Oproep voor TV-programma

26 jan 2010
3
0
Is jouw motor onlangs gestolen en heb je slechte ervaringen met het aangifte doen bij de politie? Of vind je dat de politie onvoldoende werk maakt van het onderzoek?

Neem dan contact op met het VARA-programma 'De Ombudsman'.

In dit programma behandelen we klachten van burgers die de dupe zijn van overheidshandelen (of nalaten). Momenteel onderzoeken we hoe de politie om gaat met aangiftes van burgers. Aanleiding daarvoor is een klacht van een motoreigenaar die onderdelen van zijn gestolen motor herkende in een advertentie van een handelaar op Marktplaats. De politie heeft een half jaar lang vrijwel niets gedaan om de daders te achterhalen. Heb jij ook een soortgelijke ervaring en ben je bereid daarover voor de camera te vertellen? Mail dan naar jan.salden@vara.nl

Met vriendelijke groet,

Jan Salden

Redacteur 'De Ombudsman' (VARA)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
het probleem is dat je hiermee niks opschiet. leuk voor VARA, kijkcijfers gaan omhoog en klaar. de politie gaat niet veranderen en jullie doen niks anders dan laten zien dat de spullen inderdaad gestolen zijn en vragen hoe dat komt.

da's net zo iets als wanneer je iemand uitnodigt die corrupt is. je stelt hem vragen, hij geeft niet toe, ook al weet je dat dat zo is. en da dag daarna weet je er niks meer van.

maar goed, er zijn heus wel mensen die mee willen doen, zoals die jongen met zijn zx-10!
 
Goede actie! Misschien dat jullie het de politiek ook duidelijk kunnen maken dat het de spuigaten uitloopt.
 
het probleem is dat je hiermee niks opschiet. leuk voor VARA, kijkcijfers gaan omhoog en klaar. de politie gaat niet veranderen en jullie doen niks anders dan laten zien dat de spullen inderdaad gestolen zijn en vragen hoe dat komt.

da's net zo iets als wanneer je iemand uitnodigt die corrupt is. je stelt hem vragen, hij geeft niet toe, ook al weet je dat dat zo is. en da dag daarna weet je er niks meer van.

maar goed, er zijn heus wel mensen die mee willen doen, zoals die jongen met zijn zx-10!


Niks doen lost zeker niks op.. ;)
 
het probleem is dat je hiermee niks opschiet. leuk voor VARA, kijkcijfers gaan omhoog en klaar. de politie gaat niet veranderen en jullie doen niks anders dan laten zien dat de spullen inderdaad gestolen zijn en vragen hoe dat komt.

da's net zo iets als wanneer je iemand uitnodigt die corrupt is. je stelt hem vragen, hij geeft niet toe, ook al weet je dat dat zo is. en da dag daarna weet je er niks meer van.

maar goed, er zijn heus wel mensen die mee willen doen, zoals die jongen met zijn zx-10!

Mwoah, ik denk dat je het eerst af moet wachten voordat je zoiets kunt zeggen. Zoals gezegd, niets doen helpt zeker niets!
 
Ah, de vara gaat herhalen wat Peter R de vries ook al eens aangekaart heeft.
Buiten verwijten maken, wat denkt de Ombudsman verder te gaan doen hieraan? Gaat er ook aangekaart worden waarom bepaalde dingen gaan zoals ze gaan? Of wordt het weer een eenrichtingsverkeer vol met commentaar, nonargumenten en weet ik wat meer.
 
Laatst bewerkt:
Die meneer van de VARA gaat hier echt niet meer reageren hoor. Daarbij ben ik het eens met wat eerder gezegd is, als je niets doet gebeurt er zeker niets.
 
Mensen, het gaat er toch om een signaal af te geven?
Helaas heeft onze overheid het namelijk nog steeds niet begrepen, ondanks alle eerdere signalen.
En dat gaat niet alleen over diefstal, maar over het opereren van de overheid in zijn algemeen. Verstikkende regelgeving in de zorg, bonnen-prioriteit bij politie, veiligheid op straat etc. Etc.
Daarom juich ik dit soort initiatieven toe, puur om de politiek een signaal af te geven. Wie weet gebeurt er nog eens wat, maar dat gebeurt zeker niet als het stil blijft.
 
Ah, de vara gaat herhalen wat Peter R de vries ook al eens aangekaart heeft.
Buiten verwijten maken, wat denkt de Ombudsman verder te gaan doen hieraan? Gaat er ook aangekaart worden waarom bepaalde dingen gaan zoals ze gaan? Of wordt het weer een eenrichtingsverkeer vol met commentaar, nonargumenten en weet ik wat meer.


jij bent vast geen politieagent :+
 
De Vara heeft inmiddels toestemming voor dit topic, dus bij deze is hij weer los.
 
Ik geloof niet dat bovenstaande reacties dat zijn waar de vara op zit te wachten. Altijd goed om wanprestatie in kaart te brengen, ook al is het eerder gedaan. Misschien beter in de topictitel het doel te melden, dat genereert meer gerichte reactie.
 
Laatst bewerkt:
De Vara heeft inmiddels toestemming voor dit topic, dus bij deze is hij weer los.
We worden bekend. *O*

Mijn motor is inmiddels al weer acht jaar weg. '(
Val dus niet onder de doelgroep van de oproep.
Aangifte opgenomen door een beveiliger.
Er was niet voldoende personeel. :X
Vroeg nog wat voor merk en type motor .. Ford Fiesta? :+ :+
 
Werk zelf ook bij de pliesies maar vind het een goed initiatief! Soms wordt er echt te weinig gedaan vanaf de politie uit! (mede te danken aan justitie)
 
Het klinkt inderdaad als het verhaal van ZX-10 Pride. Ik zal hem even een berichtje doen over dit onderwerp.
 
Wie niet waagt wie niet wint.. En hoe meer aandacht er voor komt hoe beter lijkt mij. Des te serieuzer het probleem wordt genomen
 
Ook welkom hier! :W

:^

het probleem is dat je hiermee niks opschiet. leuk voor VARA, kijkcijfers gaan omhoog en klaar. de politie gaat niet veranderen en jullie doen niks anders dan laten zien dat de spullen inderdaad gestolen zijn en vragen hoe dat komt.

da's net zo iets als wanneer je iemand uitnodigt die corrupt is. je stelt hem vragen, hij geeft niet toe, ook al weet je dat dat zo is. en da dag daarna weet je er niks meer van.

maar goed, er zijn heus wel mensen die mee willen doen, zoals die jongen met zijn zx-10!

dan dan krijg je deze:

idd beter iets doen dan niks

Ik geef het weinig vertrouwen, maar al mijn hoop :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan