Optrekken tot 4500 t/min dan haperen

Greeny

Die hard MF'er
5 okt 2005
338
12
Belgie
Ik rijd sinds kort met mijn Triumph Trident 900 en sinds enkele dagen bemerk ik dat hij vanaf 4500t/min begint in te houden en te happeren zodanig erg dat ik niet aan 5000t/min geraak '( . Voor de 4500toeren trekt deze zuiver op zonder te schokken. De motor heeft wel enkele maanden stil gestaan.

Kent iemand hiervan de mogelijke oorzaak ???
 
kijk, je hebt 2 verschillende sproeiers in je carb. 1 voor onder de 4/5/6000 toeren, en voor daar boven. en de sproeier die het daarna overneemt zit verstopt.
Als je er verstand van hebt, weet je wat je nu te doen staat. en anders adviseer ik je om het te laten doen!

maar goed, sproeier goed doorblazen!

succes
 
Probeer het 's met twee flesjes van een of ander smerig goedje door je damp. Laatst heeft mijn dealer dat ook bij mijn pas gekochte brommert in een halfvolle tank gegooid en hij loopt al een stuk beter :Y (heeft kennelijk ook een tijdje stil gestaan).
 
Txs mannen. Morgen een afspraakje maken met de garage.

Ik zou dit zelf wel kunnen maar had me voorgenomen op dit schitterend machien (persoonlijke mening) zelf niet te prutsen. Een pro laten doen dus, dat ik eindelijk eens meer kan halen dan 120km/h.
:]
 
Net bij Triumph gebeld en ik hoorde hen op de achtergrond roepen dat ze voor de reininging van de carbu's 3uur nodig hadden.

Als hiermee mijn probleem is opgelost, kan ik volgende week mooi met de Triumph naar de Ardennen.
:]
 
Net bij Triumph gebeld en ik hoorde hen op de achtergrond roepen dat ze voor de reininging van de carbu's 3uur nodig hadden.
Hmmm, 3 uur, da's niet extreem denk ik maar zal best wat kosten.

Probeer misschien eerst eens de carbs af te tappen (meestal een schroefje onderaan de vlotterkamer met een slang er aan) zodat evt. water en los vuil er alvast uitloopt. En daarna eens een carb-reiniger in de tank kieperen en poosje rijden, en dan wellicht weer eens aftappen (niet de kraan open laten staan, anders duurt het aftappen zo lang ;) ).

Controleer trouwens ook eens of de bougie-kabels niet verouderd zijn en wellicht doorslaan (vooral onder vochtige omstandigheden). Ook letten op interne breuken in de bougie-kappen.

Succes!
 
Ik rijd sinds kort met mijn Triumph Trident 900 en sinds enkele dagen bemerk ik dat hij vanaf 4500t/min begint in te houden en te happeren zodanig erg dat ik niet aan 5000t/min geraak '( . Voor de 4500toeren trekt deze zuiver op zonder te schokken. De motor heeft wel enkele maanden stil gestaan.

Kent iemand hiervan de mogelijke oorzaak ???

Mochten het de genoemde zaken het niet zijn; ook even checken of alle aansluitingen van luchtfilter goed dicht zijn. Had een keer hetzelfde probleem, bleek dat er iets losgetrild was en hij valse lucht aanzoog.

Succes
 
ONWAARSCHIJNLIJK !!! gisteren heeft de mecano uit de garage een pak papiersnippers uit de luchtfilterkamer gehaald, gaan testen en OK... Begrijpen wie begrijpen kan maar wie stopt er in godsnaam papieren snippers in een luchtfilter ?

Gisteren eens uitgetest en ho ja, wat een zalig Ggggggrroooooookk geluid aan 8000 t/min :9~
 
Meen je dat? zou zo'n beestje dit kunnen? :?

:Y

Sled%20Mice4.JPG
 
Bij een GPZ die ik eerder heb gehad, zitten er losse kokers tussen de carbs en het luchtfilterhuis, tussen de aansluitingen hiervan trok hij valse lucht. Liep er helemaal beroerd door, goed afgesloten en liep als een zonnetje :Y

Zoals je zelf al quote noem je dat geen valse lucht. Valse lucht noem je het als er lucht word aangetrokken tussen carb en kop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan