Opvolger voor FZ 750: GSX-R600 of GSX-R750?

Dr Bob

MF'er
24 jun 2002
38
0
Voorburg
Beste motorliefhebbers,

Ik rij nu zo'n 2,5 jaar met heel veel plezier rond op mijn Yamaha FZ'tje uit 1985 en hoewel ik versteld blijf staan van het feit hoe makkelijk deze machine nog meekan met de huidige generatie fietsen (blijft toch 20 klepper met 107 PK :} ) wil ik zo langzamerhand toch eens verder kijken voor een wat modernere fiets. Want hoewel de FZ zich nog steeds prima rap de bochten in laat sturen, de fiets is in verhouding met de nieuwere modellen toch wel wat zwaar (240 kg) en ook het relatief smalle achterbandje (130/80) verdwijnt tegenwoordig in het niet :)

Hoewel Yamaha mij als merk (na een Honda CB'tje) uitstekend is bevallen, zit ik nu toch te denken om eens een Suzuki te proberen en wel een GSX-R SRAD. Omdat de centjes bij mij zo rond de 5500 euro toch echt wel ophouden, zit ik te denken aan bouwjaar 1996/1997. Voordat ik dan eens een proefrit ga maken, vroeg ik mij af wat een betere overstap zou zijn: een GSX-R600 of 750. Er moet namelijk voor de komende 2 jaar wel voldoende uitdaging inzitten, maar zonder dat de fiets de baas over mij word natuurlijk.. :] ) Dus tja, ik ben erg benieuwd naar jullie meningen...

Gegroet!
 
Als je zit te twijfelen tussen een 600 en een 750 en je hebt t geld ervoor, natuurlijk een 750, je komt ook van een 750 af he.
 
750 denk ik qua vermogen en koppel, zeker omdat je nu al een 750 hebt.
 
ik zou ook voor de 750 gaan, weegt ongeveer evenveel als de 600, maar heeft toch wat meer koppel en pk, geeft je toch wel die meer uitdaging die je zoekt!
 
Neh, gewoon voor een paar eurootjes een FZR1000 achtervelg (of achterbrug + velg) scoren en pas maken. Er kan tot een 170 er op, ziet er vet uit en rijdt prima. Voorkant kan je aanpakken met b.v. een Thundercat voorvork enz.

Door op die manier te werken beleef je nog veel meer plezier aan je bike dan met een kant en klaar gekocht supersport apparaat. De kg's blijven, maar da's op straat toch niet zo belangrijk.

Zelfs in de racerij is het poppetje belangrijker dan het fietsje, niet alleen in de GP's (Rossi :} ), maar ook in cup races. Twee maten van me rijden halverwege de A groep in de KNMV tot 600cc cup met een CBR600 van zowat 10 jaar oud. De ene heeft zelfs nog gewone vaste remschijven (de CBR dan :+ )! :} :}

Tips: zie FZ groep http://groups.msn.com/yamahaFZ750bikes
of dé FZ site: www.fz750.net

Cheers, Dutch
 
Terug
Bovenaan Onderaan