben bedacht.

De code is leuk voor als je voor het eerst file gaat rijden, maare na een gegeven moment werkt dat dus niet meer. Ze hadden beter in de code kunnen opnemen dat als je file rijdt je moet blijven spiegelen en achtervolgers de ruimte moet geven. Dit geldt niet alleen voor de automobilist meer ook voor de motorrijders onder ons.

En voor wie zich op een mooie zomerochtend denkt, waarom seint en toeterd die gast daar achter me zo: ga ff opzij je rijdt in de weg.


Zo, en nu een bakkie koffie. ;)
 
Als die eikel voor me niet door rijd en ik ga me irriteren schuif ik zelf wel een baatje op en knal er rechts voorbij. Vanochtend ook gedaan :Z
 
Gel*l! Dat staat misschien zo in die verrekte code maar niet in de wet.




Zo, en nu een bakkie koffie. ;)


Goh, misschien omdát het een code is, en geen wet? :W


Bolletjebas rijd ook stevig tussen de file door ,maar vind dat men niet moet gaan piepen als er een motorrijder voor hem met de gedoogde snelheid ( gedoogd, aangezien het een gedragscode is en geen wet ) tussen de file doorrijd..
 
Laatst bewerkt:
Ik liet niks klnken, jij interpreteerde ;)

Hoe is de koffie trouwens? :) Niet een beetje laat daarvoor, of ben je zo'n decaf figuur? :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan