Donald Duckje
Rookie
- 2 jun 2020
- 2
- 7
Beste Motor-Forum gebruikers.
Gister ben ik naar een motorzaak gegaan met mijn Z750 (2011) met een klein probleempje. Soms schakelde de motor op hoge toeren slecht van zijn 2 naar zijn 3. Dan moet ik even de koppeling loslaten en daarna weer indrukken om hem in zijn 3 te krijgen.
Nu had hij mij, het een en ander uitgelegd hoe het schakelen werkt van een kawasaki. Waarbij duidelijk werd, dat ik hem soms niet goed in zijn 2 zet, waardoor de schakelwals niet goed staat en daardoor ook niet goed in zijn 3 kan komen.
Nu vertelde hij mij dat ik eenvoudig zonder koppeling zou kunnen opschakelen om dat probleem op te lossen. Nu heb ik dat gister geprobeerd en lukte het me wel, alleen merkte ik dat de motor een kleine tik geeft. Ik laat het gas los, voet tegen het schakelstuk en nét nadat ik gas begin te geven schiet hij in de versnelling. Tijdens het gas los krijg ik hem ook niet in zijn versnelling.
Doe ik iets verkeerd, of hoort dat kleine schokje erin te zitten? Of hoe zou ik het probleem op kunnen lossen met die schakelwals als ik even hard met hoge toeren wil "race"?
Alvast bedankt!
Gister ben ik naar een motorzaak gegaan met mijn Z750 (2011) met een klein probleempje. Soms schakelde de motor op hoge toeren slecht van zijn 2 naar zijn 3. Dan moet ik even de koppeling loslaten en daarna weer indrukken om hem in zijn 3 te krijgen.
Nu had hij mij, het een en ander uitgelegd hoe het schakelen werkt van een kawasaki. Waarbij duidelijk werd, dat ik hem soms niet goed in zijn 2 zet, waardoor de schakelwals niet goed staat en daardoor ook niet goed in zijn 3 kan komen.
Nu vertelde hij mij dat ik eenvoudig zonder koppeling zou kunnen opschakelen om dat probleem op te lossen. Nu heb ik dat gister geprobeerd en lukte het me wel, alleen merkte ik dat de motor een kleine tik geeft. Ik laat het gas los, voet tegen het schakelstuk en nét nadat ik gas begin te geven schiet hij in de versnelling. Tijdens het gas los krijg ik hem ook niet in zijn versnelling.
Doe ik iets verkeerd, of hoort dat kleine schokje erin te zitten? Of hoe zou ik het probleem op kunnen lossen met die schakelwals als ik even hard met hoge toeren wil "race"?
Alvast bedankt!