Opvolger 125cc

Beetje aansluitend bij wat hierboven al gezegd is, probeer het!

Ik vind het zelf het allerbelangrijkst dat je relaxt op een motor zit, dat je het gevoel hebt de motor onder controle te hebben. Ik heb dat gevoel bijvoorbeeld minder als ik maar net bij de grond kan, zeker als de motor dan ook nog aardig wat weegt. Maar ook dat is geheel persoonlijk... Begin eens met proefzitten bij een motorzaak en neem de motoren die het lekkerst zitten dan mee voor een proefritje, het leukste deel van een motor kopen :)
 
Bedankt voor de reacties allemaal. Ik ben 1m75, niet zo gespierd en 34 jaar. Op de rijschool reed ik een z650, maar dat is niet de stijl die ik graag zie. Van de AT schrikt het gewicht en de grootte me momenteel nog een beetje af(zonder te testrijden), wellicht is het dan beter om nog even op iets 'kleiner' ervaring op te doen, het is namelijk niet mijn bedoeling om nu en dan de motor te laten vallen omdat ik niet genoeg aan de grond kan, want zoals reeds aangehaald, die motor is niet licht. Ik wil liever eerst echt goed leren rijden, dan meteen een bom van een motor te kopen en moeite te hebben om de power onder controle te houden met alle gevolgen van dien.
 
Versys 650 lijkt me een prima keuze. Met jou lengte misschien wel een verlaagd zadel op de kop tikken, zodat je net wat makkelijker met je voeten bij de grond kan. Vergeleken met een GS is hij wel wat meer "straat" gericht, hij heeft wel de all-road looks maar met normale 17" wielen, een dus ook sport/toer banden vaak in plaats van semi-offroad is het echt gewoon een straat fiets. Voor mij een voordeel, maar dat kan verschillen per persoon.

Verder zijn ze technisch prima, redelijk zuinig dus ook een wat oudere hoeft zeker geen probleem te zijn. Buiten normaal onderhoud kennen ze eigenlijk geen problemen.
 
Bedankt voor de reacties allemaal. Ik ben 1m75, niet zo gespierd en 34 jaar. Op de rijschool reed ik een z650, maar dat is niet de stijl die ik graag zie. Van de AT schrikt het gewicht en de grootte me momenteel nog een beetje af(zonder te testrijden), wellicht is het dan beter om nog even op iets 'kleiner' ervaring op te doen, het is namelijk niet mijn bedoeling om nu en dan de motor te laten vallen omdat ik niet genoeg aan de grond kan, want zoals reeds aangehaald, die motor is niet licht. Ik wil liever eerst echt goed leren rijden, dan meteen een bom van een motor te kopen en moeite te hebben om de power onder controle te houden met alle gevolgen van dien.

Ik had een jaar geleden ongeveer hetzelfde dilema. Voor mij kwam daar nog bij dat ik vooral woon-werk rijd en dus verbruik en lage onderhoudskosten een rol speelde en dat mijn schuur niet zo groot is ;)
Voor mij is het een CB500X geworden, van 2019. Met wat accessoires net een mini AT :) en echt een stuk leuker dan de meeste verwachten van 'maar' 500cc. De Versys vond ik ook een hele leuke motor, iets meer straatgericht vond ik zelf (banden, maar ook motorkarakter en zithouding) en een BMW 750gs is erg leuk, ietsje lager dan een 850gs (die vond ik, 1,78 met best lange benen) vrij hoog.
 
Bedankt voor de reacties allemaal. Ik ben 1m75, niet zo gespierd en 34 jaar. Op de rijschool reed ik een z650, maar dat is niet de stijl die ik graag zie. Van de AT schrikt het gewicht en de grootte me momenteel nog een beetje af(zonder te testrijden), wellicht is het dan beter om nog even op iets 'kleiner' ervaring op te doen, het is namelijk niet mijn bedoeling om nu en dan de motor te laten vallen omdat ik niet genoeg aan de grond kan, want zoals reeds aangehaald, die motor is niet licht. Ik wil liever eerst echt goed leren rijden, dan meteen een bom van een motor te kopen en moeite te hebben om de power onder controle te houden met alle gevolgen van dien.

Ik les (iets met corona & cbr) momenteel nog op de z650 en heb mijn 1e motor reeds gekocht (lang verhaal): Honda CB1000RA.
Nu is de CB1000RA uiteraard niet te vergelijken met een AT, maar het is wel de motor die ik wilde hebben en dus ook gekocht heb. In mijn ogen/mijn mening; als je ervan al uitgaat dat je gaat vallen oid, begin je al met een valse start. Als het goed is heb je vertrouwen in jezelf, en zou ik zeker niet het punt van 'ik zal toch wel vallen' in overweging nemen betreffende het kopen van je motor.

Overigens ben ik ook ~1,75m en weeg ongeveer 77kg. De CB1000RA is overigens prima te handelen, ja heb stiekem al een ritje gemaakt :+

Zoals eerder aangegeven, ga vooral kijken/zitten/voelen aan de diverse fietsen die je wil hebben!
 
Nu was ik gisteren bij de winkel om mijn 125 nog een onderhoud voor verkoop te geven... Toonde hij me een net binnengekomen Vstrom 1000 uit 2015 met 22000km voor 9400. Weet niet of dit veel is, maar de motor zag er echt goed onderhouden uit (moest zelfs nog gekuist worden door de garage).
 
Nu was ik gisteren bij de winkel om mijn 125 nog een onderhoud voor verkoop te geven... Toonde hij me een net binnengekomen Vstrom 1000 uit 2015 met 22000km voor 9400. Weet niet of dit veel is, maar de motor zag er echt goed onderhouden uit (moest zelfs nog gekuist worden door de garage).
Tja als je naar motoren voor zulke bedragen gaat kijken,dan zijn er wel nieuwere en met veel minder km,s te koop,
bv,
1 jaartje ouder,veel minder km,s,
 
Terug
Bovenaan Onderaan