opvullen vering suzuki 500 gs

manucam

Rookie
13 jul 2004
11
0
antwerpen
Ben benieuwd naar mogelijkheid van het opvullen van voorste veringcilinders bij Suzuki GS500 (typeGMA51) BJ1990 kan er iemand mij helpen daarbij greetz dhr rik
 
de doppen los draaien en uitkijken dat die niet in je gezicht schieten :P bus en de veer verwijderen en vork indrukken. meten vanaf de top (de lucht kamer) 99mm lucht kamer is standaard. ik heb iets meer als 60 mm. SCHEEEEEEEEEELT ENORM op de rijgedrag. gooi daarbij stand 6 ipv standaard 4 op de achterveer en je gs zult stuk beter door de bocht komen.

edit: enne gooi er 15W vorkolie in ipv 10W scheelt ook ;)
 
Hee, dat is inderdaad ook wel een goed idee. Ik wou er eerst andere veren in gooien, maar dat was toch duurder dan ik dacht. W15 heb ik er al ingedaan, maar ik kan er dus nog wel wat 'sap' bij ingooien.
 
bij de gs niet...helaas pindakaas. vorkpoten eruit halen dus...niet zeuren want das niet eens zoveel werk en dan doe je het ook goed. omdraaien en flink paar keer pompen zodat al het oude olie eruit is...zorg wel dat je eerst de dop beetje losdraait terwijl die nog in de kroonplaat vastzit. met vastzetten omgekeerde verhaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan