Opschieten bij het tanken!

hoe ben jij?

  • aso: ze wachten maar

    Stemmen: 17 17,0%
  • sympatiek: ga gewoon aan de kant

    Stemmen: 78 78,0%
  • wtf!?! ze zoeken het maar uit

    Stemmen: 5 5,0%

  • Totaal aantal stemmers
    100
Het is hier bij de pomp waar ik altijd tank toch wel de gewoonte om gewoon te blijven staan totdat je betaald heb. Aso? Mja, in de supermarkt ga ik toch ook niet eerst even m'n boodschappen inladen in de auto om vervolgens dan pas te betalen zodat de gene achtermij niet zo lang hoeft te wachten? (om maar een vergelijking te maken ;) )

Bovendien wordt bij een groot aantal pompen de pomp pas weer ontgrendeld nadat er betaald is...

Mijn inziens is het toch eerder aso om eerst je auto of motor weg te zetten alvorens te betalen. Als je graag door wil rijden, dan moet je lekker in Luxemburg gaan tanken waar het wel de gewoonte is bij sommige pompen dat je na het tanken doorrijdt naar de kassa.

Ik denk dat het meer een verschijnsel is van deze tijd dat iedereen maar op moet t#$fen omdat je zelf meer haast heb dan de gene voor jouw. Ook wel verharding van de maatschappij genoemt. Heeft niets met sociaal gebaar te maken.

Just my 2 cents :]
Imho werkt dat dan twee kanten op. Net zo goed als het wel zo sociaal is om even op je voorganger te wachten zonder gelijk moeilijk te doen, is het ook wel zo sociaal om ff je motor een paar meter naar voren te duwen voor je je helm op gaat zetten, rugtas om doet, pak dichtritst, tanktas dichtritst, handschoenen aantrekt, etc.
 
Beetje onzin discusie dit. Zeker in de randstad waar het nogal eens druk aan de pomp kan zijn wordt deze niet vrijgegeven voordat er afgerekend is. M.i. is de drammer de aso. Als het leven draaid om een tijdwinst van 2 minuten heb je toch echt wel een probleem of zeer binnenkort een hartkwaal. Ga dan beter voorbereid van huis en zorg gewoon dat je met een volle tank wegrijd.
 
Imho werkt dat dan twee kanten op. Net zo goed als het wel zo sociaal is om even op je voorganger te wachten zonder gelijk moeilijk te doen, is het ook wel zo sociaal om ff je motor een paar meter naar voren te duwen voor je je helm op gaat zetten, rugtas om doet, pak dichtritst, tanktas dichtritst, handschoenen aantrekt, etc.

En een automobilist moet ook maar z'n auto even naar voren duwen alvorens 'ie instapt, gordel omdoet, bonnetjes opbergt, radio op juiste zender doet etc. etc. :?

M.i. je reinste bullshit. Als ik nou 5 minuten moet wachten op iemand voordat 'ie weg is dan ga ik me wel flink lopen irriteren (en dan nog hou ik me koest, m'n leven hangt er niet vanaf), maar in de regel is het instappen en wegrijden (net als op de motor opstappen en wegrijden is) en sta je niet eerst 5 minuten te hannessen bij de pomp voordat je weg kan (en dan heb ik zelfs nog een helm met dubbel D sluiting en geen snelsluiter ;) )

Beetje onzin discusie dit. Zeker in de randstad waar het nogal eens druk aan de pomp kan zijn wordt deze niet vrijgegeven voordat er afgerekend is. M.i. is de drammer de aso. Als het leven draaid om een tijdwinst van 2 minuten heb je toch echt wel een probleem of zeer binnenkort een hartkwaal. Ga dan beter voorbereid van huis en zorg gewoon dat je met een volle tank wegrijd.

:^
 
Beetje onzin discusie dit. Zeker in de randstad waar het nogal eens druk aan de pomp kan zijn wordt deze niet vrijgegeven voordat er afgerekend is. M.i. is de drammer de aso. Als het leven draaid om een tijdwinst van 2 minuten heb je toch echt wel een probleem of zeer binnenkort een hartkwaal. Ga dan beter voorbereid van huis en zorg gewoon dat je met een volle tank wegrijd.
tsja, ik kan die tank wel volpissen maar daar rijdt hij over het algemeen beroerd op. Of heb jij een pompinstalatie aan huis?
 
Imho is het een kleine moeite om ff je motor naar voren te duwen als je getanked hebt. Op die manier kan de volgende gewoon zijn gang gaan terwijl je gaat betalen, helm/handschoenen weer op zetten, etc.



IMHO is het een kwestie van geduld. die 15 seconden die je moet wachten. lekker boeiend allemaal. leer eens ontspannen iedereen meot altijd maar snelsnelsnel.






-O-






whoooooooooosssssssssaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :+
 
Plotseling vrees ik dat ik niet goed om me heen kijk of de buitenwereld niet bemerk als ik tank. Waarmee ik bedoel te zeggen dat ik me niet kan herrinneren dat ik ooit ook maar enige irritatie van mijn zijde of van een ander heb meegemaakt tijdens het tanken. Terwijl ik redelijk gemiddeld rijd en met motor en auto langs de weg zit. Bij een pomp op weg naar de TT ofzo vind ik het volstrekt niet erg om even te wachten; genoeg te zien.
 
Miin vriendin is operatie assitente, en had hier in de buurt iemand die de straat blokkeerde.
Mijn vriendin was opgeroepen, dus moest snel in het ziekenhuis zijn. Dus wat doet ze, ze toeterd, in de trand van laat me ff er snel langs....

Lichtje ging in die auto aan, en er werd haar op creatieve wijze in gebaren taal uitgelegd, dat ze maar ff moest wachten....

Ja de mensen worden steeds gezelliger... :X
 
Ik heb gewoon een engelen geduld. O-) Ik heb wel wat beters te doen als me druk maken over die 15 seconden dat je zou winnen doordat de voorganger zijn auto even vooruitrijdt. ik wacht netjes op mijn beurt en tank vaak ook bij zo'n easypay geval. dat scheelt je ook nog eens je helm afdoen bij de balie om te betalen wat soms verplicht is. ik tank ook vpower daar trekt je motor toch net ff beter mee
 
Meestal laat ik de motor staan, ik probeer echter te voorkomen dat ik bij reguliere tankstations tank. Daarom ga ik altijd naar de Tango toe, pinpas er doorhalen, tanken en wegwezen. Geen gedoe met het afdoen van je helm of andere zaken, gewoon tanken en gaan met die banaan :P .
 
Bij grote drukte een kleine moeite, maar anders wachten ze maar even.
Je ziet ook wel eens van die mensen die perse bij jouw pomp willen staan terwijl er andere pompen vrij zijn. Die mogen rustig wachten, als ze haast hebben schuiven ze maar een stukkie op.
Bij koffie drinken of andersoortige boodschappen inderdaad even aan de kant zetten.
 
waarom heeft iedereen altijd haast :( dat begrijp ik dus niet
en als het niet snel genoeg gaat springt iedereen gelijk uit zijn vel B|
 
In america moet je eerst betalen dan pas kun je tanken ( toch ?)
Is dat geen oplossing ?

In Nederland soms ook. Heeft alles te maken met de kans op doorrijden. In slechte buurten in de VS is het (soms alleen 's nachts) wel gebruikelijk, maar het is geen typisch Amerikaans verschijnsel. Bijvoorbeeld de Texaco in het centrum van Den Haag heeft midden in de nacht hetzelfde beleid.
 
Ik tank gewoon en als ik pas klaar ben dan ga ik weg, niet eerder. Ik schiet niet harder op en doe ook zeker niet rustig aan."Als je mot tanken mot je tanken, toch? Dat gehaast, doe ff normaal.
 
Ik laat me auto/motor gewoon staan. Ze wachten maar..
Moet ik ook als anderen tanken/afrekenen.
Tiz soms vervelend, maar tiz niet anders eventjes.
Op de motor : Na het tanken, helm af/handschoenen tijdens het lopen naar de shop, afrekenen. Bij terugkomst motor verplaatsen als het erg druk is bij de pomp. Dan helm opdoen, handschoenen aan e.d.
(Ze moeten ook niet proberen mijn motor weg te zetten/of poging doen me omver te rijden.. Dan ben ik een heel stuk minder lief, zeg maar...)
Maar goed : 9 van de 10 keer rij ik wel naar een andere pomp als de ene pomp te druk is, tenzij m'n motor/auto echt verse brandstof nodig heeft..

Kijk : als ik een broodje binnen ga eten, zet ik de motor na het afrekenen wel ff weg en ga dan wel terug om een broodje te halen...


Groetjes...
 
Als ze dat doen dan zet ik hem naast de auto zodat de bestuurders deur niet los kan }) daarna trek ik de slang over de auto zonder de auto te raken gooi de tank vol reken af ga naar het toilet bestel een broodje en koffie en vervolgens wacht ik tot hij probeert mijn motor aan te raken...

Kom maar zou ik zo zeggen.


Tuurlijk vent. Die slang trek je niet over de auto zonder deze te raken, of je moet met zijn 2en zijn.
 
Mijn moeder zij altijd, geduld is een schone zaak :Y
Nou is het een kleine moeite om je motor even te verplaatsen, als dat kan. Maar als je jouw handschoenen aantrekt, of je helm opzet, kunnen ze best even wachten hoor. Gaan ze niet dood van ;)
 
Wat een drukte om helemaal niks....Van de poll klopt ook geen reet...

Als je gewoon ff wat geduld hebt dan zul je zien dat het maar om 10-20 seconden gaat, goh wat erg he? Als iedereen wat meer geduld zou hebben in het verkeer dan zou het er stukken minder agressief aan toe gaan.

Een motorrijder moet inderdaad wat meer regelen maar veel meer adn de helm opzetten en de handschoenen aandoen is het vaak niet. Als een automobilist zijn rittenadministratie ff bijwerkt dan zul je zien dat het maar om 10 sec. gaat.

Geduld is een schone zaak, denk aan je hart... je maakt je druk om niks. -O-
 
waarom gaat iedereen zo langzaam
de magnetron die schiet ook al niet op, ik moet soms wel 2 minuten wachten voordat mijn eten warm is.
kunnen ze daar ook niet iets snellers voor uitvinden???
8-) 8-) 8-)
 
tsja, ik kan die tank wel volpissen maar daar rijdt hij over het algemeen beroerd op. Of heb jij een pompinstalatie aan huis?

Neen maar ik ik weet meestal wel waar ik naar toe moet de komende dagen en houd daarbij rekening mee met het tanken zodat ik niet onderweg nog ff snel moet tanken en vervolgens knalhard moet door scheuren om de verloren tijd goed te maken. Hetgeen je overigens toch niet lukt in de spits.
 
Terug
Bovenaan Onderaan