opvoeren van m\'n Jawa

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jawarijder

Rookie
31 jan 2002
2
0
Lutjebroek
Ik ben druk bezig m\'n Jawa op te voeren. Weet iemand waar ik goeie wiellagers kan kopen, die iets minder weerstand hebben dan de originele. Lijk me wel leuk om een R6 bij het stoplicht eruit te trekken. Geef toe dat dat op zich niet zo moeilijk is, bijna alle motoren trekken een R6 bij het stoplicht eruit. Ze hebben h\'m zeker op vrijdag middag ontworpen.

groeten van een trotse Jawa rijder.
 
jawa een r1[edit] R6 eruit trekken :) :? :?

wiellagers die weerstand geven!!!!
zijn ze niet gewoon OP.

jawa is toch een of ander vaag merk niet?
 
Laatst bewerkt:
\"JAWA



Jawa produceerde zijn eerste track racing machine in 1966. Sindsdien heeft Jawa een goede reputatie opgebouwd wat betreft het produceren van speedway, longtrack en ice racing machines. In de fabriek die in Divisov, Tsjechië gelegen is worden ook zijspannen en 125cc speedway machines gebouwd. Jawa is ongetwijfeld de grootste producer van track racing machines en heeft ook vele weredtitels behaald, zowel bij de piloten als bij de constructeurs. De Britten Mark Loram en Kelvin Tatum werden in 2000 wereldkampioen speedway en long track op Jawa motoren, die door Hans Zierk getuned werden. De Rus Kyril Drogalin werd eveneens op een Jawa wereldkampioen ijsracen.\"
 
Als ik jou was zou ik naast de nieuwe wiellagers meteen een flinke spoiler en verlengde achterbrug bestellen voor de broodnodige \'down-force\'....
 
jawa.jpg


pic van het scheurijzer...
 
Hij weet met zijn ene post wel een hoop reactie uit te lokken.. Wat dat betreft is ie goed op weg.
 
Lachen jullie maar, maar in de 60e jaren bij de Grand prixs waren de JAWA\'s wel sneller dan de Suzuki\'s en de Honda\'s. Stop er weer mee want ik moet weer sleutelen, bij het tanken heeft de jiffy het begeven. Volgens mij kan er echt 12 liter in.
 
Houd er wel rekening mee dat er ook nog een liter olie bij moet anders red je de sprint niet tot het eind
 
Als je jiffy al bij het tanken eraf breekt, hoe wil je dan een R6 eruit rijden? Als je 1x flink gas geeft springen de tandwielen uit het blok, schiet je gaskabel los en breekt je stuur af ! :)

Ik wed dat zelfs mijn XR250R sneller bij het verkeerslicht weg is dan die Jawa zonder jiffy.


eigenlijk moeten we niet eens op deze jawarijder in gaan, is gewoon een \'kloon\' van iemand die ook de boel probeert te flessen, net als xxxgert. Of was het xxxgeit? ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik merk het alweer.....
Over smaak valt niet valt niet twisten....
De LADA onder de motorfietsen....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan