Opstapper of Starter?

Abby

MF'er
2 nov 2001
88
0
Hoi allemaal!
Was net nog de motoradvertenties aan het bekijken (ben op zoek naar een leuk knorrepotje) tot ik dit forum ontdekte.... :]
Tjee, ik ben hier dus hartstikke nieuw en het leek me wel leuk om als \'opstapper\' of \'starter\' of hoe je
zelf noemen wilt hier eens van me te laten horen.
Ben wel bekend met het forumfenomeen maar nog niet specifiek op het terrein van de bike(ers). Is het hier gevaarlijk terrein of geldt dat alleen voor op de weg en valt het hier allemaal wel mee?
Ik heb hier eigenlijk nog niet zoveel in te brengen maar kan jullie vertellen dat ik het helemaal super te gaaf vindt dat ik na jarenlang als passagier te hebben vertoeft nu eindelijk zelf eens de teugels in de hand mag nemen.
Ben pas geslaagd!!!!! :} en ben nu op zoek naar een eigen bike want die van mijn partner laat ik maar voor wat het is. Is me te zwaar... (HD 1340) Lijkt me ook wel wat overdreven voor een opstapper of starter?
Nee, laat ik de wegen voor jullie en andere weggebruikers nog maar wat minder ONVEILIG maken door het nog even met een lichtere klasse te doen en van een andere typetje. Eerst maar\'es even wat ervaring op doen en later nog maar weer\'es bekijken, toch?
Trouwens nog even en dan sta ik weer met de kraam op de MotorSale in Rosmalen, wie weet treft ik daar nog wel een gave bike(r) aan!
Adios..
 
Uhm misschien is het handig om effe te vertellen wat voor soort type motor je zoekt :?

Trouwens welkom hier op ons forumpje :P
 
Welkom, maareuh wil je niet vloeken op dit forum, HD kan dus echt niet he. ;)

Wat mij kan een HD zeker wel. Dit forum heet toch niet http://www.supersport-forum.nl (www.supersport-forum.nl) ofzo? Het zou niet slecht zijn als op het forum de verhouding supersport:nietsupersport een betere afspiegeling van de werkelijkheid was.

Abby: welkom...
 
Wat mij kan een HD zeker wel. Dit forum heet toch niet http://www.supersport-forum.nl (www.supersport-forum.nl) ofzo? Het zou niet slecht zijn als op het forum de verhouding supersport:nietsupersport een betere afspiegeling van de werkelijkheid was.

Abby: welkom...

Voila!
 
Hoi jongens en ook meiden?

Nog bedankt voor jullie hartelijke welkom!
Trouwens zijn de vrouwen hier ook nog in meer of mindere mate vertegenwoordigd?

Even terugkomen op wat vragen/opmerkingen.

Mijn belangstelling gaat uit naar een chopper.
Ik heb hier en daar al wat rond geneuzeld en een Shadow of Intruder heeft op dit ogenblik mijn voorkeur.

HD = vloeken? Je gaf \'t aan met een knipoog toch?
Je hebt een verkeerde indruk van dit type motor of zijn het de berijders daarvan?
Er bestaat eigenlijk niets mooiers dan het hebben en berijden van een Harley. The \'looks\' the \'sound\' & the \'feeling\' Ach, je moet het een keer meegemaakt hebben om te weten hoe het voelt,
zelfs als je alleen nog maar achterop heb mogen zitten zoals in mijn geval.
Elke HD heeft zijn eigen (ik zou bijna zeggen karakter) De look van de bike geeft een beetje de looks van de berijder aan.
Er wordt hierbij soms heel wat gesleutelt, gestript, en gepaint om de motor te laten zijn zoals je hem hebben wilt. Een beetje van mezelf en een beetje van.... ha, ha. :)
Heb zelf een winkel gehad met alles op het gebied van motor en aanverwante artikelen. Wij verkochten bijna alles op de motoren na. En als je dan soms hoort en ziet welke vooroordelen er zijn tussen de race- en choptypes dan valt er soms nog heel wat te verbeteren. Maar naar verloop van tijd was er in onze shop toch een gevoel van saamhorigheid of je nou zus rijdt of zo. Voorkeur die blijft maar uiteindelijk komt \'t er opneer dat we allemaal van dezelfde hobby houden te weten MOTORRIJDEN!!

En de MotorSale in Rosmalen is in het 2e weekend van november dus 9, 10 en 11 november a.s.
Een meer dan gezellige, ogen en oren tekort komende motor- en livestyle beurs.

Voor de rest,
groetjes
 
Elke HD heeft zijn eigen (ik zou bijna zeggen karakter) De look van de bike geeft een beetje de looks van de berijder aan.
da\'s toch zo\'n gelul van een dronken aardbei...
wat verschillen die harleys nou helemaal.. de een heb veters aan zijn stuur, de ander een teddybeer aan zijn sissy-bar... nounou... wat een karakters.
Zet een paar sportsfietsen van een paar veeleisende piloten naast elkaar en de verschillen zijn veel groter. Tja, visueel niet zichtbaar voor een sjopperaar, want het gaat meestal om technische verschillen, en wat kan het jou nou rotten hoe je sjopper remt, stuurt etc, als ie maar glimt!

but.... have fun.
 
Rustig GuZ, gun iedereen zijn eigen mening, ik vind die SM\'s niks, jij blijkbaar Supersports en HD\'s niks maar gun elkaar het licht in de ogen. :)
 
Rustig GuZ, gun iedereen zijn eigen mening, ik vind die SM\'s niks, jij blijkbaar Supersports en HD\'s niks maar gun elkaar het licht in de ogen. :)
Ik ben heeeeel rustig. Ik misgun der toch niks maar reageer op der cliché-argumenten. ander motoren verschillen vaak net zoveel van elkaar als die \"gecustomizede\" sjopperts. De manier van customizen verschilt maar dat willen ze vaak niet zien. Dat dat hele lifestyle gedoe niks voor mij is moge duidelijk zijn

En ik vind supersports GEWELDIG, ik zou er best wel es af en toe weer op willen rijden, op een circuit dan wel te verstaan. Of als ik weer es tegen de stuik van het gas door een bocht ga.... *D
 
Zo, de meningen worden hier nogal ongezouten gegeven!
Is niks mis mee, maar dronken aardbei? :? Doe\'es even rustig joh. Ik spreek hier vanuit mijn eigen gevoel en niet om iemand anders er onderuit te halen of zo. Maar misschien heb je \'t verkeerd opgevat? Ieder z\'n eigen meug, vrijheid en vooral blijheid da\'s mijn credo. *D
Pfff... k\'zou bijna denken dat hier de pleuris uitbreekt als je niet toergesnoerd op je racer zit. :(

Adios
 
Zo, de meningen worden hier nogal ongezouten gegeven!
Is niks mis mee, maar dronken aardbei? :? Doe\'es even rustig joh. Ik spreek hier vanuit mijn eigen gevoel en niet om iemand anders er onderuit te halen of zo. Maar misschien heb je \'t verkeerd opgevat? Ieder z\'n eigen meug, vrijheid en vooral blijheid da\'s mijn credo. *D
Pfff... k\'zou bijna denken dat hier de pleuris uitbreekt als je niet toergesnoerd op je racer zit. :(

Adios
Je deed niks verkeerd hoor, GuZ is nou eenmaal wel eens wat bot in zijn opmerkingen. ;)

Zijn hier veel racers maar echt niet allemaal...
 
Zo, de meningen worden hier nogal ongezouten gegeven!
Pfff... k\'zou bijna denken dat hier de pleuris uitbreekt als je niet toergesnoerd op je racer zit. :(

Daar lijkt het wel af en toe op, maar zo is het niet. We willen hier graag een groep van alle soorten motorrijders, dus niet alleen de supersportrijders.

Guz is met name ( er zijn er wel meer hoor :P ) nogal sterk in het ongenuanceerd brengen van zijn mening.
 
Op Zaterdag 03 november 2001 15:33 schreef HELLdesker het volgende:
Guz is met name ( er zijn er wel meer hoor :P ) nogal sterk in het ongenuanceerd brengen van zijn mening.

Hetgeen, ik persoonlijk vaak wel 1 van guz\' goeie eigenschappen vind.. Hij draait echt niet rond het potje maar zegt\'t zoals hij DENKT :P dat\'t is. :)

Er zijn hier trouwens wel een paar vrouwen.. stuk of 4 ondertussen?? Maar de overgrote meerderheid is wel (super)sportief gericht.
Zitten wel een aantal chopper gekken tussen die je kunnen helpen met je vragen.
 
Laatst bewerkt:
Op Zaterdag 03 november 2001 15:45 schreef poohbeer het volgende:Zitten wel een aantal chopper gekken tussen die je kunnen helpen met je vragen.

Echter zijn die choppergekken nooit online, die zijn het chroom aan het poetsen. ...Als ze toch bezig zijn, mogen ze meteen even het modder onder m\'n spatborden/kappen vandaan halen.
 
Op Zaterdag 03 november 2001 16:18 schreef JK het volgende:

Echter zijn die choppergekken nooit online, die zijn het chroom aan het poetsen. ...

Ha, ha, vindt dit soort opmerkingen best wel grappig eigenlijk. Beetje humor kan nooit geen kwaad.
Even serieus, dacht je nou werkelijk dat alle chopnuts als een stel idioten de hele dag in de weer zijn met het oppoetsen van chroom?
Kom nou het blijft geen showroombike, heb wel wat
beters te doen. Zo nu en dan even het noodzakelijk onderhoud, de poetsdoek er over en klaar is clara.
Enuh, ik hoop niet dat je het erg vind maar mankeer jij wat aan je handjes? Haal jij even lekker zelf de resten mud onder je spetterklep vandaan. :P

En het is me duidelijk geworden dat de chopper liefhebbers en de vrouwen hier dus in de minderheid zijn.
Neemt niet weg dat ik het wel leuk vindt om van gedachten te wisselen met een overgrote meerderheid van het overige asfaltgeweld.
Dus ik blijf hier nog wel even hangen als je het niet erg vindt! ;)

p.s. Ik heb ooit eens meegereden met een aktie die op touw was gezet door de MAG. Het was fantastisch om te zien en te beleven dat alle soorten motors in een grote groep vertegenwoordigd waren. Toen was er duidelijk wel een soort van eenheid. Duizenden motorrijders en door middel van politiebegeleiding werden de opritten ook nog even vrij gehouden. Op een verzamelplek nog even ontspannen en dan weer huiswaarts keren. Al met al een indrukwekkende dag. Heb er nog foto\'s van. Zou je die hier ergens kwijt kunnen?

Ook hebben wij hier in de regio een MV die zich niet richt op een bepaalde groep en type motor.
Alles en iedereen is van harte welkom, het enige wat vereist wordt is dat je in het bezit bent van een motor. En dat vind ik nou het leuke. Zo zie, hoor en beleef je nog is wat!
Groetjes.
 
Echter zijn die choppergekken nooit online, die zijn het chroom aan het poetsen. ...

Nou.. ik ben nog regelmatig online dacht ik zo.. dat chroom poets ik maar eens in de week. Ben nie zo\'n poetswijf... ;)

Ha, ha, vindt dit soort opmerkingen best wel grappig eigenlijk. Beetje humor kan nooit geen kwaad.
Even serieus, dacht je nou werkelijk dat alle chopnuts als een stel idioten de hele dag in de weer zijn met het oppoetsen van chroom?
Kom nou het blijft geen showroombike, heb wel wat
beters te doen. Zo nu en dan even het noodzakelijk onderhoud, de poetsdoek er over en klaar is clara.

Als jij zit te kijken naar een originele Suzuki Intruder dan ben je wel stiekem verplicht om heel wat te poetsen. Daar zit namelijk heel wat chroomwerk op!

En het is me duidelijk geworden dat de chopper liefhebbers en de vrouwen hier dus in de minderheid zijn.
Dus ik blijf hier nog wel even hangen als je het niet erg vindt! ;)

Niemand die je weg wil hebben, hoor. Ik rijd een Magna, ook een chopper. Enigste verschil met de overige choppers van andere merken is dat de Magna een 4-cilinder is en geen V-twin. Maakt em dus weer wat krachtiger in toeren... ;)
Misschien ook wel iets voor jou.. het zijn werkelijk hele fijne motoren. Bij aankoop zat ik te dubben tussen \'n Intruder (blijft mooie fiets), een Vulcan (ook mooie bike) en deze Magna. Maar na een proefritje kwam voor mij de Magna stukken beter eruit (beter vermogen, lekkere ligging, betere remmen, etc.). Eén nadeel; als je dragpipes op je fiets wil leggen, dan is dat niet zo heel aan te raden bij een Magna.


Duizenden motorrijders en door middel van politiebegeleiding werden de opritten ook nog even vrij gehouden.

Jah, sommige van ons hebben ook wel eens een politiebegeleiding... maar dan naar het politiebureau.. ;)

Alles en iedereen is van harte welkom, het enige wat vereist wordt is dat je in het bezit bent van een motor. En dat vind ik nou het leuke. Zo zie, hoor en beleef je nog is wat!

Sjah.. ondanks alles voel ik me hier toch wel welkom hoor. Het is wel zo dat er heel wat meer sportmotoren hier rond hangen, dat schijnt de trend te zijn, aldus Duderuud die dat meldde toen hij bij 3FM was (eigenlijk jammer dat dat gemeld moest worden...), maar choppergasten vind je her en der heus wel hoor. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan