Opschieten bij het tanken!

hoe ben jij?

  • aso: ze wachten maar

    Stemmen: 17 17,0%
  • sympatiek: ga gewoon aan de kant

    Stemmen: 78 78,0%
  • wtf!?! ze zoeken het maar uit

    Stemmen: 5 5,0%

  • Totaal aantal stemmers
    100
Ik laat mn auto / motor ook altijd staan na het tanken. Eerst betalen. Staat idd wel eens aangegeven. Komt ook wel voor dat de pomp pas weer wordt vrijgegeven nadat er is betaald, dus dan het verplaatsen sowieso weinig zin.

Na het betalen wil ik em wel een stukkie naar voren verplaatsen als er mensen achter mij staan te wachten. Treuzelen doe ik niet, vind ik irritant. Tanken is ook zonde van mijn tijd namelijk ;)

:^
 
tank altijd met easypay van de shell. (de druppel) dan kan ik mijn helm en handschoenen gewoon ophouden. Na het tanken tanktas erop en gaan. Vind het wel zeer irritant als mensen juist die pomp pakken terwijl de rest nog leeg is en dan gewoon binnen gaan betalen.

Ik maak me nog wel eens zorgen dat iemand mijn tanktas waar alles inzit (rijbewijs, papieren, portomonaie met creditcards en bankpassen en mijn pasport.) van de pomp afjat en wegrent. Probeer hem dan maar eens in te halen nadat je de slang terug hebt gehangen, motor op standaard en afstappen. Dan de reactietijd erbij optellen en je bent dus alles kwijt.


Ik legde mijn tanktas altijd (ondersteboven) op mijn stuur, zodat mijn tank vrij was. Dan zit ie ook nog vast met koordjes, dus alleen met een mes krijgen ze dast ding 'zo' los.
 
het heeft pas zin om 'aardig te doen' als je al betaald hebt.

Iemand kan pas tanken aan de pomp op het moment dat jij je benzine betaald hebt.

En die 10 seconden die het dan nog duurt om terwijl je naar je motor/auto loopt wacht men maar lekker.. :N

Als het rustig is haal ik meestal ook nog even een kop koffie, maar is het druk, ja, dan zet ik mn auto eerst even aan de kant..

Verder zijn de meeste pompen aan de snelweg voorzien van 22 pompen, dus keuze zat..

Het hangt af van de drukte, de situatie en of mensen al gehaast hun auto bijna IN jouw auto zetten.. dan kan ik dus echt tergend langzaam tanken en betalen.. even kopje koffie halen.. kommop zeg... die mentaliteit van tegenwoordig...

:N
 
ik dacht dat ze die easypay alleen bij de snelweg hadden? :P

ik ben dan toch echt niet van plan af te stappen ;)
nee, easypay is overal eigenlijk. Dorp, stad, landweg. Maar juist langs de snelweg heb je zware pech. Rij jij tegen het verkeer in? Over een vangrail heen. En als je er hard achteraan rent pikt zijn/haar maatje ook nog je motor.
Shit, volgens mij wordt ik paranoïde :?
 
Ik legde mijn tanktas altijd (ondersteboven) op mijn stuur, zodat mijn tank vrij was. Dan zit ie ook nog vast met koordjes, dus alleen met een mes krijgen ze dast ding 'zo' los.
De mijne hangt alleen aan zijn magneten en een klein haakje. Vanwege mijn kuip past hij eigenlijk niet op het stuur. (denk ik) Wel het proberen waard, van je stuur af is lastiger dan van de pomp naast je terwijl jij kijkt of de benzine er niet overheen gaat.
 
Ik maak me nog wel eens zorgen dat iemand mijn tanktas waar alles inzit (rijbewijs, papieren, portomonaie met creditcards en bankpassen en mijn pasport.) van de pomp afjat en wegrent. Probeer hem dan maar eens in te halen nadat je de slang terug hebt gehangen, motor op standaard en afstappen. Dan de reactietijd erbij optellen en je bent dus alles kwijt.
Daarom heb ik mijn papieren / portemonnee altijd in m'n jas zitten.
 
Ik probeer uitsluitend bij pompen te tanken waar ik met PIN kan betalen, kan ik lekker blijven zitten en kleding/helm/handschoenen enzo ook lekker aanhouden.
PIN pompen hebben voor mij alleen maar voordelen.

Dat ze ook nog eens goedkoper zijn maakt niet uit, dat verpest mijn rijstijl dan wel weer ;)

Mocht ik bij een gewone pomp komen weet ik dat pompbedienden er een hekel aan heben als je eerst je voertuig wegzet, aangezien ze niet weten of je 'm 5 meter wegzet of ervandoor gaat.
Ik gedraag me dus naar de huisregels van waar ik op dat moment ben, niemand die mij daarop met argumenten kan aanspreken, mede idd ook doordat de regel de pomp niet vrijgegeven word voordat afgerekent is.

De energie om boos te worden als ik op mijn voorganger moet wachten of om te reageren op een boze aanstaande klant achter mij die wil dat ik opschiet is mij die 20 seconden niet waard, die win je toch niet terug, het gaat alleen maar langer duren.
 
Hoe lang duurt het nou helemaal om je helm aan te trekken en je handschoenen op te doen? Die 20 seconden kunnen ze ook nog wel even wachten. Oprijden naar de kassa en de volgende alvast zijn gang laten gaan doe ik bij hoge uitzondering, alleen als ik zie dat alle pompen bezet zijn en bij de kassa ook een rij staat.
 
Oprijden naar de kassa en de volgende alvast zijn gang laten gaan doe ik bij hoge uitzondering, alleen als ik zie dat alle pompen bezet zijn en bij de kassa ook een rij staat.
dat heeft toch geen nut, aangezien degene na nou niet kan tanken totdat jij betaald hebt en de pomp weer is vrijgegeven ;)
 
dat heeft toch geen nut, aangezien degene na nou niet kan tanken totdat jij betaald hebt en de pomp weer is vrijgegeven ;)
zoals eerder gezegt....dat kan dus vaak wel ;)
ze hebben die informatie binnen nog gewoon staan ;)
 
tijdens betalen laat ik de motor gewoon staan, als ik dan terug kom duw ik m een paar meter naar voren zodat ik rustig mn helm/handschoenen aan kan trekken en de persoon acher mij gewoon kan tanken.

Kleine moeite lijkt mij.. :W
 
dat heeft toch geen nut, aangezien degene na nou niet kan tanken totdat jij betaald hebt en de pomp weer is vrijgegeven ;)

Dat is niet helemaal waar, als je je motor bij de kassa neerzet kan de volgende in de tussentijd zijn auto al klaar zetten, tankdop open etc. Anders moet diegene wachten totdat jij je handschoenen, oordoppen, helm, zonnebril etc aan hebt getrokken.

In een normale situatie waarin het niet druk is laat ik mijn motor wel bij de pomp staan, maar als het pokke druk is en er een rij staat rij ik mijn motor wel even naar de kassa, kleine moeite en dan kan de volgende direct naar voren schuiven.

Daarnaast zet ik altijd mijn helm af voor het tanken, als ik dan naar de kassa tuf heb ik mijn helm aan een spiegel hangen of ik heb mijn arm erdoor, in ieder geval kan de kassiere zien dat ik niet van plan ben om direct weg te rijden. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
 
Tanken, betalen, evt even stuk vreten/drinken kopen, naar de motor wandelen en dan ofwel aan de kant duwen als ik nog wat ga eten, of gewoon aankleden en wegrijden.

Mocht iemand vervelend gaan doen dan ga ik zeker geen haast maken.
 
zoals eerder gezegt....dat kan dus vaak wel ;)
ze hebben die informatie binnen nog gewoon staan ;)
Het kost vaak verrekte veel moeite om dat terug te halen en juist te boeken ;)

heb zelf bij een Shell gewerkt, en afslaan voordat er betaald is bij drukte is gewoon NIET te doen..
 
Het kost vaak verrekte veel moeite om dat terug te halen en juist te boeken ;)

heb zelf bij een Shell gewerkt, en afslaan voordat er betaald is bij drukte is gewoon NIET te doen..
hmmm.....wordt tijd dat ze daar dan een beter systeem neerzetten :Y ik zie namelijk dat het wel vaker gebeurd.
 
In america moet je eerst betalen dan pas kun je tanken ( toch ?)
Is dat geen oplossing ?
Kan al ;) bij pinnen aan de pomp :)

tenminste, dan pin je voordat je tankt, en hoef je geloof ik na het tanken alleen nog op ja te drukken :?

heb 't paar keer gedaan, maar weet niet zo uit mn hoofd hoe het werkt :?
 
Kan al ;) bij pinnen aan de pomp :)

tenminste, dan pin je voordat je tankt, en hoef je geloof ik na het tanken alleen nog op ja te drukken :?

heb 't paar keer gedaan, maar weet niet zo uit mn hoofd hoe het werkt :?
:N

Je voert je pas in, haalt je pas er weer uit, geeft je pincode in, geeft aan of je een bon wilt na de tankbeurt en begint te tanken. Het precieze bedrag wordt dan afgeboekt op het moment dat je de slang terughangt. Het bedrag waarvoor je ineens kunt tanken is gelimiteerd.
 
Ik heb een dertig liter tank op The Black Brute, dus ik hoef niet vaak te tanken. *O*

Ik tank meestal bij pinpompen of bij de Makro in A'dam. Als ik bij gewone pompen tank dan is dat omdat ik echt niet anders kan.
Als ik iemand achterop heb, dan stuur ik deze naar binnen om alvast in de rij van de kassa te gaan staan. Maar als ik alleen ben laat ik mijn motor voor de pomp staan totdat ik heb afgerekend.
Ik haal nooit mijn motor weg bij de pomp voordat ik betaald heb, niet omdat ik een aso ben, maar omdat ik geen misverstanden wil krijgen met het tankstation personeel.

Voor het soort intimidatie praktijken dat TS ten deel viel ben ik niet bang, dat soort dingen is mij tot dusver niet overkomen - ook niet toen ik op een Vespa P200e reed en eerst nog tweetakt motorolie bij mijn benzine moest gooien voor ik de boel kon afsluiten.

Ik laat door middel van mijn opgestoken armen ook zien dat ik mijn handschoenen aan het aantrekken ben enzo, zodat een wachtende klant achter mij ziet dat ik niet loop te treuzelen.
 
:N

Je voert je pas in, haalt je pas er weer uit, geeft je pincode in, geeft aan of je een bon wilt na de tankbeurt en begint te tanken. Het precieze bedrag wordt dan afgeboekt op het moment dat je de slang terughangt. Het bedrag waarvoor je ineens kunt tanken is gelimiteerd.
dat was 't ja :)

Nou ja, meestal loop ik gewoon naar binnen, als ik laat tank in de stad, dan moet ik wel pinnen aan de pomp :)
 
Overal maar dat opschieten, als je haast heb ga je niet tanken :P

Ben wel van mening dat je enkel alleen moet tanken, je km opschrijven en afrekenen en pleituh gaan.
 
dat was 't ja :)

Nou ja, meestal loop ik gewoon naar binnen, als ik laat tank in de stad, dan moet ik wel pinnen aan de pomp :)
[me]Orpheus zoekt bij voorkeur een pomp waar gewoon aan de pomp gepind kan worden.
[/me]


Geen kans op gezeur over het ophouden van de helm. Geen ergernis over dodo's die voor je in de rij staan te prutsen met portemonnaie of dat ene rolletje snoep waar ze nog niet zeker van weten of ze het willen. Geen ongeïnteresseerd, 16-jarig breezah-chicky wat jou, al kauwgom herkauwend, op haar allerlangzaamst helpt, etc.

Je hoeft niet eens van je motor af te stappen... I-dé-aal. *D

En tis vaak nog goedkoper ook. :)
 
soms zet ik hem wel even weg.. zeker met een mooie dame achter me ;) haha..
maar vaak kunnen ze die paar tientallen seconden best even wachten..

je wint er toch geen tijd mee, zeker niet zoveel dat je er ook echt rekening mee zal gaan houden..

zoekzoekie
 
Het is hier bij de pomp waar ik altijd tank toch wel de gewoonte om gewoon te blijven staan totdat je betaald heb. Aso? Mja, in de supermarkt ga ik toch ook niet eerst even m'n boodschappen inladen in de auto om vervolgens dan pas te betalen zodat de gene achtermij niet zo lang hoeft te wachten? (om maar een vergelijking te maken ;) )

Bovendien wordt bij een groot aantal pompen de pomp pas weer ontgrendeld nadat er betaald is...

Mijn inziens is het toch eerder aso om eerst je auto of motor weg te zetten alvorens te betalen. Als je graag door wil rijden, dan moet je lekker in Luxemburg gaan tanken waar het wel de gewoonte is bij sommige pompen dat je na het tanken doorrijdt naar de kassa.

Ik denk dat het meer een verschijnsel is van deze tijd dat iedereen maar op moet t#$fen omdat je zelf meer haast heb dan de gene voor jouw. Ook wel verharding van de maatschappij genoemt. Heeft niets met sociaal gebaar te maken.

Just my 2 cents :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan