Opvolger Xr650r gezocht.

luckynr13

MF'er
20 mei 2007
38
0
Beste forumleden,

Sinds 5 jaar rijdt ik met veel plezier op mijn Honda Xr650r met Hrc kit in supermoto vorm. Lekkere motor voor de dijken in ons land en hij heeft me nog nooit laten staan. Ik heb er van alles mee gereden, stukken snelweg, binnendoor, offroad etc. Top motor.

Alleen nu jeukt het om iets anders te kopen, een waardige opvolger voor de Xr dus.

Nu heb ik al wat rond gekeken en viel mij de KTM 690 Enduro R of SMC-R op,. Knappe motor, maar is deze betrouwbaar?
De zoekfunctie op het forum gebruikt en toch niet zo veel kunnen vinden, kunnen jullie mij vertellen of dit een waardige opvolger is die betrouwbaar genoeg is om er redelijk wat kilometers op te zetten, lekker mee te kunnen gooien op verschillende ondergronden en redelijk makkelijk te onderhouden is?

Zijn er bouwjaren en kilometerstanden die koste wat het kost vermeden moeten worden? En wat is er belangrijker: een lage kilometerstand of een recenter bouwjaar?
Er is geen budget voor een fabrieksnieuwe motor.

Als er andere alternatieven zijn hoor ik dat ook graag.

Groeten, Rick
 
Ik denk dat het enige échte moderne alternatief voor je honda idd de ktm 690, husqvarna 701 (zelfde moto, andere plastiek) of misschien nog swm 650 is.
1391011
1391012
1391013
 
Laatst bewerkt:
Ja inderdaad daar kom ik ook steeds op terecht, de 701 ligt helaas buiten mijn budget, met vraagprijzen van 9000+. Want dat is toch wel echt een mooie motor, de swm weet ik eigenlijk niets van. Dan blijft toch de 690 over denk ik. (Ook een mooie motor) maar vanuit enkele jaren geleden las ik op diverse fora veel problemen met Ktm motorfietsen, helaas wel vergeten welke types dat waren en je peest natuurlijk vaak de horror verhalen, want negativiteit uit makkelijker dan positiviteit bij veel mensen.

Zouden mensen me kunnen vertellen wat goede jaren zijn van de 690 en welke kmstanden zijn veilig? Met de xr650 ben ik redelijk verwend geraakt m.b.t. Technische problemen oftewel geen.

En welke jaren kregen grote updates die je eigenlijk moet hebben? Zoals vanaf 2014 zijn ze geleverd met.... blabla bla.

Alvast bedankt!
 
Opzich is een honda xr al erg goed, maar als je toch iets sneller wilt dan is je enige keuze een KTM of Husky.
Ze zijn wel betrouwbaar, het is maar net hoe ermee gereden is en of de motor ook is goed onderhouden.
Meer valt er gewoon niet over te zeggen.
 
ktm smr 990 (wel een twin). Zeker beter voor meer km's.

Heb zelf meerdere sm's gereden: xr250, xr600, husaberg 650, husqvarna 450 en KTM 990 smr.
Het is de eerste meters wennen omdat de 990 groter is.... maar daarna :9~:}:]:9*O*
een 950 sm(r) zou ook nog kunnen en zijn betaalbaarder.
 
Beste forumleden,

Sinds 5 jaar rijdt ik met veel plezier op mijn Honda Xr650r met Hrc kit in supermoto vorm. Lekkere motor voor de dijken in ons land en hij heeft me nog nooit laten staan. Ik heb er van alles mee gereden, stukken snelweg, binnendoor, offroad etc. Top motor.

Alleen nu jeukt het om iets anders te kopen, een waardige opvolger voor de Xr dus.

Nu heb ik al wat rond gekeken en viel mij de KTM 690 Enduro R of SMC-R op,. Knappe motor, maar is deze betrouwbaar?
De zoekfunctie op het forum gebruikt en toch niet zo veel kunnen vinden, kunnen jullie mij vertellen of dit een waardige opvolger is die betrouwbaar genoeg is om er redelijk wat kilometers op te zetten, lekker mee te kunnen gooien op verschillende ondergronden en redelijk makkelijk te onderhouden is?

Zijn er bouwjaren en kilometerstanden die koste wat het kost vermeden moeten worden? En wat is er belangrijker: een lage kilometerstand of een recenter bouwjaar?
Er is geen budget voor een fabrieksnieuwe motor.

Als er andere alternatieven zijn hoor ik dat ook graag.

Groeten, Rick

Ik heb jaren de ktm 640 gereden en rijd nu al 4 jaar de 690 smc-r. beide met het onderhoudsvriendelijke lc4 blok. Als je een supermoto zoekt waarmee je ook nog eens een keer mee op vakantie kunt gaan en best onderhoudsvriendelijk is en wat power heeft kom je al snel uit bij ktm / husq met het lc4 blok. Veel andere keus is er niet. En ik vind ze nog licht genoeg om mee te gooien en smijten.

SWM gebruikt de oude techniek voor het blok van husqvarna toen husq nog italliaans was. Tevens zijn zeldzame fietsen vaak duur als je er wat mee krijgt. Bijvoorbeeld crash je met je 690 smc-r dan is er zat te vinden op de 2e hands markt en er zijn ook zat aftermarket onderdelen voor te vinden.

Ik weet niet wat je budget is maar ik zou een smc-R kopen, niet de smc. Dan moet je dus bouwjaar 2012 of nieuwer hebben. waarom? nou wat meer vermogen. Wil je per se ABS dan moet je een model 2014 of jonger hebben. voor de rest gewoon een goede testrit maken en alles ff proberen. En ik zou er 1 kopen met rond de 10.000 km ofzo op de klok, niet meer. Ze kunnen makkelijk 50.000 km maken hoor met de eerste zuiger enz. maar vaak is het zo hoe minder km hoe netter.
Voor rond de 6,5 a 7 duizend euro heb je al wel een nette smc-r, en ze zijn erg waardevast.

de eerste smc modellen van 2008 / 2009 heb je al voor rond de 5000 euro.
 
Hey,

Zag dat je opvolger zoekt voor je Xr650R, heb er in het verleden zelf 2 gehad in sm trim.

Ik rij momenteel met een Husqvarna 701 van 2016 met weinig kilometers.

Heb nog steeds grote liefde voor de Xr 650, weet niet hoe groot je budget is en vnl in welke staat / opties jouw xr 650 is.

Een ruil met opleg van jouw kant zie is mss zitten, dat hangt van een aantal zaken af natuurlijk.

Indien je het wenst kan je me steeds vrijblijvend foto's + lijst opties en staat van onderhoud sturen naar: jinvincke@gmail.com

Kunnen dan nog zien als we er uit geraken.

Groeten
 
Terug
Bovenaan Onderaan