Opvolger 125cc

=Pashley=

MF'er
29 jan 2020
49
4
Ik rijd sinds een jaar 125cc en heb sinds deze week mijn voorlopig A rijbewijs. Ik ben dus op zoek naar een andere motor. Mijn 2 eerste keuzes 1200Gs en 1000 Africa Twin zijn misschien niet de beste keuzes als eerste motor dus die probeer ik een beetje uit mijn hoofd te zetten. Ik zoek een motor waar ik mee kan toeren, heel het jaar mee kan rijden (heb ook een auto als het weer te slecht is) en die niet te sportief zit en die qua verbruik goed meevalt. De motoren die nu mijn aandacht hebben zijn een Versys 650, 750gs, 850gs, en toch nog een klein beetje de AT. Qua leeftijd kijk ik momentaal naar motoren van 2 a 3 jaar oud (of minder). Lijkt me de goede optie aangezien ik er zelf niet aan kan sleutelen, en dit naar mijn idee wel nodig is als je een oudere motor hebt. Zoiezo ga ik de 650 versys en 750/ 850gs komende weken testrijden. Zijn er motoren met mijn vereisten waar ik in jullie ogen nog moet naar gaan kijken en die ik over het hoofd zie? Tips kunnen me altijd helpen :)
 
een 1200gs of Africa twin kunnen prima als "eerste" motor. Ik zou die ook gewoon gaan testrijden anders heb je misschien spijt later.
 
De meest middle of the road gok is een Z650 of Z900. Dat is nagenoeg altijd goed. Is ook zowat de meest generieke, minst individuele keus, de pindakaas, de Ikea Billy, de letters-in-de-boekenkast, de betegelde tuin, de 2,5 kind en een hypotheek, meest mainstream motor die op dit moment te koop is, maar het heeft wel een reden.

Een cliché is ook maar een cliché omdat het heel vaak toepasbaar is.
 
Hayabusa ! ( rood )

( maar dat omdat ie nog niet vernoemd is )



Africa Twin lijkt me zelf best geschikt eerlijk gezegd .

Zo'n GS is zo lelijk dat het moderne kunst zou kunnen zijn.
 
Vergeet ook niet de NC750X te testrijden.. het is geen africa twin (en je mag hem eigenlijk niet vergelijken) maar kan wel eens heel geschikt zijn.