Oproep tegen file treintjes

Vind het wel weer apart dat de ene de andere meent te corrigeren door expres niet aan de kant te gaan. Dat je niet meteen de vangrail invliegt als er iemand achter je zit is uiteraard normaal, maar als ik een kwartier achter dezelfde vent/dame aan zit te tuffen wordt ik wel een beetje geirriteerd. Ga dan lekker even aan de kant als het kan.

Als je het niet doorhebt kan ik er mee leven, blijf je expres voor me rijden met een houding van "je mag toch niet harder dus blijf je maar lekker achter me", dan raak ik wel geirriteerd. Valt in dezelfde categorie van mensen die menen in een vorig leven politieagent te zijn geweest en met handjes gaan wapperen dat de snelheid omlaag moet als ik op een tweebaansweg lekker vlot voorbij kom. Get a life. :W
 
Nee, want dan ben ik later thuis. Ik moet dan namelijk vervolgens jou helpen wanneer je voor je flikker bent gereden omdat je roekeloos door een file heen reed.

Met vriendelijke groet,
de slak.
Dus niet hetzelfde als jij = roekeloos :Z
Vind het wel weer apart dat de ene de andere meent te corrigeren door expres niet aan de kant te gaan. Dat je niet meteen de vangrail invliegt als er iemand achter je zit is uiteraard normaal, maar als ik een kwartier achter dezelfde vent/dame aan zit te tuffen wordt ik wel een beetje geirriteerd. Ga dan lekker even aan de kant als het kan.

Als je het niet doorhebt kan ik er mee leven, blijf je expres voor me rijden met een houding van "je mag toch niet harder dus blijf je maar lekker achter me", dan raak ik wel geirriteerd. Valt in dezelfde categorie van mensen die menen in een vorig leven politieagent te zijn geweest en met handjes gaan wapperen dat de snelheid omlaag moet als ik op een tweebaansweg lekker vlot voorbij kom. Get a life. :W
:^ Dat dus. Zijn vast en zeker van die gele helm dragers... wannabe cops |(
 
Je spreekt jezelf behoorlijk tegen.. ook al zal je het vast niet zo bedoeld hebben..

Net zoals een ander die op de linkerbaan zit naar rechts moet is het voor iemand die door de file rijdt met lagere snelheid een kleine moeite even opzij te gaan.

Kwestie van fatsoen en verkeersdoorstroming: zit er iets achter je dat sneller is dan ga je aan de kant, net zoals je dat doet als je zelf al met illegale snelheid op de linkerbaan zit, als er rechts even ruimte is hop je erin zodat de ander door kan.
Zo zou het in de file ook moeten zijn. Dat een ander zich niet aan die 10km/h wil houden heb jij niks mee te maken, dat is weer dat hinderlijke Nederlandse NSB gedrag. "Ik mag et niet dus jij mag et ook niet." "dat mag niet!!!!!!! MAMMMIeEE HIJ RIJDT TE HARD!!!"

Gewoon opschuiven en klaar.

Ik ben het absoluut niet eens met motorrijders die het voor anderen verzieken door met veel te hoge snelheid ertussen door te rijden hoor. Maar als ze dat zo graag willen dan doen ze maar, niet aan mij om ze tegen te houden. Ik zie ze wel als ze verderop in een andere auto liggen. (ok, daar komt dan weer een stukje ethiek om de hoek, als ik em had opgehouden had ie nooit een ongeluk gehad etc etc. maar dat gaat te ver)

Ik rij zelf overigens ook niet hard door de file hoor. Gewoon met lage gepaste snelheid, vaak genoegen mensen die mij achterop komen. Even opzij, erlangs en klaar.
Maar ook vaak genoeg dat ik zelf achterop iemand rij die het nóg langzamer doet en zeer onzeker zich door de file beweegt. Ik snap dat iedereen het moet leren maar als je het niet durft, doe het dan gewoon niet.

In dit geval is jou belevingswereld duidelijk anders dan de mijne. ;)

Jij gaat er vanuit dat je bewust tegengehouden wordt omdat het niet mag en iemand dan politieagentje aan het spelen is.
Ik ging ervanuit dat iemand gewoon netjes tussen de file doorrijd op een snelheid die hij voorzich zelf verantwoord vind.
Misschien is die rijder wel helemaal niet bezig met jou tegen te houden en is zich niet eens bewust dat hij jou ophoudt.

Dat vind ik wel zeker een verschil met links rijden, wanneer het rechts vrij is moet je gewoon naar rechts, blijven hangen is dan gewoon stom en irritant inderdaad.
Maar moet je bij filerijden in elk gaatje duiken? Dat doet vast niet iedereen (ik ook niet) blijf ook vaak in het midden rijden, zeker bij kleine openingen.

Neemt niet weg dat je goed in je spiegels moet kijken en altijd rekening moet houden met wat er achter je zit.
We zijn het in hoofdlijnen wel met elkaar eens alleen ben jij wat fanatieker en ik wat rustiger. (zal de leeftijd wel zijn :+ )

De "code" is niet de wet. En daarmee vervalt je hele betoog.Hier ben ik het mee eens; dan maar wat langzamer. Als ze onnodig stil gaan staan vind ik het wel echt irritant :X

Ja, ja ik weet dat het geen wet is..
Maar wel een leidraad voor de politie om je een art.5 aan de broek te smeren en dat wil ook niet iedereen. Het is dus best handig om je aan de code te houden.

Staat mijn betoog nu weer een beetje :P Niet alles te letterlijk nemen.

Stilstaan wanneer het niet hoeft is inderdaad redelijk irritant.
 
Ik heb er nog wel eens last van dat degene achter mij zwaar in mijn reet rijdt, waardoor ik denk dat hij er langs wil. Als ik dan even opzij ga haalt de klever echter niet in (ik rij immers redelijk vlot).

Sinds ik dat een keer of tig had op de A28, blijf ik nu fijn vooraan het treintje rijden tot iemand een kort "claxonnetje" of lichtsignaaltje geeft, want anders duik ik steeds voor niks tussen die rij auto's.

Er zijn óók genoeg motorrijders die kleven zonder aanleiding.
 
Ja, ja ik weet dat het geen wet is..
Maar wel een leidraad voor de politie om je een art.5 aan de broek te smeren en dat wil ook niet iedereen. Het is dus best handig om je aan de code te houden.

Staat mijn betoog nu weer een beetje :P Niet alles te letterlijk nemen.
Okidoki, soms reageer ik als een stier op een rode lap op dit soort dingen, en dat is niet altijd terecht :X
 
Ik heb er nog wel eens last van dat degene achter mij zwaar in mijn reet rijdt, waardoor ik denk dat hij er langs wil. Als ik dan even opzij ga haalt de klever echter niet in (ik rij immers redelijk vlot).

Sinds ik dat een keer of tig had op de A28, blijf ik nu fijn vooraan het treintje rijden tot iemand een kort "claxonnetje" of lichtsignaaltje geeft, want anders duik ik steeds voor niks tussen die rij auto's.

Er zijn óók genoeg motorrijders die kleven zonder aanleiding.
Je moet het anders zien.
Als de achterliggende motor te veel plaats tussenlaat, dan zou een koekblikker wel eens kunnen beslissen om die levensnoodzakelijke baanvakwissel uit te voeren.
 
Je moet het anders zien.
Als de achterliggende motor te veel plaats tussenlaat, dan zou een koekblikker wel eens kunnen beslissen om die levensnoodzakelijke baanvakwissel uit te voeren.

Er is een verschil tussen 1,5 a 2 meter tussenruimte, en band op band ;) .
 
Jonges wat een praat over wetten en regels. Hallooo mensen, we zijn Nederlanders; voor ons gelden wetten alléén als "ze" kijken. En dat is ook precies de reden dat we in Nederland de meeste flitsers en drempels hebben... :)

:+


Enige wat belangrijk is, is wederzijds respect; nee je HOEFT niet voor me aan de kant (ik ben die notoire te hard rijder in de file -maar ik doe het dan ook dagelijks) maar het zou wel aardig zijn. Doe je het niet dan ga ik ook niet zitten drukken/knipperen/toeteren want ik respecteer jouw rijstijl namelijk wél. Als je de mijne ook gerespecteerd dan ga je even opzij.

So simpel is het. Hebben we geen wetten voor nodig.
 
Moet zeggen dat het minder voorkomt op de Honda cafèracer, die heeft 2 schuin omhoog gerichte megafoons gheheh.
 
Jonges wat een praat over wetten en regels. Hallooo mensen, we zijn Nederlanders; voor ons gelden wetten alléén als "ze" kijken. En dat is ook precies de reden dat we in Nederland de meeste flitsers en drempels hebben... :)

:^
 
Laatst bewerkt:
Ik iriteer me er zwaar aan als je dan zo'n rijder heb die over de vluchtstrook doorrijd bij eht invoegen terwijl ik tussen de file zit, dan hem er verderop tussen gooit zondr te speigellen en dat ik dus remmen moet.....

Die sukkels op de motor zien zelf nooit een andere motor die achterop komt valt mij op!!!
En maar zeiken op die koekblikken......
 
Leven en laten leven, zelf kies ik voor blijven leven !
als je als motorrijder als een halve tamme tussen de file door wil rijden word de kans op thuis komen een stuk kleiner.
Maar ja waar praat ik over na nu 13 jaar zomer en winter dagelijks op de A4 en A 44 in de spits te rijden zonder brokken.
Ga lekker hard tussen de auto's door en verkloot lekker alle goodwil !
Hopelijk ben je gezegend met een forse dosis geluk, en gebeurt er niets, maar het is en blijft stom, Maar je bent natuurlijk wel erg stoer als je het durft, en alle sukkels opzij wil blazen...
 
Gewoon vlot door de file doorrijden en als je harder wilt mag je er best langs. O-) Mij nog niet veel gebeurd ondanks vele files. Meestal zit ik er ook achteraan te rijden. Heb geen haast zoals TS zodat ik er gewoon even achter blijf rijden zonder me te ergeren. En als het kan, ga ik erlangs. Meestal krijg je echt wel de ruimte om het netjes te doen. Jammer dat veel automobilisten wat anders denken... O-)
 
Gewoon vlot door de file doorrijden en als je harder wilt mag je er best langs. O-) Mij nog niet veel gebeurd ondanks vele files. Meestal zit ik er ook achteraan te rijden. Heb geen haast zoals TS zodat ik er gewoon even achter blijf rijden zonder me te ergeren. En als het kan, ga ik erlangs. Meestal krijg je echt wel de ruimte om het netjes te doen. Jammer dat veel automobilisten wat anders denken... O-)
Lijkt mij de beste houding, leven en laten leven.
En inderdaad zoals al eerder gezegd, die pseudo politie mannen zijn een roeping misgelopen.
Verder hoop ik dat iedereen zijn verstand blijft gebruiken wat file rijden betreft.
Overigens merk ik best wel vaak dat auto's ruimte maken, misschien motorrijders tijdelijk in blik ?
 
Lijkt mij de beste houding, leven en laten leven.
En inderdaad zoals al eerder gezegd, die pseudo politie mannen zijn een roeping misgelopen.
Verder hoop ik dat iedereen zijn verstand blijft gebruiken wat file rijden betreft.
Overigens merk ik best wel vaak dat auto's ruimte maken, misschien motorrijders tijdelijk in blik ?

Inderdaad, rijdt het realaxte ook nog. Heb toch weinig te winnen tussen de file door. Veel ingeblikte motorrijders soms ja! Schieten gelijk aan de kant als ze iets horen. Altijd even bedanken wanneer ze wat ruimte voor je maken ;)
 
Inderdaad, rijdt het realaxte ook nog. Heb toch weinig te winnen tussen de file door. Veel ingeblikte motorrijders soms ja! Schieten gelijk aan de kant als ze iets horen. Altijd even bedanken wanneer ze wat ruimte voor je maken ;)

Sommige gaan zelfs zo abrupt dat het lijkt alsof ze schrikken. En idd altijd even hand of duim omhoog :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan