Optimate III continue aangesloten of niet?

eastside

Die hard MF'er
4 jan 2004
319
0
Enschede
Gisteren de optimate aangesloten op mijn accu, na een aantal uurtjes begonnen de groene ledjes te branden. Kan ik nu de optimate er achter weg halen en over een aantal weken weer aansluiten? Kand it kwaad?
Of gedurende de komende 3 maanden (tot wanneer het weer wat beter weer wordt) de otpimate constant laten zitten? Om deze zolang in het stop contact te houden, lijkt me ook wel weer errug lang :?

jb37

MF veteraan
30 nov 2003
7.893
0
53
Houten
Ik laat hem heel de winter aangesloten staan, zo is het ook bedoeld.
Als het niet nodig is om te laden verbruikt het ding ook zo goed als niets, dus waarom het risico nemen dat je hem vergeet terug aan te sluiten en je accu alsnog overlijd?

stefvulcan

MF'er
29 apr 2004
135
0
in de zon
Helemaal niet nodig om constant te laten zitten.
Heb zelf een motor en een cabrio die in de winter stilstaan en de Optimate wordt
bij mij wekelijks gewisseld.

eastside

Die hard MF'er
4 jan 2004
319
0
Enschede
Helemaal niet nodig om constant te laten zitten.
Heb zelf een motor en een cabrio die in de winter stilstaan en de Optimate wordt
bij mij wekelijks gewisseld.
Thanks voor de reacties! Ik laat hem lekker zitten denk ik O-)
@stefvulcan ik heb ook een cabrio, echter rijdt ik de winter wel door, dus heb hem niet nodig voor de auto *D

Turbo Mac.Kwek

Die hard MF'er
22 apr 2003
920
0
Omg. Doetinchem
Wij hebben 2 motoren en één optimate. Eens in de twee a drie weken hang ik hem eraan en als de lampjes branden wissel ik het om. Daarna het handeltje weer de kast in...

Svijf

MF veteraan
24 feb 2004
19.359
7
42
Waarder
www.b5beveiliging.nl
Ik laat hem heel de winter aangesloten staan, zo is het ook bedoeld.
Als het niet nodig is om te laden verbruikt het ding ook zo goed als niets, dus waarom het risico nemen dat je hem vergeet terug aan te sluiten en je accu alsnog overlijd?
:^

Die optimate 3 is er idd voor gemaakt. Maar hier gaat hij er pas op als er sneeuw ligt of als ze weer gaan pekelen :)

[me]svijf hoopt dat dat nog heel lang duurt.[/me]

GranCandy

MF veteraan
27 mei 2003
3.972
80
51
Apeldoorn
Wij hebben 2 motoren en één optimate. Eens in de twee a drie weken hang ik hem eraan en als de lampjes branden wissel ik het om. Daarna het handeltje weer de kast in...
Hier idem. Wissel ook regelmatig
hoewel die wel de meeste tijd hangt aan de motor die ook het meeste wordt gebruikt :X

Ronnie D.

MF veteraan
26 jun 2004
2.010
0
51
Optimate is een druppellader, wat wil zeggen dat hij de accu altijd bijhoudt zolang hij aangesloten staat.
Ik meen ook dat hij hem van tijd tot tijd ontlaadt en dan weer bijlaadt zodat de capaciteit niet te lijden heeft van het continue laden.

Heb er hier zelf ook eentje......zit enkel nog steeds in de verpakking omdat de motor nooit lang genoeg stil staat om de lader er aan te hangen *D

Kaxan

MF veteraan
23 jun 2002
1.303
9
63
Oosten des lands
Het ding is gemaakt om de accu in topconditie te houden, dus te laden en te ontladen.
Als je een alarm op je fiets hebt is de accu met drie weten leeg, dus lekker laten hangen die optimate!!

Dan the Man

MF'er
7 mei 2004
151
0
Apeldoorn
Heeft iemand ervaringen met Deltran? In Rosmalen vorige week kreeg ik een Halleluja verhaal in de vorm van "Het is een ongelofelijk en fantastisch systeem, Mike...." te horen over de Battery Tender. Druppellader van een paar tientjes, niet veel groter dan een luciferdoosje