Optimate III continue aangesloten of niet?

eastside

Die hard MF'er
4 jan 2004
319
0
Enschede
Gisteren de optimate aangesloten op mijn accu, na een aantal uurtjes begonnen de groene ledjes te branden. Kan ik nu de optimate er achter weg halen en over een aantal weken weer aansluiten? Kand it kwaad?
Of gedurende de komende 3 maanden (tot wanneer het weer wat beter weer wordt) de otpimate constant laten zitten? Om deze zolang in het stop contact te houden, lijkt me ook wel weer errug lang :?
 
Ik laat hem heel de winter aangesloten staan, zo is het ook bedoeld.
Als het niet nodig is om te laden verbruikt het ding ook zo goed als niets, dus waarom het risico nemen dat je hem vergeet terug aan te sluiten en je accu alsnog overlijd?
 
Helemaal niet nodig om constant te laten zitten.
Heb zelf een motor en een cabrio die in de winter stilstaan en de Optimate wordt
bij mij wekelijks gewisseld.

Thanks voor de reacties! Ik laat hem lekker zitten denk ik O-)
@stefvulcan ik heb ook een cabrio, echter rijdt ik de winter wel door, dus heb hem niet nodig voor de auto *D
 
Ik laat hem heel de winter aangesloten staan, zo is het ook bedoeld.
Als het niet nodig is om te laden verbruikt het ding ook zo goed als niets, dus waarom het risico nemen dat je hem vergeet terug aan te sluiten en je accu alsnog overlijd?

:^

Die optimate 3 is er idd voor gemaakt. Maar hier gaat hij er pas op als er sneeuw ligt of als ze weer gaan pekelen :)

[me]svijf hoopt dat dat nog heel lang duurt.[/me]
 
Optimate is een druppellader, wat wil zeggen dat hij de accu altijd bijhoudt zolang hij aangesloten staat.
Ik meen ook dat hij hem van tijd tot tijd ontlaadt en dan weer bijlaadt zodat de capaciteit niet te lijden heeft van het continue laden.

Heb er hier zelf ook eentje......zit enkel nog steeds in de verpakking omdat de motor nooit lang genoeg stil staat om de lader er aan te hangen *D
 
Heeft iemand ervaringen met Deltran? In Rosmalen vorige week kreeg ik een Halleluja verhaal in de vorm van "Het is een ongelofelijk en fantastisch systeem, Mike...." te horen over de Battery Tender. Druppellader van een paar tientjes, niet veel groter dan een luciferdoosje
 
Terug
Bovenaan Onderaan