Optitune gestopt?

-Buckie-

MF veteraan
23 jul 2008
1.454
0
Ergens in een Gat..
Onlangs in juli heb ik wat onderdelen besteld bij optitune.nl. Helaas bleek al snel dat de te verwachten levertijd niet haalbaar was. Gezien ik de onderdelen met enige spoed nodig had heb ik contact gezocht met optitune. Aardige man en begreep de situatie. Hierop is besloten de koop te ontbinden en een teruggave van het geld. Paar minuten laten kreeg ik netjes een credit nota. Hierin stond netjes vermeld dat het tot 14 dagen kon duren. Prima geen probleem. Na drie weken wachten helaas geen geld ontvangen. Na meerdere telefoontjes en in de wachtstaan, ongeveer een drie uur totaal geen reactie. Geen reactie per facebook, telefoon en/of email. Helaas is het mij nog altijd niet gelukt om in de afgelopen twee maanden contact te krijgen met optitune. Vanmorgen zag ik tot mijn verbazing dat men "permanent is gestopt" aldus hun facebook. Er is een geldige KVK aanwezig en de webshop is nog altijd online.
Hierop heb ik besloten om mijn rechtsbijstand in te schakelen en die gaan het verhalen op verkoper.

Zoals te lezen in topic hieronder is de eigenaar ook actief op dit forum. Mark van A.

Modbreak:

Persoonsgegevens geanonimiseerd



Motorzaak Optitune in de verkoop


Wees gewaarschuwd en koop niets bij optitune of je moet natuurlijk van je geld afwillen maar dan weet ik wel een betere besteding ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Joh?
Nu begrijp ik er wat meer van.
Al meerdere malen daarheen gereden, en steeds wegens omstandigheden gesloten.
Uit eindelijk niet meer geprobeerd.

(afstand is gelukkig niet al te ver van huis, Waddinxveen / Capelle)
 
Oud topic https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=6&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjG-OLHucXeAhVFQRoKHfhfBIsQFjAFegQIBBAB&url=https://www.motor-forum.nl/threads/motorzaak-optitune-in-de-verkoop.430180/&usg=AOvVaw0BppXfq-1vMn3vMTlq59b3
Ik vraag mij af wat er nu speelt,meneer Optitune zou de politiek in gaan, ondertussen regent het klachten van mensen die
nog onderdelen of geld te goed hebben,alles bij elkaar een vreemd verhaal .Een opvolger is blijkbaar ook niet gevonden anders was de tent nog open geweest.Misschien in duister Afrika de politiek in gegaan.:?
 
Oud topic https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=6&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjG-OLHucXeAhVFQRoKHfhfBIsQFjAFegQIBBAB&url=https://www.motor-forum.nl/threads/motorzaak-optitune-in-de-verkoop.430180/&usg=AOvVaw0BppXfq-1vMn3vMTlq59b3
Ik vraag mij af wat er nu speelt,meneer Optitune zou de politiek in gaan, ondertussen regent het klachten van mensen die
nog onderdelen of geld te goed hebben,alles bij elkaar een vreemd verhaal .Een opvolger is blijkbaar ook niet gevonden anders was de tent nog open geweest.Misschien in duister Afrika de politiek in gegaan.:?

In het draadje dat je post meldt de nieuwe eigenaar zich. Die heeft zich in april 2018 ingeschreven als bestuurder van de BV van Optitune.
Ziet er dus naar uit dat de nieuwe eigenaar er een potje van maakt en wel incasseert maar niet alles levert en/of terugbetaalt.

Zn instagram en facebookprofiel zijn spoorloos verdwenen..

Maar met wat googlen, vind je zn adresgegevens in Nieuwerkerk ad Ijssel en zn onderhoudsbedrijf. Dat is inmiddels volgens kvk gevestigd in Strijen, misschien daar eens langsgaan anders?
 
Laatst bewerkt:
Dan zal de oude eigenaar daar wel van balen,die was er nogal op uit een goede opvolger te vinden,
deze lijkt dat dan niet te zijn.
 
In het draadje dat je post meldt de nieuwe eigenaar zich. Die heeft zich in april 2018 ingeschreven als bestuurder van de BV van Optitune.
Ziet er dus naar uit dat de nieuwe eigenaar er een potje van maakt en wel incasseert maar niet alles levert en/of terugbetaalt.

Zn instagram en facebookprofiel zijn spoorloos verdwenen..

Maar met wat googlen, vind je zn adresgegevens in Nieuwerkerk ad Ijssel en zn onderhoudsbedrijf. Dat is inmiddels volgens kvk gevestigd in Strijen, misschien daar eens langsgaan anders?

Is nu in handen van de rechtsbijstand gaat vast goed komen. Hopelijk wordt snel de website offline gehaald nu kunnen mensen nog altijd 'kopen'.
 
Op de KVK staat "De hoofdvestiging is uitgeschreven uit het handelsregister".
Als ik dit goed interpreteer bestaat het bedrijf dus niet meer, ondanks dat de webshop nog wel actief is.

De huidige eigenaar heeft in ieder geval al zijn accounts e.d. op internet verwijderd, wat erop lijkt dat hij niet graag gevonden wil worden.
Het huidige KVK adres is gewoon een rijtjes huis in Gouda trouwens.

Zie op internet al meer klachten rondzwerven over mensen die wachten op onderdelen of geld.
Riekt niet zuiver in ieder geval.
 
Op de KVK staat "De hoofdvestiging is uitgeschreven uit het handelsregister".
Als ik dit goed interpreteer bestaat het bedrijf dus niet meer, ondanks dat de webshop nog wel actief is.

De huidige eigenaar heeft in ieder geval al zijn accounts e.d. op internet verwijderd, wat erop lijkt dat hij niet graag gevonden wil worden.
Het huidige KVK adres is gewoon een rijtjes huis in Gouda trouwens.

Zie op internet al meer klachten rondzwerven over mensen die wachten op onderdelen of geld.
Riekt niet zuiver in ieder geval.

Weet jij per welke datum hij uitgeschreven is?
 
Ze hebben op hun website een link naar een beoordelingspagina, maar het beoordelen zelf uitgeschakeld:
Aanbevolen 1Optitune via KiyOh.nl: score (0 beoordelingen)

Blijf het toch vreemd vinden.
Kijk een bedrijf kan natuurlijk door diverse factoren omvallen, soms buiten je schuld om.
Maar om dan (al dan niet bewust) de webshop inclusief bestel en betaal systeem in tact te laten :N

Wel triest voor de vorige eigenaar, die dit bedrijf met hart en ziel heeft opgebouwd.
 
Op de KVK staat "De hoofdvestiging is uitgeschreven uit het handelsregister".
Als ik dit goed interpreteer bestaat het bedrijf dus niet meer, ondanks dat de webshop nog wel actief is.

De huidige eigenaar heeft in ieder geval al zijn accounts e.d. op internet verwijderd, wat erop lijkt dat hij niet graag gevonden wil worden.
Het huidige KVK adres is gewoon een rijtjes huis in Gouda trouwens.

Zie op internet al meer klachten rondzwerven over mensen die wachten op onderdelen of geld.
Riekt niet zuiver in ieder geval.
Dat huis is verkocht. Maar googlen op zn onderhoudsbedrijf en kvk, levert zn nieuwe adres in Strijen op.
 
Zag inderdaad de melding op FB dat hij permanent gesloten is..
Balen, was een perfect adres om banden tegen goede prijzen aan te schaffen.
 
Actief is een groot woord Marcel, 2 posts: @BMW S1000 RR

Maar goed, geen ongelukkige samenloop van omstandigheden maar bewust contact negeren dus. Kan Optitune ook op de shitlist van webshops.... jammer voor @Kawaman die het bedrijf groot gemaakt heeft.

Aangemeld om even te reageren en daarna weer weg. En heel toevallig, net een dag nadat het topic omhooggeschopt werd en er iemand informeerde naar de afloop.
 
Even testaccountje aangemaakt. Ik zie geen optie om daadwerkelijk dingen te bestellen. Ik kan nergens naar de betaalfunctie zo te zien.
 
Laatst bewerkt:
Is er trouwens iemand met het rekeningnummer van ze? Benieuwd of dat bekend is bij de politie en er aangiftes zijn opgenomen wegens oplichting/niet leveren.

U kunt bij ons op de volgende manieren betalen:

banklogo.png



Tenaamstelling: Optitune


BAN code: NL90 INGB 0008 0895 58


KvK nummer: 71404147
BTW nummer: 858702071B01
 
Terug
Bovenaan Onderaan