Opvoeren 25 kw motor

Otje69

Rookie
10 dec 2020
2
0
Ik heb mijn oog laten vallen op een kawasaki ER-6N die naar 25 kw is teruggeschroefd. Wat kost het mij ongeveer om dat vermogen weer origineel te krijgen?
 
Als het een carburateurfiets is zitten er ergens belemmeringen, die kan je zelf weghalen. Een injectiefiets kan de Kawa dealer omzetten in de software
Als dit hem is ben je zo klaar:
 
Ik heb mijn oog laten vallen op een kawasaki ER-6N die naar 25 kw is teruggeschroefd. Wat kost het mij ongeveer om dat vermogen weer origineel te krijgen?

Welk bouwjaar is de ER6? De eerdere modellen waren puur op de aanslag van de gaskleppen begrensd. Daar moet je dan een boutje uitdraaien zodat de gaskleppen weer volledig open kunnen en je vol vermogen kunt rijden. Daar is geen software matige aanpassing nodig....
 
Als hij nu op 25kW staat geregistreerd bij de RDW zul je hen ook moeten informeren. Daar zijn wel een paar regels voor (een emailtje van jou is niet genoeg). Ik heb het (kostenloos) door de dealer laten regelen bij aanschaf.

Dat is ook nodig voor de verzekering, want anders rijdt je technisch gezien op een andere motor dan die je verzekerd hebt. Als je wel een vol vermogen rijbewijs hebt is het al minder problematisch denk ik, maar als de verzekering moeilijk wil doen hebben zij uiteindelijk gewoon gelijk volgens mij (dat de motor waar je op rijdt niet is wat je hebt aangegeven bij de verzekering).
 
Als hij nu op 25kW staat geregistreerd bij de RDW zul je hen ook moeten informeren. Daar zijn wel een paar regels voor (een emailtje van jou is niet genoeg). Ik heb het (kostenloos) door de dealer laten regelen bij aanschaf.
Ligt een beetje aan de situatie. Ik heb een Ducati S2R die in 2012 is geïmporteerd dus ik had even gebeld met het RDW. Omdat hij als 53kW ipv 25kW was geïmporteerd waren er geen problemen en heeft het RDW mij (na een aanvraag met het contactformulier) kosteloos een nieuw kentekenbewijs opgestuurd. Rest wel dat je hem dan zelf (of bij een garage natuurlijk) hoort te ontgrenzen.
Dat is ook nodig voor de verzekering, want anders rijdt je technisch gezien op een andere motor dan die je verzekerd hebt. Als je wel een vol vermogen rijbewijs hebt is het al minder problematisch denk ik, maar als de verzekering moeilijk wil doen hebben zij uiteindelijk gewoon gelijk volgens mij (dat de motor waar je op rijdt niet is wat je hebt aangegeven bij de verzekering).
Ook dit is niet helemaal waar, bij Univé in ieder geval niet*D. Ik had contact met hen opgenomen met dezelfde vraag, waarna zij antwoordden: "Zolang u aan de wettelijke voorwaarde voldoet met betrekking tot uw rijbewijs, dan hoeft er bij ons niets veranderd te worden in het systeem aan uw motorverzekering."
 
Ook dit is niet helemaal waar, bij Univé in ieder geval niet*D. Ik had contact met hen opgenomen met dezelfde vraag, waarna zij antwoordden: "Zolang u aan de wettelijke voorwaarde voldoet met betrekking tot uw rijbewijs, dan hoeft er bij ons niets veranderd te worden in het systeem aan uw motorverzekering."
Dat had ik niet verwacht!

Hoe dan ook zou ik het zelf alsnog altijd doublechecken bij mijn eigen verzekering :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan