Opschieten bij het tanken!

hoe ben jij?

  • aso: ze wachten maar

    Stemmen: 17 17,0%
  • sympatiek: ga gewoon aan de kant

    Stemmen: 78 78,0%
  • wtf!?! ze zoeken het maar uit

    Stemmen: 5 5,0%

  • Totaal aantal stemmers
    100

KingCoder

Begeisterungsmeister [bəˈgaistərʊŋs-ˈmaistɐ]
9 jan 2002
11.500
183
Oss
Ik postte dit als reactie al in het topic Intimidatie en poging mijn motor omver te rijden maar daar werd het onder gesneeuwd door welles/nietes discussies over wie nou juridisch gezien de grootste pik heeft.

Ik zou echter best een reactie willen, dus dan maar even in een nieuw jasje:

Ik vind dat je na het tanken moet opschieten als er mensen achter je staan. Als het druk is duw ik de motor zelfs meestal even door, vaak zijn er parkeer vakken voor het winkeltje, of een stoepje, whatever. Moeten wachten tot iemand eindelijk zijn kleding op orde heeft, handschoenen, helm op..oh shit portemonee nog wegstoppen...handschoenen uit, regenbroek naar beneden, portemonne wegstoppen...broek weer omhoog handschoenen aan...oh verdulleme, zitten me sleutels nog in m'n broekzak...handschoenen uit...enfin je voelt wat ik bedoel.

Maar ook automobilisten kunnen er wat van, bijvoorbeeld eerst uitgebreid hun ritttenadministratieboekje gaan bijwerken ofzoiets. Rijd dan een stukje door! En soms zelfs sta je te wachten en blijkt de bestuurder diegene te zijn die je binnen bij de koffieautomaat ziet staan! aaaaaaarrrrrrggggggghhhh!

Asociaal vind ik dat. Echt zo'n houding van je zoekt het maar uit, ik heb het recht hier te staan en jij wacht maar! Zijn vaak dezelfden die op de snelweg op de linkerbaan blijven hangen en afremmen als je aangeeft er voorbij te willen onder het mom "ik betaal belasting dus mag hier rijden".

Dus: als je denkt dat het wel even duurt voor je weg bent of als het sowieso druk is, na het tanken effe de motor wegzetten, of de auto wat verderop zetten. Kleine moeite.

Ps: dat de persoon uit het topic dat ik hierboven aanhaalde bedrijgt werd doordat hij met opzet langzaamaan deed is natuurlijk óók niet goed. De ergernis en woede kan ik begrijpen, de actie niet.
 
Soms is de slang ook gewoon lang genoeg... Of wordt het met die opmerking weer een 'wie heeft de grootste' discussie :+
 
Imho is het een kleine moeite om ff je motor naar voren te duwen als je getanked hebt. Op die manier kan de volgende gewoon zijn gang gaan terwijl je gaat betalen, helm/handschoenen weer op zetten, etc.
 
Ligt eraan, normaal gesproken maak ik ook wel een beetje snelheid, maar als er zo'n eikel duidelijk staat te rellen omdat die erbij wil, neem ik wel even de tijd om koffie te pakken ofzo, terwijl ik de auto/motor lekker bij de pomp laat staan.
 
Imho is het een kleine moeite om ff je motor naar voren te duwen als je getanked hebt. Op die manier kan de volgende gewoon zijn gang gaan terwijl je gaat betalen, helm/handschoenen weer op zetten, etc.


Er zijn nog steeds pompen waar je dit niet kunt doen. Ik poogde dit een tijd terug aan de snelweg toen we met de auto weg waren. Terwijl Seven naar binnen liep om te betalen reed ik een stukkie door en parkeerde op het hoekje bij het pompgebouwtje. Aan de kassa keek Seven nogal vreemd op van het bedrag. Bleek dat degene die na ons kwam net klaar was met tanken en men ons had aangeslagen als doorrijders :? Seven kreeg dus het bedrag te horen van de gast die na ons kwam. Er wordt dus door personeel van de pomp zelf verwacht dat je eerst betaalt en dan pas je auto/motor wegzet. Je ziet het trouwens ook vaak op bordjes staan bij pomp stations.
 
Laatst bewerkt:
Ach... die 10-20 seconden die ik er over doe om helm op te zetten en handschoenen weer aan te doen, die valt in het niet bij de paar minuten die men er over doet met de auto om die 40-50 liter er in te pompen. Ze wachten maar lekker ff een paar tellen, anders moet je je motor zo'n eind opzij/naar voren zetten dat je weer een ander in de weg staat.
En meestal doe ik pinnen aan de pomp en dan duurt het nog korter.
 
Ligt helemaal aan m'n stemming. Ik laat zowiezo de bike altijd staan als ik ga afrekenen i.v.m. eventuele 'wegrijbewaking' die bij sommige benzinestations actief is. Je mag dan niet je voertuig wegrijden tot je betaald hebt. Ik neem dus geen enkel risico. Meestal als ik terug kom zet ik de bike wel een stukkie naar voren als er een auto achter me staat. Maar soms ook niet. Dan trek ik rustig m'n handschoenen aan, helm op m'n kop en dan rij ik pas weg. Als ze gaan zitten toeteren doe ik nog eens extra langzaam aan.

Er zijn nog steeds pompen waar je dit niet kunt doen. Ik poogde dit een tijd terug aan de snelweg toen we met de auto weg waren. Terwijl Seven naar binnen liep om te betalen reed ik een stukkie door en parkeerde op het hoekje bij het pompgebouwtje. Aan de kassa keek Seven nogal vreemd op van het bedrag. Bleek dat degene die na ons kwam net klaar was met tanken en men ons had aangeslagen als doorrijders :? Seven kreeg dus het bedrag te horen van de gast die na ons kwam. Er wordt dus door personeel van de pomp zelf verwacht dat je eerst betaalt en dan pas je auto/motor wegzet. Je ziet het trouwens ook vaak op bordjes staan bij pomp stations.
Dat bedoelde ik dus.
 
Dat lijkt me niet verstandig, er zijn nog steeds pompen waar je dit niet kunt doen. Ik poogde dit een tijd terug aan de snelweg toen we met de auto weg waren. Terwijl Seven naar binnen liep om te betalen reed ik een stukkie door en parkeerde op het hoekje bij het pompgebouwtje. Aan de kassa keek Seven nogal vreemd op van het bedrag. Bleek dat degene die na ons kwam net klaar was met tanken en men ons had aangeslagen als doorrijders :? Seven kreeg dus het bedrag te horen van de gast die na ons kwam. Er wordt dus door personeel van de pomp zelf verwacht dat je eerst betaalt en dan pas je auto/motor wegzet. Je ziet het trouwens ook vaak op bordjes staan bij pomp stations.
Ik laat mn auto / motor ook altijd staan na het tanken. Eerst betalen. Staat idd wel eens aangegeven. Komt ook wel voor dat de pomp pas weer wordt vrijgegeven nadat er is betaald, dus dan het verplaatsen sowieso weinig zin.

Na het betalen wil ik em wel een stukkie naar voren verplaatsen als er mensen achter mij staan te wachten. Treuzelen doe ik niet, vind ik irritant. Tanken is ook zonde van mijn tijd namelijk ;)
 
Er zijn nog steeds pompen waar je dit niet kunt doen. Ik poogde dit een tijd terug aan de snelweg toen we met de auto weg waren. Terwijl Seven naar binnen liep om te betalen reed ik een stukkie door en parkeerde op het hoekje bij het pompgebouwtje. Aan de kassa keek Seven nogal vreemd op van het bedrag. Bleek dat degene die na ons kwam net klaar was met tanken en men ons had aangeslagen als doorrijders :? Seven kreeg dus het bedrag te horen van de gast die na ons kwam. Er wordt dus door personeel van de pomp zelf verwacht dat je eerst betaalt en dan pas je auto/motor wegzet. Je ziet het trouwens ook vaak op bordjes staan bij pomp stations.
Vaak wordt de pomp niet eens vrijgegeven voor er betaald is. Meestal staan anderen zich dan enorm druk te maken dat je geen ruimte maakt terwijl het toch geen ene fuck uitmaakt. Mensen zijn veel te opgefokt/gehaast in dit landje... en meestal juist in de situaties waar het weinig uitmaakt.
 
Meestal zet ik de motor wel even naar voren tot bij de ingang, dit scheelt mij weer lopen :9 . Het is mij nog nooit gebeurd dat ik als "doorrijder" werd aangeslagen maar wat niet is kan nog komen, het zal mij een worst zijn want ik ben niet doorgereden ik betaal gewoon en neem voor de zekerheid het bonnetje mee.
Mocht door dit geval ik even moeten wachten dan doe ik dat voor de kassa want ik heb net als de anderen ook haast. Mochten dan problemen ontstaan dan staan we binnen man tegen man en niet motor tegen auto. Nou zal ik dit niet zovaak mee maken want meestal tank ik bij onbemande stations. Meestal rijd ik in een groep van een "mannetje" of 5 en dan blijven dit soort problemen wel uit.

Maar wanneer er sprake van is dan ja ik zet mijn motor aan de kant.
 
Ik laat mn auto / motor ook altijd staan na het tanken. Eerst betalen. Staat idd wel eens aangegeven. Komt ook wel voor dat de pomp pas weer wordt vrijgegeven nadat er is betaald, dus dan het verplaatsen sowieso weinig zin.

Na het betalen wil ik em wel een stukkie naar voren verplaatsen als er mensen achter mij staan te wachten. Treuzelen doe ik niet, vind ik irritant. Tanken is ook zonde van mijn tijd namelijk ;)

:^
 
Laat 'm meestal gewoon staan tot ik betaald heb.
Ga ik echter daarna een bak koffie halen, dan zet ik hem aan de kant nog voordat ik betaald heb.

Maar als er achter mij iemand vreselijk staat te drammen, kan die de klere krijgen, dan gaat HenghengHenk alles op z'n gemakje doen.
 
Vaak wordt de pomp niet eens vrijgegeven voor er betaald is. Meestal staan anderen zich dan enorm druk te maken dat je geen ruimte maakt terwijl het toch geen ene fuck uitmaakt. Mensen zijn veel te opgefokt/gehaast in dit landje... en meestal juist in de situaties waar het weinig uitmaakt.

ben ik helemaal mee eens *O*
 
Alsof al die automobilisten hun autootje wegzetten als ze binnen nog even rustig een broodje en/of koffie gaan nuttigen....I don't think so!!
Ik laat de motor rustig staan totdat ik klaar ben. Ze wachten maar.
Die instelling krijg je vanzelf wel als je het omgekeerd ook genoeg meemaakt!
 
Ps: dat de persoon uit het topic dat ik hierboven aanhaalde bedrijgt werd doordat hij met opzet langzaamaan deed is natuurlijk óók niet goed. De ergernis en woede kan ik begrijpen, de actie niet.

Kingcoder, er staat nergens dat de TS van het door jou aangehaalde topic MET OPZET LANGZAAM AAN DEED. Verder, ik denk dat het een kleine moeite is om, na het betalen, even je motor een stukje weg te duwen en dan je handschoenen en helm in orde te gaan maken. Heb gestemd.
 
Ach... die 10-20 seconden die ik er over doe om helm op te zetten en handschoenen weer aan te doen, die valt in het niet bij de paar minuten die men er over doet met de auto om die 40-50 liter er in te pompen. Ze wachten maar lekker ff een paar tellen, anders moet je je motor zo'n eind opzij/naar voren zetten dat je weer een ander in de weg staat.
En meestal doe ik pinnen aan de pomp en dan duurt het nog korter.
:^

meestal pomp ik zelf ook hier bij een lokaal tankstation (is het meestal ook niet zo druk en kan ik ook pinnen bij de pomp)
maar ook als ik tank langs de snelweg blijf ik gewoon lekker staan omdat:
- je niet weg mag voordat je betaald hebt
- ik na het betalen me goed wil aankleden
- ik me niet laat opjagen door een paar jankende mensen achter me die niet een paar seconden kunnen wachten.

ik maak me eerst klaar voor het motorrijden en dan ga ik pas weg.
zelfde als een auto zou doen....die doet toch ook eerst zijn riem om.

laat ze eerder wat doen aan de mensen die binnen uitgebreid boodschappen gaan doen.
of mensen die na het tanken lekker bij de tank met de buurman naast hun begint te praten :?
dat zijn mensen die je echt ophouden, maar die automobilisten moeten gewoon rekening houden met ons
 
Alsof al die automobilisten hun autootje wegzetten als ze binnen nog even rustig een broodje en/of koffie gaan nuttigen....I don't think so!!
Ik laat de motor rustig staan totdat ik klaar ben. Ze wachten maar.
Die instelling krijg je vanzelf wel als je het omgekeerd ook genoeg meemaakt!
Als ze dat doen dan zet ik hem naast de auto zodat de bestuurders deur niet los kan }) daarna trek ik de slang over de auto zonder de auto te raken gooi de tank vol reken af ga naar het toilet bestel een broodje en koffie en vervolgens wacht ik tot hij probeert mijn motor aan te raken...

Kom maar zou ik zo zeggen.
 
Ze wachten maar. Wel probeer ik de wachttijd zo kort mogelijk te houden, dus tanken, betalen en wegwezen.
 
Tjonge, wat een verdraagzaamheid weer -O- .

Als het kan, is het een kleine moeite om de motor / het blik even iets naar voren te zetten. Als het niet kan, dan moet diegene achter mij maar even het geduld hebben tot ik klaar ben. En ja, ik probeer zo snel mogelijk alles aan te trekken.

Koffie drinken en dergelijke betekent bij mij wel dat ik eerst de auto verplaats, want laten staan vind ik echt asociaal. Ook het navigatiesysteem instellen en dergelijke doe ik wel ff iets verder op.
 
Ik tank meestal bij onbemande stations. Daar dus geen problemen met eerst afrekenen etc.

Bij bemande stations tanken, afrekenen, aankleden, wegrijden. Klaar. Kost net zoveel tijd als een automobilist die zijn gordel om moet doen, zijn haar goed, etc etc etc. Die paar seconden maakt echt niet uit.

Als ik koffie of een broodje of whatever wil zet ik de motor op de daarvoor aangewezen plaats. Klaar.

Heb het wel een keer andersom meegemaakt. Vriendin was klaar met tanken en had al afgerekend, stond helm en handschoenen aan te doen. Een ongeduldige automobilist (toeteren etc) kan niet twee tellen wachten en zet de auto voor haar neer . . . om vervolgens naar binnen te lopen :? Aangezien er niet genoeg ruimte was voor haar om er omheen te rijden maar tussen de pomp en de auto door gegaan (achteruit met volle bepakking was geen optie). Jammer van de spiegel :W

Da's de andere kant van de medaille ;)
 
Ik zet bijna altijd mijn motor vooraan, zodat de volgende erbij kan..
Auto betaal ik met pasje, dus ben ik zowieso snel weg.

Kleine moeite en iemand anders weer blij,...
Mocht er desondanks iemand kwaad worden of over de rooie gaan, zou ik hem laten staan en nog een koffie bestellen...
 
Na het tanken laat ik hem eerst staan vanwege de eerder genoemde 'bewaking'.
Na het betalen schuifel ik wel even naar voren. Heb zelf een hekel aan lui die uitgebreid hun bonnetje napluizen/km stand opschrijven enz.

Ben trouwens wel eens geflitst bij het wegrijden (had netjes betaald).
Ik wist niet dat er zo'n systeem was, er hangen toch al camera's dus doorrijders kunnen ze daar al op vinden.

Misschien was dit gewoon een koekblikker die mij(n motor) zo mooi vond dattie daar een plaatje van wilde. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan