opvoeren Agility150 topsnelheid

Agility150

Rookie
21 aug 2021
14
3
Hoi motormuisjes, ik wil graag de topsnelheid verhogen van mijn Kymco Agility 150cc,
hoe kan ik dat het beste doen en hoeveel effect zal elke tune hebben? ik dacht zelf aan zwaardere rolletjes en een big-bore kit van 200cc.
ik had begrepen dat een andere uitlaat de snelheid niet verhoogd bij 4takt.

de originele rolletjes zijn 14gram en wil er 15 gram in doen zwaardere kan ik niet vinden.

hoe hard gaat hij als ik er 200cc in zet? hij is nu 150cc en gaat bijna 100km/u
 
Hoeveel cc heeft de 200cc bore kit echt? Hoeveel pk heeft die cilinder?
Met 199cc en 19 pk lijkt mijn 125 km/u goed te doen.
 
Hoeveel cc heeft de 200cc bore kit echt? Hoeveel pk heeft die cilinder?
Met 199cc en 19 pk lijkt mijn 125 km/u goed te doen.
volgens het boekje is mijn Agility 8kwatt omgerekend 10,88pk hij weegt 120kg netto en ik weeg 70kg.
 
Er zijn kymco 200 cc cilinders die in werkelijkheid maar 163 cc zijn en dacht ik erg weinig vermogen hebben dus zinloos om die er op te zetten.
Ik weet niet wat er nog meer te koop is en op past.
Ik heb weleens een scarabeo gehad met 125 cc die had 15 pk en ging
120 km/u.
 
 
Uiteindelijk zitten die Kymco Agility's vast op hun eindoverbrenging, dus al breng je er andere rollen en meer vermogen in, je blijft met je max toerental dezelfde max snelheid houden. Enige wat je verandert is of je het alleen plat op het stuur redt/volhoudt of dat je het met 2 man met bepakking en aanhanger bergop nog steeds volhoudt.
 
Uiteindelijk zitten die Kymco Agility's vast op hun eindoverbrenging, dus al breng je er andere rollen en meer vermogen in, je blijft met je max toerental dezelfde max snelheid houden. Enige wat je verandert is of je het alleen plat op het stuur redt/volhoudt of dat je het met 2 man met bepakking en aanhanger bergop nog steeds volhoudt.
kan je dit uitleggen? zijn deze motorscooters dan anders dan andere scooters dat je met rolletjes de topsnelheid niet kan aanpassen?
 
Een 150cc is waarschijnlijk al een opgeboorde 125cc, dan valt er denk ik niet meer veel op te boren vandaar die 163cc, maar om hem dan 200 te noemen is wel belachelijk.
Och de eerste GSX1100R had ook maar 1052 cc, beetje creatief boekhouden en lekker naar boven afronden.
 
kan je dit uitleggen? zijn deze motorscooters dan anders dan andere scooters dat je met rolletjes de topsnelheid niet kan aanpassen?

Ik moet ff spitten hoe het ook alweer zat, maar de vario is dusdanig ontworpen dat wanneer je de maximale overbrenging hebt gemaakt, je uiteindelijk nog steeds niet harder kunt dan de oorspronkelijke snelheid. De 50cc en de 150/200cc hebben hetzelfde achterwiel, maar toch rijdt de één harder dan de ander.
 
Ik moet ff spitten hoe het ook alweer zat, maar de vario is dusdanig ontworpen dat wanneer je de maximale overbrenging hebt gemaakt, je uiteindelijk nog steeds niet harder kunt dan de oorspronkelijke snelheid. De 50cc en de 150/200cc hebben hetzelfde achterwiel, maar toch rijdt de één harder dan de ander.
Mijn motorscooter blok is gy6 157qmj 16 inch. Mijn Peugeot Kisbee is een gy6 139qmb 12 inch dat is toch niet hetzelfde achterwiel ?
 
Mijn motorscooter blok is gy6 157qmj 16 inch. Mijn Peugeot Kisbee is een gy6 139qmb 12 inch dat is toch niet hetzelfde achterwiel ?

De Kymco Agility 16 heeft een 14" achterwiel. 50/125/200cc allemaal 14".
 
mijn ouwe dylan gaat op de teller 120 en dat is in het echt denk ik net iets boven de 100 km per uur .
zon dingetje koop je voor 700 euro is dat niet een plan ?
die agilitys gaan gewoon niet hard genoeg
 
Al zou je er een groter achterwiel in zetten zou hij harder kunnen met het zelfde toerental, probleem is alleen dat het vermogen veel te laag is om dan nog een hoog toerental te halen ,alleen bergaf zou harder gaan.
 
Och de eerste GSX1100R had ook maar 1052 cc, beetje creatief boekhouden en lekker naar boven afronden.

1052cc -> 1100cc = 4,5% meer opgeven
163cc -> 200cc = 22,7% meer opgeven
Dat is niet creatief boekhouden, dat noem ik gewoon je klant voor de gek houden. Ik durf het nog net geen oplichting te noemen, omdat ze in de specs netjes 163cc noemen. :)

Voor de topicstarter: Begin niet aan tunen, veel werk (en kosten) om het perfect te laten lopen.
Koop gewoon iets wat standaard meer cc's en pk's heeft. Enige is wel dat het dan ook meer weegt, mocht dat een ding voor je zijn.
 
1052cc -> 1100cc = 4,5% meer opgeven
163cc -> 200cc = 22,7% meer opgeven
Dat is niet creatief boekhouden, dat noem ik gewoon je klant voor de gek houden. Ik durf het nog net geen oplichting te noemen, omdat ze in de specs netjes 163cc noemen. :)

Voor de topicstarter: Begin niet aan tunen, veel werk (en kosten) om het perfect te laten lopen.
Koop gewoon iets wat standaard meer cc's en pk's heeft. Enige is wel dat het dan ook meer weegt, mocht dat een ding voor je zijn.
Voor de gek houden is dat niet.
Doorgaans wordt de motorinhoud met een rond getal opgegeven. De fabrikant kan kiezen hoeveel beduidende cijfers hij kiest.
Vb: een 163cc afgerond naar de dichtstbijzijnde 100cc is dan een 200cc
Vb: een 163cc afgerond naar 2 cijfers en daarbij de afrondingsregels respecteren wordt dan een 150cc
150cc klinkt minder goed dan 200cc, dus wordt het een 200cc.

Mijn Beverly 300 heeft een 278cc motor
Mijn vrouw haar 1,5 liter Renault diesel is ook maar een 1461cc motor.

En eigenlijk is dat niet eens relevant. Het is alleen maar een naamgeving. Mijn vorige Mercedes C 180d had een 1600 diesel terwijl de naamgeving een 1800 diesel suggereert.

Allemaal niet erg. Bij de technische specificaties geven de fabrikanten de cilinderinhoud nog altijd netjes op 1cc nauwkeurig weer.
 
Voor de gek houden is dat niet.
Doorgaans wordt de motorinhoud met een rond getal opgegeven. De fabrikant kan kiezen hoeveel beduidende cijfers hij kiest.
Vb: een 163cc afgerond naar de dichtstbijzijnde 100cc is dan een 200cc
Vb: een 163cc afgerond naar 2 cijfers en daarbij de afrondingsregels respecteren wordt dan een 150cc
150cc klinkt minder goed dan 200cc, dus wordt het een 200cc.

Mijn Beverly 300 heeft een 278cc motor
Mijn vrouw haar 1,5 liter Renault diesel is ook maar een 1461cc motor.

En eigenlijk is dat niet eens relevant. Het is alleen maar een naamgeving. Mijn vorige Mercedes C 180d had een 1600 diesel terwijl de naamgeving een 1800 diesel suggereert.

Allemaal niet erg. Bij de technische specificaties geven de fabrikanten de cilinderinhoud nog altijd netjes op 1cc nauwkeurig weer.
In dit geval is het wel misleidend, je gaat maar 13cc omhoog en je gaat uit van 50cc, niet echt de moeite dus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan