Opvoeren VFR 750 F

Status
Niet open voor verdere reacties.

Diep Fries

Die hard MF'er
16 jul 2004
605
1
Hallo MF'ers

Wie kan mij helpen aan adressen van bedrijven die een VFR 750 echt kunnen opvoeren. Dus boren, kop modificeren, drijfstangen lichter maken en balanceren, vliegwiel lichter maken, grotere kleppen monteren etc.etc.ect...

het gaat hier dus niet om tunen met een dynoyet kitje maar ook niet om een nitro of lachgas systeem te monteren, maar om echt op te voeren.

Mocht iemand een opgevoerde VFR hebben dan zou ik daar graag eens mee in contact komen. Zowel met die persoon als met de motor dus.

alvast bedankt
 
o-)

(knip&plak modus aan)

vfroem

(knip&plak modus uit)

kijk ook even op het vfr rijders en hun fietsen... topic 8-)

P.s. zelf een dyno jet geinstalleerd... zeker merkbaar !!

Gr Senseo
 
Ik kan het voor je maken, hoe gek je 't ook wilt, het is bijna allemaal mogelijk.
Let wel, het kan (zeer) duur worden.............
 
idd VFRoem doet dingen met de VFR, dat moet je zien.
Die is echt niet verkeerd bezig!

een bigborekit, andere vliegwielen, assen, andere airbox,filters blablabla..en nog veeeeeeeel meer.
 
Ik kan het voor je maken, hoe gek je 't ook wilt, het is bijna allemaal mogelijk.
Let wel, het kan (zeer) duur worden.............

Hallo Paul,

Had al enige toppics van jou hand gelezen, dus jou reactie is niet geheel onverwacht. Heb je in het verleden al eens een aantal dingen gedaan met een VFR blok?? en ja......opvoeren kost geld, maar dat wist ik al. Gezien de slag van een VFR zou je voor wat betreft de zuigersnelheid qua max toerental richting de 14.000 tpm moeten kunnen lijkt mij. Heb je ervaring met vfr'en met dit als max toerental?? en hoe houdt de rest van het materiaal het dan uit??
 
Hallo Paul,

Had al enige toppics van jou hand gelezen, dus jou reactie is niet geheel onverwacht. Heb je in het verleden al eens een aantal dingen gedaan met een VFR blok?? en ja......opvoeren kost geld, maar dat wist ik al. Gezien de slag van een VFR zou je voor wat betreft de zuigersnelheid qua max toerental richting de 14.000 tpm moeten kunnen lijkt mij. Heb je ervaring met vfr'en met dit als max toerental?? en hoe houdt de rest van het materiaal het dan uit??

Ik heb (lang geleden) eens een spiksplinterieuwe vfr uit de krat gehaald, en meteen de koppen eraf gehaald voor te laten flowen, ook heb ik meteen de nokkenassen laten modificeren.
verder heb ik met zo'n vfr nog niets getuned, doch dat maakt niks uit, zo'n blok is niet veel anders dan een ander blok, op de nokkenasaandrijving na.
Ik weet niet precies wat je allemaal zou willen, het ligt ook een beetje aan je budget, maar het toerental verhogen hoeft niet altijd voordelig te zijn, bezint voor ge begint..........
Afhankelijk van je wensen moet misschien/waarschijnlijk eea verstevigd worden, maarja, dat heeft ook weer te maken met de manier hoe je 't getuned wilt hebben.
 
Ik heb (lang geleden) eens een spiksplinterieuwe vfr uit de krat gehaald, en meteen de koppen eraf gehaald voor te laten flowen, ook heb ik meteen de nokkenassen laten modificeren.
verder heb ik met zo'n vfr nog niets getuned, doch dat maakt niks uit, zo'n blok is niet veel anders dan een ander blok, op de nokkenasaandrijving na.
Ik weet niet precies wat je allemaal zou willen, het ligt ook een beetje aan je budget, maar het toerental verhogen hoeft niet altijd voordelig te zijn, bezint voor ge begint..........
Afhankelijk van je wensen moet misschien/waarschijnlijk eea verstevigd worden, maarja, dat heeft ook weer te maken met de manier hoe je 't getuned wilt hebben.

Inderdaad is de techniek van blokken grotendeels hetzelfde. Ik begrijp in ieder geval dat ik eens bij jou moet komen koffiedrinken op het moment dat mijn project aan opvoeren toe is. Dank voor de reacties tot nu toe.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan