Optie pas maken tank op xr650r met keihin fcr41

Derkie24

Rookie
25 sep 2022
19
1
Hallo leden!

Een poosje geleden plaatste ik het bericht of mensen ervaring hebben met het swappen van een stock carburateur van een honda xr650r naar 1 met een keihin fcr 41 vlakschuif

Inmiddels is dit mij gelukt om aan een keihin te komen erop te bouwen en lopend te maken! Werkt super!

Alleen zit ik nu met het volgende…

Door de zitting en breedte van de keihin past mijn originele tank er niet meer op…

Even verdiept en navraag gedaan.. de enige 2 opties die ik nu zou hebben is mijn flexibel luchtbox stuk aan achterkant carburateur vervangen door zelf gemaakte flens waardoor ik de carburateur verder naar achter kan plaatsen en hierbij een verleng stuk draai zodat de afstand naar de cilinder wordt overbrugt..

Hierdoor past het misschien..

Andere optie (wat ik liever niet wil) is mijn orignele tank verwarmen met een verfphône en dan tank vervormen op 1 plek…



Lang verhaal kort..

Heeft iemand enig idee of er een aftermarket tank is of een ander type tank wat misschien in de buurt komt van een standaard 8L tank van een xr650r

Mvg
 
Hier fotos van de tank waarbij ik niet wegkom bij benzinekraan kant. De fotos zijn van toen ik hem ging passen
 

Bijlagen

  • IMG_1213.jpeg
    IMG_1213.jpeg
    144,8 KB · Weergaven: 61
  • IMG_1212.jpeg
    IMG_1212.jpeg
    137,7 KB · Weergaven: 58
  • IMG_1222.jpeg
    IMG_1222.jpeg
    158,7 KB · Weergaven: 59
  • 8E4786F8-CFFB-4614-BC39-3E1149DF24F8.jpeg
    8E4786F8-CFFB-4614-BC39-3E1149DF24F8.jpeg
    175,4 KB · Weergaven: 63
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Ik zou de inlaat laten zoals het is, verlengen van je inlaatspruitstuk lijkt me ongewenste bijwerkingen geven zoals een tragere gasreactie. Kun je geen tweedehands tank scoren en die aanpassen? Dan hou je de originele tank origineel.
 
Je komt meer te kort dan een paar cm zo te zien?! Tank vervormen klinkt als een mooie optie. Hoe werkt zoiets.. met een brander of een stuk metaal op een bepaalde temperatuur?
 
Benzine tank is zo te zien van kunststof Pe . thermoplast dus materiaal heeft als na deel dat het als het te warm wordt, en niet even dik is bij vervormen snel gaat insnoeren op zwakste plek bij te koud vervormen geeft het materiaal vaak geen egaal vervormingen
Als je het toch gaat proberen eerst carburateur ( nog beter carburateur na maken van hout ) afplakken met ducktape geen scherpe randen /kanten. daarna tank goed door en door plaatselijk verwarmen. tank monteren en aandrukken op carburateur en afkoelen met perslucht.
 
Bij mij in de buurt kan ik nog steeds 102 racing power tanken en met kunstof maakt dat ook niet uit ja. Alleen o ringen en sealringen in carb vinden het niet lekker.

Ik tank eigenlijk altijd 102 als het even kan.. zo min mogelijk ethanol
 
Terug
Bovenaan Onderaan