Optimaliseren Yamaha T-max 500?

guile

MF'er
16 mei 2013
108
0
Welke mods zijn er voor de T-max te doen om hem sneller te maken?
Mijn T-max (2011) heeft een Malossi racevario.
Ik wil geen open uitlaat; maakt vooral veel herrie maar zet nauwelijks meer pk's op achterwiel denk ik. Ander luchtfilter haalt ook weinig uit denk ik.
Is de inspuiting misschien aan te passen?

Hoor graag ideeen.
 
Bij zulk soort lange urls's even insluiten met HTML tag's

g3RXha.png


>>> Racing Cilinder MALOSSI 560 cc

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de tip.
Maar de cylinderinhoud vervangen gaat me te ver.

Heeft het programmeren van de ECU zin?
Iemand ervaring mee?
 
Je kan zeker nog enkele dingen aanpassen onder andere het herprogrammeren van de ECU(duur ...heb dit zelf ook laten doen) hier win je wel wat mee en ook het aanpassen van de luchtinlaat + luchtfilter ..hou er rekening mee dat dit allemaal kleine verschillen zullen zijn. Wil je echt meer verschil dan zul je diep in je geldbeugel moeten graaien en dan denk ik richting plaatsen van een turbo op de standaard motor...dan ben je echt snel maar jammer genoeg ook 5000€ lichter
 
Je kan zeker nog enkele dingen aanpassen onder andere het herprogrammeren van de ECU(duur ...heb dit zelf ook laten doen) hier win je wel wat mee en ook het aanpassen van de luchtinlaat + luchtfilter ..hou er rekening mee dat dit allemaal kleine verschillen zullen zijn. Wil je echt meer verschil dan zul je diep in je geldbeugel moeten graaien en dan denk ik richting plaatsen van een turbo op de standaard motor...dan ben je echt snel maar jammer genoeg ook 5000€ lichter

Hoe kun je de luchtinlaat precies aanpassen?
 
De toevoer van lucht naar je airbox verbeteren ...2 rubberen pijpjes komen nu uit in je luchtfilterkamer ...deze pijpjes inkorten of een andere diameter van pijpjes steken ! Er zijn wel wat mogelijkheden ..
0026ef20a90647136c93bc010457d07c.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan